Kickis Blogg

Alla inlägg under oktober 2010

Av Kicki - 31 oktober 2010 14:50

 gott inatt    låg tom o drog mig lite längre än vad jag egentligen trivs med. mådde lite halvtaskigt över det ända till jag slagit på datorn o såg klockan. jag hade ju helt glömt av att ställa tillbaks klockorna igårkväll så det blev en mkt skön överasskning att det faktiskt var en timme tidigare än jag trott!!

 

Åkte ut till stallet o skrittade ut en sväng med Bettan som handhäst. Ingen Moa i stallet idag så det fick bli ryttarlös motion.

Nu tycker jag äntligen att gubben har börjat lägga på sig lite hull över revbenen!

har fått laborera lite med hans kraftfoder, för nån vecka sen så började han lämna mat i baljan o hellre letade hö, så nu har jag ändrat proportionerna lite, ökat betforn o tagit bort klit nästan helt. har oxå gått från groov125 till Krafft muskel som är mkt mer koncentrerat för att volymen ska minska lite.

 

en sväng in på Ica resulterade i ingredienser till pizza, IGEN, jag vet, men det är så bekvämt att lägga i frysen så slipper man matlagning några dagar. Jag har verkligen helt tappat gnistan för det. sååååå jävla trist att laga mat åt bara sig själv...

men en såndär form med frysta kycklingdelar med tandoorikryddning tog jag oxå. smidigt det med, koka ris o göra lite sås sen har man mat färdig i några dagar.

Men ikväll blir det pizza. Jammi!

 

så fick jag för mig att fota lite.

det blev 3 rosa saker som jag gillar lite extra just nu!

 

   

en s:t paulia som passar så utmärkt i mitt rosa vardagsrum för tillfället!

 

 

mina rosa blingljusmanschetter! 

 

   

och min stora fina mjuka goa rosa enhörning som jag impulshandlade på Jysk för ett par år sen. Trodde ju inte att man skulle slänga iväg 150kr på ett gosedjur till sig själv såhär i vuxen ålder   men jag tyckte den var så mysig. passar som nåt slags prick över i när jag kör mitt rosa tema.  

 

/K   

Av Kicki - 30 oktober 2010 16:54

Nu har man varit duktig!

 

först apoteket o hämta meds. studsade in på djuraffen o köpte en ny algskrapa.

 

sen var det attack på akvariet. tog mig i kragen o kapade slangarna till filtret oxå. det har jag väl tänkt göra i sådär ett år eller så.

 

därefter tog jag tag i diskberget....hur 17 kan jag dra ner all disk??

 

så var det dammsuga, tvättstugan, damma o valsa runt med gardiner o grejer.

fixa lite med växterna o skura badrummet...det blir alltid katastrofområde där när man städat akvariet.

 

så, jag fotade lite oxå, det var ju nån som bad om det   

jag tycker inte att bilderna blev särskilt bra men det får gå ändå.

 

vardagsrummet före:

 

och efter: 

   

syns ju inte så bra på bilderna, men allt blått som var där innan är utbytt mot rosa saker.

 

sovrummet före:

 

 

och efter:

   

 

även om jag i princip bara byter plats o rum på sakerna så blir det som ny känsla!

 

köket gav jag mig inte på å ändrade...det får vara blått ett tag till.

 

nu har jag bara lite tvätt att hämta i tvättstugan, sen duscha o dagen är gjord.

 

visstja...äta ngt ska man åxå...

blir nog den siste pizzabiten ur frysen. enkelt o bra.

 

/K    

Av Kicki - 30 oktober 2010 08:39

Har haft en totalt kass natt...somnade runt tolv o väcktes strax före tre av halloweenfirande (?) fyllon ute på gatan...  

sen dess har jag bara vridit o vänt mig.

så jag ska starta dagen med en tur till apoteket o hämta ut mina nattpiller som blev inringda först igår.

bättre sent än aldrig...

 

sen SKA jag ta itu med akvariet, megadisken samt städa. som belöning ska jag byta färgtema. dvs byta ut gardiner, kuddar, sängkläder o andra prylar....

sovrummet ska bli blått ist för rosa....eller ska jag kanske ta svart o vitt...  

vardagsrummet får bli rosa och köket....antingen vitt eller så får det fortsätta vara blått.

det låter kanske knasigt....men thats me!

 

/K

Av Kicki - 29 oktober 2010 15:15

fantastiskt skönt väder idag!

tog ut älskade gubben på en runda och - har ni hört den förut??   - han var så härligt glad att jag blev alldeles varm   

jag vet att jag tjatar...men det gör mig så glad varje gång!

tillbaks vid stallet så såg jag att fem st precis lagom höga kryss stod uppställda på ridbanan ^^

kunde inte låta bli, var tvungen att testa att rida dem i följd.

och det gick bra! Vi tog oss över dem utan att slå ihjäl oss hihi

så vi kanske ska vara med på den lilla tävlingen iallafall?

 

här kommer några fler bilder från ligghallen, gubben hade tagit siesta när jag kom ut för att hämta honom.

 

   

det blev faktiskt en gosestund i halmen...nånting jag har lite svårt för är att jaga upp honom när han ligger och vilar. hade ju inte nån tid att passa så varför inte? fast flera av de andra hästarna tyckte jag var jättemysko som låg där i halmen    

 

åså en bild från vår skötselhörna i foderladan

  

skönt o gott i solen.

 

/K

    

 

Av Kicki - 29 oktober 2010 10:30

Igårkväll hittade jag äntligen en clinchergrimma!!! och jag förbannade mig själv för att jag letar grejer när jag har satt lås på plånboken   

har hittat en del träns men det finns inte en chans i helskotta att jag lägger 5-6-7-800 för ett träns!! no f-n way! så dem är inte svåra att motstå. Pannband för 200kr går oxå bort.

men kolla den här grimman!

 

visserligen får jag sy i en hake i käkremmen men den kostar bara 229kr!

*gnöl*

mamma ringde för en stund sedan så jag passade på att gnyla lite till henne  

det stundar ju både födelsedag o julafton!

 

/K     

 

 

Av Kicki - 28 oktober 2010 15:56

Dagens bild blir en halvdan en som jag tog som hastigast i ligghallen när jag hämtade in gubben. det såg så mysigt ut

  

de trivs tillsammans i den här flocken kan man säga. 

Solo använder snudd på Diva som huvudkudde hihi

 

ridtur på gubben o lite småpyssel med Bettan.

gubben fick täcket på igen efter ridturen...jag släppte ut honom naken först...men sen ångrade jag mig.

hönsmamma man e hihi. hade det varit soligt så hade han sluppit, men nu var det ju grått o lite blåsigt.

 

väl hemma fick jag spader o rusade runt med dammsugaren innan jag ställde mig i en varm dusch.

fasen vad mkt grus o lerflagor o grejs man drar med sig in nu när det e höstblött ute...

 

nu väntar jag på att tortellinin ska koka klart...är superhungrig så det får bli tidig middag.

 

hej svejs

/K

 

seg

Av Kicki - 28 oktober 2010 10:03

usch vad seg o slö jag känner mig....

har inte ens fått tummen ur o fixa frulle än.

 

ute är det grått o blött, fast jag tror inte det regnar just nu. "varmt" är det oxå. jag liksom hade det på känn, att när jag väl skruvat i broddarna i bootsen så kommer det inte bli nån vinter...

på ett tag iallafall.

läste nånstans att november och december skulle bli varmare än normalt?

 

gubbelubben går iallall i hagen med täcke på... 

känns lite knasigt eftersom det är typ 8+

men men...han är ju iaf ren när jag kommer ut sen. 

 

nu frukost

 

/K 

MR

Av Kicki - 27 oktober 2010 13:46

Då var magnetröntgen avklarad!

mamma skjutsade för hon skulle ändå in o köpa virkgarn.

det var ju lite spejsat det där rummet med den stora kameran...nästan som på tv hehe

jag somnade nästan på britsen...musiklurar i öronen o det vibrerade rätt skönt. fast det förde ju ett himla liv...

nå nu e det gjort iallafall och nu är det bara att hoppas på att det VISAR NÅNTING!!!!

jag kan ge mig fan på att det inte kommer synas ett skit så får man stå där o se dum ut...o inte känna sig trodd.

  

 

nu har jag inte lust med nånting...borde verkligen dammsuga och akvariet skriker på mig...

men jag vete fan...skippar nog båda delarna...om jag inte får nån energiknäpp senare.

 

hej så länge /K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards