Kickis Blogg

Alla inlägg under november 2013

Av Kicki - 28 november 2013 19:07

Ibland har man ju bara som rätt mycket otur när man tänker...

eller så kan man kalla det att ibland så gör man lite lätt småkorkade val.

Välj själv   


Idag när jag var ute på en trevlig ridtur i blåsvädret på Tinky så fick jag plötsligt för mig att ta en annan väg än jag planerat. Då och där så tyckte jag att det var en fullständigt briljant idé att galoppera lite längs ängarna.


Lysande idé! Helt galet skitkul! - tyckte Tinky som efter sådär 10-15 galoppsprång tog i ända nere från småland och briserade i en riktig monsterkatapultbock!

Jag hade inte en chans kan jag säga utan fick en riktigt klassiskt snygg flygfärd och landade ilsket brölande mitt framför fötterna på Tinky. (Som givetvis skamset tvärnitade)

Efter en räcka svavelosande eder så satt jag upp igen och vi fortsatte galoppera. Snyggt och städat.  Efter en liten stund fick han sprattel i benen igen, i TRAV började han jämfotastudsa men se då räckte det med att jag morrade åt honom så fortsatte han snällt och vi tog en kort galopp till utan missöden.

Älskade tokpelle!  Det är ju omöjligt att vara arg på honom någon längre stund.  


Kontentan av det hela är att min briljanta idé var rätt urbota skitkorkad. Jag vet ju hur prillig han blir när det blåser och att utmana ödet med att galoppera på en äng...tja...

Otur i tankeverkstaden, minst sagt   . Ibland får man nog skylla sig själv?


   Bild från 21/11 . Snygg bockpelle visar upp schabraket vi fick av Vivi o Lasse.   


Tjing/K     

Av Kicki - 17 november 2013 20:53

...så trögt det går med bloggandet här. Inte hänger jag med hos mina bloggvänner heller. Det går lite hand i hand det verkar det som?  Åtminstone för mig, är jag flitig med att skriva egna blogginlägg så är jag flitig att följa andra bloggar.


Nåväl.  Bidragande orsak till att det är tunnsått på bloggfronten är väl att jag ju inte har sådär väldans mkt intressant att rapportera.


Handen är fortfarande muppig. Det är allt en god bit kvar innan både topp är läkt och resten av handen är ikapp vad gäller funktionen igen..


Men nu rider jag iallafall nästan som vanligt. Nästan. Har ju inte alls samma styrka och reaktion i vänstern som i högern och jag kan inte hålla tygeln mellan ring o lillfinger som man ska utan får hålla mellan ring och långfinger. Men det går ju det med.

Älskade bulletinky är iaf pigg och glad.

    

Idag när vi nästan var hemma igen efter en härlig tur så fick han syn på grannen Per som höll på att gräva i trädgården långt därborta över gärdet. Tinky glodde och blåste upp sig. Jag försökte få en bild från sidan fast jag satt uppepå... vet inte hur jag tänkte där...varför hoppade jag inte av och tog chansen till riktigt snygga bilder?? 

*otur i tankeverksamheten*


Något väldigt roligt som faktiskt hänt är att Bästa Cecilia Massören har flyttat sin unghäst Shess till oss!

 

Hon är en warlander ( dvs PRE/Frieser) och namnet i sin fulla längd är She´s all that.

Vad det lider så kanske hon även ställer sin gamle arabfarbror Ascot hos oss oxå!



För att nämna något ickehästigt så var jag hem till mamma häromdagen och gav henne ett handtag när hon skulle .... eh... vad heter det nu då?  eh.. hum... ja rigga iordning vävstolen för att väva trasmattor...

 


Tjing/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards