Kickis Blogg

Alla inlägg under september 2013

Av Kicki - 27 september 2013 16:37

Var till sjukgymnasten på lasarettet idag med mupphanden. Kom dit och var litet glad sådär för jag tyckte ju att jag hade framsteg att visa upp. Det skadade fingret kan jag nu nästan helt räta ut och kan även vicka lite i översta leden!

Däremot har lillfingret nu börjat krokna... men på det stora hela så tycker jag att det går litet framåt iallafall, om än långsamt...

Och visst, jo några vinklar var bättre än sist och sådär men jag gick ändå därifrån med en hand som såg ut såhär....

   

Nu är jag tejpad med en specialtejp enligt ngt som jag tror heter Kinesiotape. Detta för att öka cirkulationen i fingrarna eftersom jag är svullen. Dessutom lindade hon in de där andra tre fingrarna med vad vi hästfolk kallar för wetwrap (kärt barn har många namn), för att få svullnad i fingrarna att gå ner.


Happ. Kände mig som en frankenstein med mumiehand när jag gick därifrån... inte vidare munter om man säger så....


/K



Av Kicki - 26 september 2013 14:19

Idag har jag äntligen ridit en sväng på älskade Tinkybullen!! 

 

Det var litet marigt att få på sadeln men Marika gav mig ett handtag, resten gick hyfsat. Bulle var sååååå sugen på att komma ut och ville knappt stå still så jag hann sitta upp. Sen gick lilla skogsrundan i god fart om man säger så. Hela tiden undrade han om det inte var dags att springa lite    

Han kom oxå raskt på att det gick utmärkt att nafsa åt sig löv och grenar från höger sida... för jag rådde ju inte att hålla emot så bra med mupphanden. (den vänstra alltså)

Jag försökte hitta ett bra sätt att hålla tygeln, inget kändes helt bra, men eftersom han som tur var höll sig i skinnet så gick det ju bra ändå.  Helen har lovat att sticka en specialvante åt mig, då kommer det nog att kännas bättre.


På det hela taget var det ändå helt underbart att komma ut en sväng!

Jag ville ta en "öronbild" ute i skogen men insåg att jag inte skulle klara att hantera mobil OCH piggelinponny med en hand så det fick bli en bild när vi kommit hem till stallbacken istället... Det var marigt nog det, han hade ingen större lust att stå still.


Wiiiiiiiiiiiii!  Tänk vad en liten,liten ridtur kan göra för humöret!

/K

Av Kicki - 25 september 2013 19:51

Horze har den goda smaken att presentera en mängd produkter i favoritfärgen numera!  Ytterligare ord behövs kanske inte?   


                                                             

Av Kicki - 18 september 2013 21:39

Idag fick jag ett infall av sentimentalitet, eller ngt, och bar upp en kasse gamla

Min häst tidningar från förrådet.

Riktigt roligt var det att bläddra igenom de gamla tidningarna. Nu har jag inte hunnit igenom alla förståss...har ju massor av årgångar, men en bit ner i kassen så hittade jag en del av de äldre exemplaren. Bland det roligaste är faktiskt att titta på de gamla annonserna, både Hööks och Börjes annonserade i tidningen.

Här är en Hööks annons från 1980!

 

Inga flaschiga färgbilder här inte!  Inga blingade lull-lull träns och andas-schabrak med trippla passpoaler så långt ögat når. Nej, kort och gott - komplett huvudlag med tygel och nosgrimma för 78 riksdaler !

Härligt i sin enkelhet på ngt vis!?


Jag hittade även en artikel om vad man får räkna med för utgifter under ett års hästägande i samma årgång, 1980.

 


Det enda man kan konstatera fortfarande gäller idag, 33 år senare, är att det fortfarande "svider i plånboken att vara hästägare men det värmer också i hjärtat" !

/K

Mys

Av Kicki - 6 september 2013 20:59

Ja när man nu inte kan rida och fixa med en massa utrustning och sådär....

 

Ja då kan man väl gå på en liten promenad istället. Tinkybulle tyckte det var rätt mysigt att komma utanför hagen en stund. 

 

*

*


Gubbe som ju inte uppskattar promenader över hövan fick komma ut och frossa litet på vallen istället....

 

....Nej jag sysslar inte med någon slags boxning.... jag försöker skugga mobilen för att se vad jag siktar på därav den underliga skuggfiguren...

 


Vipp/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Skapa flashcards