Kickis Blogg

Alla inlägg under september 2010

Av Kicki - 30 september 2010 20:58

Allra finast blev väl ändå detta?

 

 

 

Vinur frá Götu

 

 *1985*

 

e. Lŭsingur frá Götu

 

ue. Fifill 890 frá Eiriksstödum 

 

Av Kicki - 30 september 2010 16:37

den här bilden blev rätt fin


  

   min gammelgubbe

Av Kicki - 30 september 2010 15:15

jeeej. nu har man varit i stallet o premiärtestat mobilen.

 

Bettan är inte den lättaste att fota...när hon är på sitt gosigaste humör....

 

men, först så var jag ju tvungen att prova våra nya grejor!

täcket passade fint, lite för djupt kanske men det kommer funka bra. glömde av ngn anledning att fota...får göra det imorgon.

bootsen hade jag ett helvete att få på! riktigt svettig blev jag. men nu är han ju helt utväxt, skall verkas på onsdag så jag är helt trygg i att det kommer funka fint sedan. de satt kvar fint och han blev genast tryggare i sitt steg.

   

4WD   

testade i skritt trav tölt o galopp, på mjukt, sandigt, stenigt och grusigt underlag!

 

benskydden provade jag men red inte med dem. ville inte testa mer än en ny grej i taget. men de passade fint, var lite orolig för att de skulle vara för små men det var de inte.

 

  

   att fota från ryggen var inte lätt...svårt att hålla stilla...

 

Bettan tog jag ut på en liten skogsrunda bakom ridbanan...spanade efter kantareller men såg inga. hälen tillät inte särskilt lång promenad heller.

Bettan uppskattar svamp-prommisarna....för när matte lusgår så kan man nappa åt sig lite ätbart...

efter ridtur e det gott att släcka törsten i ligghallen.

         

och så måste man ta sig ett span över skiljeväggen för att se vad de andra privathästarna pysslar med....

 

det var några bilder det =)

 

fick tag på sjukgymnasten för en stund sedan, fick tid på måndag eftermiddag. hon var bekymrad o tyckte det lät underligt. Hon ville oxå att jag får göra en magnetröntgen av foten   

låter ju lite läbbans....men måste det göras så måste det.

 

/K  

Av Kicki - 29 september 2010 23:26

MAMMA MIA VILKEN HÄST!!

 

skulle just gå å lägga mig då jag råkade zappa förbi eurosport o såg att det var dressyr. oboy oboy!

Fuego IIX !!

dra åt skogen vilken vacker häst, vilka rörelser, vilken utstrålning, vilken form!

jag dregglar tamejtusan!

  

  

jag är ju litet svag för skimlar trots allt...

 

hehe o nu kommer Kim triumfera med att han är PRE   

nej nu natti natti

/K

Av Kicki - 29 september 2010 22:14

fick lov att ge upp idag på jobbet. foten var så elak att jag mest hade lust att slänga mig ner på golvet o böla....till klockan 14 höll jag ut...

 

nu har jag inte ett dugg ont...men så fort jag börjar gå på den så börjar det köra.

jävla skit.

 

när jag linkat hem så låg avin om min mobil på hallgolvet iallfall så jag for ner till ica o hämtade den.

och yiiiiii jag e nöjd!

har hållt på hela em o lattjat med den.

med tanke på att jag inte hållt i en pekskärmsmobil förut så tycker jag att den är riktigt lättanvänd   

och programmet för att synka med datorn var oxå lätt att förstå.

har lyckats med att skicka grejer både från och till mobilen   

 

det enda som jag kan tycka var lite klantigt att jag inte tänkte på är att den inte har någon zoom.

men va fan....man kan väl inte få allt hehe.

 

ajje...bara för att jag skrev sådär om att inte foten gör ont nu så satte det åt i den   

 

imorrn blir det att ringa sjukgymnasten. hovslagaren måste jag komma ihåg att ringa oxå.

och så ska jag förståss till stallet o fota o prova boots o resten av grejorna.

 

 

nu ska jag glo på Hells kitchen till det e dags att knoppa.

kram /K

Av Kicki - 28 september 2010 21:03

idag är en sån dag då jag funderar på vad jag håller på med....

 

mkt att göra på jobbet, stressigt som 17 på slutet att få allt färdigt innan det var dags att gå hem.

sista fyra timmarna var en plåga av hälen.

den känns stel tung och jävligt öm nu...

vem fan tackar mig för att jag kör ner huvudet o gnetar på?

vem tackar mig när jag haltar hem när klockan slagit 19?

inte fan gör nån av cheferna eller företaget det...  

visst kommer lönen tryggt varje månadsslut...

men nästan allt vi får på jobbet är pisk...sällan morötter.

packa fortare, packa bättre, packa mer...

 

*suck*

 

nej nu ska jag försöka koncentrera mig på house...sen sängen.

 

/K

Av Kicki - 27 september 2010 20:48

Det blev lilla julafton idag!

när jag kom hem från jobbet hängde bootsen på dörren o på hallmattan låg avin från Börjes   

 

täcket var jättefint! hade inte sett just det på bild. silvrigt o fint. trodde det skulle vara litet mer fodrat än det var, men det kommer funka bra ändå.

benskydden var oxå väldigt trevliga.....men kanske har jag tagit för liten storlek...

 

pannlampan blev jag nog lite besviken på...gick in i mitt kolmörka badrum o jag tyckte inte den lös upp särskilt bra....  

 

och bootsen bootsen mina efterlängtade boots   

ska bli spännande o testa dem!! blir väl lite fnillrigt att passa in dem, men när väl det är gjort

så ska de vara enkla att använda sedan. jag älskar verkligen sulmönstret på dem.

  

det är utformat att likna en barfotahov. synd att inte epics har samma mönster, de känns litet platta så här när man testat.

  

 

varför känns det som att jag kommer samla på mig samtliga varianter av easyboots ?   

 

OCH! telefonen är skickad o med lite tur kan jag hämta den redan imorrnkväll!!

med lite tur.

med lite tur.

 

hehe

 

nu ska jag fortsätta klappa på mina nya grejer   

 

kram /K

 

Av Kicki - 26 september 2010 21:24

Efter inte alltför mkt vånda så bestämde jag mig för att beställa en LG KP500!

 

   kändes som att den har det jag behöver och priset var rätt.

tänkte först beställa från TRE....men jag hatar tanken att vara bunden i typ 2 år till nåt bolag...

så jag köper denna abbonemangslös! här ska inte fjättras hehe

längtar!

 

åh vad jag kommer fota sen hihi

då blir det bildblogg här   

 

rattade föressten in min tv lite idag så nu har jag animal planet oxå. visste inte ens att vi hade den i utbudet numera. såg det av en slump häromdan när jag ställde in kanal på videon!

whale wars just nu, det gillar jag!

 

hej för idag /K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards