Kickis Blogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Kicki - 27 oktober 2011 15:12

Har softat litet mer aktivt idag.... om man nu kan göra det?


Först en stund i stallet. Mata o pussa på älskade gubben, mocka lite, pladdra litet med Marika. allmänt stallpysselmys alltså.


 

Marika hade precis kört ut nya halmbalar i ligghallen och skrapat plattan.


   

I runda slängar 30 nöjda pållar mumsar halm!





Utom gubbe, för han hade ju just mumsat hö och kraftfoder inne och var väl mätt i sin lilla "magge"....


 

 Men jag gissar att han anslöt sig till gänget efter att jag gått ur hagen   



 


Därefter svängde jag upp till Malmlund för att lämna två böcker jag fått låna av Vivi.

De var just i begrepp att gå en vända med hundarna så jag strosade med på en stilla lunk i skogen.






Fina Bella kom fram och hälsade när vi kom tillbaks


   

Förtjusande lockig!



The med honung o hembakta mackor och en lång snackestund efter promenaden förståss hör ju till   

Tänk vad timmarna kan flyga i mysigt sällskap.


Nu är jag hopplöst trött....och ryggen gnäller...

Efter att ha sovit uselt inatt så var det här en lagom dag uppenbarligen.

Jag är allt lite hösttrött jag med tror jag,  i huvudet....


/K

 

Av Kicki - 26 oktober 2011 14:45

...Nåja... i grund och botten så, även om intresset ligger ganska lågt för tillfället.

Hur som helst så har akvariet fått lite TLC idag.



Efter plaskande bland fiskarna fortsatte jag i vattnets element och tog mig an disken och avtorkning av köket....och nu skriiiiiiker ryggen i falsett och slår bakut !


Så mer blir inte gjort idag helt enkelt. Jag får känna mig nöjd såhär.


/K

 

Av Kicki - 25 oktober 2011 13:44

Idag fick Gubbe o jag sällskap av Marika och Ariel ut på en tur.....

eller rättare sagt, Jag sabbade hennes plan att tömköra Ariel och lockade med henne ut i skogen istället  

Fast hon var inte särskilt svårövertalad förståss!


hursomhelst så kändes Gubbe lite trött. inte till en början och inte i skritt o tölt, men galopp o trav var såååå motigt.

Svettig som tusan blev han oxå. samma sak i förrgår så jag tror att herrn är lite höst-trötter minsann.

Så nu blir det nog nån veckas vila för gubbstrutten. Känner inte att jag vill ställa av nån längre tid redan nu, det brukar kunna falla bättre in när det är som kallast o jävligast senare vad det lider.

Jag får se vad han säger om läget helt enkelt.

    

     

 Kanske behöver även jag lite ridvila.... har kännt mig lite inspirationslös på sistone.

Frågan är bara vad jag ska pyssla med istället....


hej så länge /K

Av Kicki - 23 oktober 2011 15:25

Idag fick jag mer gjort!


Halsontet och tunghuvudet har flytt sin kos!

Hurraaaaa för Mivitotal!


Först tog jag Gubbe på en sväng i skogen och Bettan fick en stunds tömlongering på ridbanan.

 

Hon ser ju inte vidare nöjd ut på bilden... det är svårt att få henne stå still i snygg fotopose med öronen framåt   

Som ni kanske vet vid det här laget så kryper hon ju helst upp i knät när man hukar sig, DÅ ser hon glad ut  


Hur som helst så är jag nöjd med att ha gjort ngt vettigt med henne för en gångs skull.

Longerade henne över en sned bom på sockerbit och det hoppade hon gärna... undrar just hur högt hon kan ta sig över?

Vilken dag som helst ska jag försöka få till en löshoppning för att se vad hon går för!

Och för alldel.... Gubbe kan nog få testa det oxå litegrand på kul!


tjao/K  

Av Kicki - 22 oktober 2011 12:18

Är lite off just nu...

Kommer mig inte för med ngt särskilt sådär.


Idag känner jag mig lite tung i huvudet o lite ont i halsen, häller i mig mivitotal och har beslutat mig att stanna hemma på soffan.

Fast det är rätt trist.

Men sådan är jag... när jag inte kommer på något mer eller mindre kreativt att göra så ramlar jag ned i ett passivt hål istället. Där det är svårt att ens ta tag i disken eller ngt annat som jag faktiskt skulle kunna göra.

Jag tycker inte om PASSIV... om det inte är så att jag har BESTÄMT mig för att vara just det.


Jag får helt enkelt ligga här o dega en stund till och kanske poppar nåt kul att pyssla med upp i skallen.

Är liiiitet sugen på att baka ngt, fick tips i Helens blogg om ett toppenbra recept på kärleksmums...

 Thé med malmlunds honung o nybakta kärleksmums vore kanske inte fel...

får fundera på saken...

  Älskade Gubben får vänta till imorgon för en ridtur...

Av Kicki - 19 oktober 2011 21:20

Roade mig lite att surfa runt på hästsportbutiker i Usa....


Vad sägs om ett dödskallebett?


eller leopardmönstrade benlindor?

   



 Till benlindorna finns givetvis diverse matchande prylar...


     



 


eller varför inte mixa o matcha med ett zebratäcke?

 



Om man har en riktig turbohäst kanske de här benskyddsöverdragen passar bra?

 


  Eller om man vill kobojsa till det ordentligt....



 

Vill man vara ngt litet diskretare kanske man nöjer sig med att hissa flaggan...?

       

 

Tillsist.... en vinnare i kategorin knäppa prylar...

  Benflugskydd!!   



Kul nästan jämt /K


Av Kicki - 17 oktober 2011 13:58

Idag åkte tunna filsingarna på under ridbyxorna...det var riktigt skönt!


Älskade gubben o jag styrde ut på en ny väg.... (Kan ni begripa att efter över ett år finns det fortfarande nya vägar att utforska?)

 ...men vi fick vända o gå tillbaks samma väg för jag var osäker på hur man skulle ta sig runt till den andra vägen som går hemåt. Jag tror man får gå genom en kohage men jag ger mig inte ut nånstans där jag inte är säker på att man får rida. Måste prata med de jag vet brukar rida där. Fin var vägen iallafall så det vore trevligt om det gick att göra en runda!


 

Hemma igen fick Gubbe syn på kossa-tjejerna!

       -" Hej... vad e ni för ena?"


  -" Schysst, ni bjuder på käk! Vi får snacka nån annan gång....."



Tjao/K

Av Kicki - 16 oktober 2011 14:57

Idag fick jag hänga med Lasse på en körtur efter Belize!


          
Efteråt bjöd Vivi på Fisksoppa med saffransaioli och hembakt bröd, Thé och äppelpaj med glass.

Sen var jag så proppmätt att Älskade gubbe minsann fick nöja sig med att komma in och äta kraftfoder... Jag var alldeles för fullstoppad i magen för att orka rida.

Knappt jag kunde sopa lite i stallgången utan att få magknip.

Jag skippade tom att stanna på Ica för att handla lite...


Nu måste jag bestämt bara jäsa här på soffan resten av dagen.... trött som ett stök är jag oxå efter ett antal besvärliga nätter.


 

Föressten, har ni sett ngt luddigare?

  Öronen tillhör Hrekkur men ser snarare ut att höra hemma på en isbjörn.....


 

hej så länge/K


Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards