Kickis Blogg

Alla inlägg under juli 2011

Av Kicki - 16 juli 2011 23:22

 
Av Kicki - 16 juli 2011 12:10

Usch....Idag är en såndär dag som jag inte kommer mig för nånting alls...och samtidigt vara rastlös.


har inte någon större lust att åka till stallet, vet inte riktigt vad jag skulle hitta på där...

Jag har liksom ingen lust att ÅKA någonstans, men jag har inget jag har lust med här hemma heller.

Snacka om dödläge!


fast jag har faktiskt slängt ihop grunden till en vad jag hoppas på fantastisk fisksoppa som jag tänkte mig till middag. På inspiration förståss....jag är kass på recept.


So long/K

Av Kicki - 15 juli 2011 20:47

Vad kan man göra av två trallbrädstumpar, ett stycke fleecetyg och ett par balkonglådekonsoller??


Jo, en ganska så funktionell utkiksplats för liten katt!

      

det var kvällens lilla projekt det  


fotade lite grönska oxå...

 



Har varit till pållarna på eftermiddagen.

Bettan låg o vilade som en liten prinsessa...

   

  Gubbe o jag fick sällskap ut på en tur av Vivi o Reykur.  Mysigt!   Bortsett från alla miljoner bromsar som tyckte att vi var kvällens middag..... Jag glömde att spreja gubben innan vi red ut  

sååååå korkat!


Nu sitter jag här o svär över tv-utbudet....18 kanaler o inte ettskit att glo på... 


Tjao/K


Edit: OH nu började visst Whalewars på Discovery tackolov!

Av Kicki - 13 juli 2011 19:52

Hello!

Idag red jag ner till den lilla badplatsen igen, fast åt andra hållet. Jag höll span efter fler ev stigar, hittade kanske ett ställe som ska undersökas vid senare tillfälle.

här är några fler bilder som jag tog under dagens tur:

      

    

här har vi badplatsen:

  


och här är den "hemliga ingången" till stigen som leder från/till  badplatsen. den som jag hittade först när jag gick ner till vattnet för att skölja händerna efter att ha slängt undan gubbens bajshög igår:

  


snart har ni väl sett så många bilder från Södertjäras skogar så ni känner träden vi förnamn  



Efter stallet så for jag hem till mamma o pappa. Pappa behövde låna raketen för att köra till tippen med släpvagnen. hans bil är ännu på verkstad....jag vet inte vari den goda iden låg att ge sig på att låna ett släp av en granne när man inte har bil at dra med hemma....men det gick ju att lösa ändå.

Mamma var galet sugen på blåbärspaj så vi gick o repade ihop några blåbär o hallon o ett par smultron.

   de här växte mkt praktiskt i en urgrävd slänt, vilket var toppen för en blåbärsplockare med ryggpaj....

hoppsan, där fick jag allt till det?


så det bidde lättstekt kassler med potatis o mimosasallad till middag, med blåbärspaj o vaniljsås till efterrätt. gott!


nu ligger jag här o jäser...borta bra men hemma bäst!


tjao/K

Av Kicki - 13 juli 2011 09:28

Har varit till vc på morgonen o fått svar på röntgen.


det muntliga utlåtandet löd ungefär:

Inget riktigt diskbråck.

inget som gått sönder o trycker på nerverna alltså.


såhär löd texten från rtg-läkarna:

------------------------------------------------------------------

MR:

lättare diskgenerativa förändringar i nivåerna L4/5 samt L5/S1

Ingen expansivitet i spinalkanalen. Conus utan anmärkning. Normal benmärg. Inga kotkompressioner. I nivå L4-L5 diskret centralt diskbråck utan nervrotspåverkan.

I nivå L5-S1 mindre centralt diskbråck som buktar dorsalt och tangerar delar av den högra S1 nervroten centralt.

I övriga nivåer bibehållna diskhöjder och disksignaler, och inga diskbråck eller tecken på spinal stenos, ingen rotkanalträngsel.


Röntgen:

Fem lumbala kotor. Diskret vänsterkonvex skolios. Ringa benpålagringar på främre kotkroppskanterna.Bevarade diskhöjder. Kraftig scleros i båda SI-leder caudalt.

------------------------------------------------------------------


så det var väl en del smått o gott "bara"....

fortsätt "ladda om" och ta sjukgymnastkontakt sade läkaren.

Han tyckte det gick fint att jag fortsätter hos min zonterapeut. han menade att de jobbar bara på lite olika sätt mot samma resultat så jag skulle välja det som jag kände passade mig bäst.

Så jag ska iallafall först gå till min zonis o höra vad hon tycker o säger.

ska ringa henne direkt!


tjao/K

Av Kicki - 12 juli 2011 19:31

Jag råkade shoppa lite igen....

bestämde mig för att jag kan få lyxa lite fast bilen ännu inte är såld...

antagligen ett jävla big mistake men nu är det gjort!


varsin sådan clinchergrimma blev det till grynen

ett par såna här snabbandage till gubben, fast svarta.


Jag hittade även ett väldigt trevligt bett, när jag såg det så tänkte jag att det hade allt jag alltid önskat mig i ett bett!

   

3-delat, smalt, anatomiskt format och D-ringar! Tyvärr var leveransen satt till några dagar in i september...men den som väntar på ngt gott.... 


ett till clincherpannband blev det oxå....på rea. svart/silver fanns bara kvar i strl ponny, men det var ändå till Bettan jag tänkte mig ett nytt, så har hon både nytt pannband och ny nosgrimma.

Alltså har jag två st i strl full kvar här hemma   ifall att gubbe skulle vilja ha nytt någon dag. 


tjolahopp/K    

 

 

 

Av Kicki - 12 juli 2011 16:20

Ännu har vi inte utforskat alla vägar och stigar!

Jag styrde gubben en bit längs asfaltsvägen för att sedan rida in på en väg som jag ser varje dag när jag kör till o från stallet.

    Jag har ju hört att det ska gå att komma ner till en sjö någonstans där i krokarna så jag tyckte det lovde gott.

den lilla sandvägen övergick snart i en mysig gräsväg

    och småningom kom vi fram till världens gulligaste o finaste lilla badplats! vilken jag givetvis inte fotade   

Jag var nog så upptagen med att kolla av omgivningen så jag glömde, man vill ju inte klampa in någonstans där man inte får vara!  precis när jag tänkte vända å gå tillbaks så passade gubbe på att bajsa där på den fina grässtranden!

så det var bara att sitta av och börja slänga iväg bajsbollar.... när jag sen gick fram till vattnet för att tvätta händerna (nä jag sparkade inte...hade inte lust att skita ner skorna och dessutom så hade det mest inneburit att jag smetat runt dyngan..)

så upptäcker jag att bakom en stor sten, där öppnade sig en stig vidare in i skogen!


så jag tog gubben vid tygeln o promenerade in.

snart insåg jag att stigen var välbesökt, där var massor av hästhögar, så jag satte upp o fortsatte ridturen.

  Här o där var det rejält stenigt men på det stora hela var det en jättefin stig!! storskog, ängar och gläntor...

riktigt riktigt mysigt! det hela slutade mkt praktiskt i en hage tillhörande granngården, precis framför avtagsvägen som leder fram till vårt stall!

När vi kommit hem berättade jag för Marika var vi hade gått och hon berättade att den lilla badplatsen har de gemensamt gjort iordning tillsammans med ovan nämda granngård och att det var helt okej att rida där. lika ok var det att rida den sista biten genom den lilla hagen, det fanns tom ett annat alternativ över granngårdens ängar man kunde ta om man ville.

Skitroligt!!

Jag ska nog rida dit imorgon med o spana lite, från andra hållet. granngården har oxå hästar så de har nog lite fler stigar i den skogen skulle jag tro.


tjao/K

Av Kicki - 11 juli 2011 11:55

Vad finns inte i Hööks höst/vinterkollektion om inte denna:

   *suckar djupt*

Jag tror bestämt att både Gubbe o Bettan behöver nya grimmor!!   


Nya katalogen ramlade in här för en stund sedan men hemsidan är inte riktigt uppdaterad ännu....

tur det....det var en hel del mumsigt...

shit. Jag som inte borde handla...men o andra sidan kommer jag en del på plus när jag sålt bilen. (vilket jag förövrigt hoppas bli idag)

Min katalog var till hälften på norska!! ganska avtändande.

Jag mailade kundtjänst och fick genast besked om att jag skulle få en ny katalog i det rödaste!

Hur står det till med era kataloger??


Nu ska jag lusläsa! /K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards