Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 15 april 2015

Smått & gott

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex. 

 

Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt breda i fotplattan som dessutom har flexfunktion. 

Och ja, man känner skillnad! Jag är mycket förtjust i dem! 218kr på Börjes, Hööks tar 279kr.

 

Tinky har under vintern roat sig med att klia bakdelen på ett skönt ställe han hittat i ligghallen... Nu när fällningen kommit igång ser han ut som en loppbiten skabbdrabbad björn...

Nåja. Han är söt ändå.

 

 

Idag var jag och spanade in kattbebisar. Sessa ska få en kompis!

Nova kommer denna sötnos att heta. 16 dagar gammal.

   

     

 

Kattmamman är en riktigt trevlig figur

     

 

Tjing/K 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Av Kicki - 1 mars 2015 12:29


Det spelar ingen roll om det här händer varje dag, jag blir lika varm i hjärtat varje gång.     Ofta blir jag helt förbluffad... Om jag så smyger tyst som en mus när jag kommer till stallet och förbereder för att ta in dem så står pojkarna se...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Skapa flashcards