Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

Ibland..,.

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...

 

Idag småpysslade jag lite ihop med Julia.

Eftersom det blåste halv storm igår och Tinky såg drakar mest överallt (höll på att bli årets första tårta) i skogen och blåste ännu värre idag så valde jag att följa med Julia o Gimli på promenad i snöre istället.

   

 

Vi lufsade runt i skogen och bara hade det mystrevligt sådär. Vi såg till att noga titta på stället där det stod en eldsprutande demondrake igår... Tinky undrade vad jag led av som skulle stå å glo där. "Klart det inte är nån drake där, fattar du väl. Det finns faktiskt inga drakar."

Mhm. Det sa du minnsan inte igår... då centrifugalslängde du dig åt höger så jag slog arslet i bakvalvet o sen satte du ändan mellan framknäna och kängurugalloperade hemåt det fortaste du kunde....

 

Nåväl.  Julia skulle vara lite på banan med Gimli efteråt så jag tog ut Gubbe för att kolla läget.

   

Vi kunde inte hålla oss från att gå med in o leka lite vi med... stackars Julia, det blev inte mkt till vettig träning för henne o Gimli   

 

 

Gubbe passade på att rulla sig i den goa sanden. Han hade åtminstone stilen att lägga sig där det var hyfsat torrt.

     

 

Skrittade lite däruppe på farbrorn oxå

 

Fint exempel på att jag hade nån slags "hoppas på det bästa inställning" med kameran idag.... kunde jag inte lyckats med en bild när han inte gick med nosen i backen??

 

 

Passade på att babbla bort en stund över en tekopp och goa mackor uppe hos Vivi o Lasse oxå innan jag styrde kosan hemåt.

 

Föressten, jag såg årets första fjäril, en nässelfjäril, nere vid ligghallen. Trodde jag såg i syne. Den stackaren har vaknat alldeles för tidigt, han fryser väl ihjäl till natten   

Men ändå, snart är det vår och sommar!

 

Tjing/K

 



 
 
Helen

Helen

10 mars 2015 11:03

Det var helt underbart i söndags, jag såg en citronfjäril

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

10 mars 2015 13:55

oh ljuva vår säger jag bara. favoritårstiden framför andra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Av Kicki - 1 mars 2015 12:29


Det spelar ingen roll om det här händer varje dag, jag blir lika varm i hjärtat varje gång.     Ofta blir jag helt förbluffad... Om jag så smyger tyst som en mus när jag kommer till stallet och förbereder för att ta in dem så står pojkarna se...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards