Kickis Blogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Kicki - 28 februari 2013 17:02

Idag kom syrran o tjejerna ut till stallet för att "hästa" lite!

   

Ann-Louise borstar och hjälper till så duktigt! 

*

 

Redo och otålig att storasyrran ska bli klar!

*

 

Ann-Marie fick rida Troja.

*

Syrran, Ann-Louise och Bettan


 



 

Jag "riggade" för en uppställningsbild...men båda hästarna höll stenhårt fokus på mig som står just utanför bild   

*

 

Hemma igen

*

Ann-Marie o Troja

*


 

Hälsar på stora,snälla Qasper

*

 

Ann-Louise är snudd på helt orädd trots att Qaspers huvud nästan är lika stort som hela henne!

*

*

Syrrans kamera gick varm...ända tills Qasper slängde ut tungan och gav kamerans lins en slick. Men roligt att det hann bli lite bilder!

     

   

Självklart fick ungarna gosa med fåren och kika på årets första lamm oxå!


 Mysig dag, syrran hade med sig varmkorv o räksallad o drick så fick luncmys oxå!

Nu känner jag mig allt lite mosig...


hej så länge!/K

Av Kicki - 21 februari 2013 13:16

Glest mellan blogginläggen nu...har inte haft inspiration att skriva ngt, knappt fotat nåt heller för den delen och ärligt talat så händer inte så väldans mycket att skriva om heller...

Lika dålig (nästan) har jag väl varit på att besöka mina bloggvänners sidor oxå.... det går visst hand i hand det där..!


Hur som helst.... nu drämmer jag in lite bilder o försöker skriva nåt iallafall    och hoppas på att ni läsare är kvar i krokarna ännu..


Qasper har sedan en tid fått komma ut i stora flocken om dagarna och han är hur lycklig som helst, han leker så mycket han orkar med alla som vill och är snäll med alla. Inte heller har de högrangade "gamla rävarna" givit honom på moppo utan han har tagits emot fint!


Idag upptäckte jag att Bettan har kärat ner sig i nykomligen och visar upp årets första brunst...

         

Störst och minst i stallet...hur gulligt som helst   


Hittekattungen Sixten är inte längre ngn kattunge utan en härligt busig ungkatt som utforskar precis allting och älskar att vara ute i stallet.

 

Idag när jag slog upp dörren till slussen satt han på stolpen utanför dörren.

Hoppade sen vidare upp i fläderbusken och gick lös på grenarna...

         

Knaskatt.


Min nya katt, jag kallar henne numera bara för Sess. Jag har så svårt för bokstavskombon LM (och LN) så Selma ligger inte så väl i min mun...

Hon mår iallafall prima och är en riktig myskisse.

Häromdagen fick jag dessa foton på när hon spanar in akvariet.

   


En kväll låg hon som vanligt brevid mig på soffan....och hade telefonen som huvudkudde. Tur att det inte ringde...

 


I stallet börjar vi bli rätt trötta på vintern.... det är begränsat med ridmöjligheter och vissa dagar är det för halt (om man inte har broddade boots) för att rida. Vi lufsar på som det går helt enkelt. I skogen har vi några upptrampade stigar som är okej men på det stora hela så är det inte framkomligt, det är helt enkelt för mycket snö och träd som fallit ner överallt.... 

     

Men hästarna njuter av livet som vanligt!  Numera får jag komma fram och gosa med Tinky när han ligger ner    


Thats it för nu! /K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards