Kickis Blogg

Alla inlägg under augusti 2010

Av Kicki - 31 augusti 2010 21:12

fick tid till sjukgymnast här i hålan redan imorgon! e skraj för att hon kommer plåga mig..som om jag inte har ont redan innan...

o bergis kommer hon bolla mig till läkare oxå...har svårt att tro det här kommer kureras utan nå antiinflammatoriskt...

skit samma

får se vad hon tror.

mamma tror att jag kommer få akupunktur...aaaaaaaaaaah jag som hatar nålar. verkar ju skitäcklo...huvva

får ta nå off-piller extra så jag somnar...

  

 

Av Kicki - 31 augusti 2010 14:45

haltade iväg till läkarbesöket på vc.

 

Den här vikarierande läkaren tittade som hastigast på röntgensvaret o det som föregående doktor skrivit.

han hasplade ur sig ngt konstigt på latin o sa, "-du får googla."

sen viftade han i princip iväg mig mig med orden "- gå till en sjukgymnast."

jo han lovade skicka hem ett sjukskrivningsintyg för denna veckan, för han hade inte tid att skriva ett på studs.

 

kan ju säga att man duktigt paff o chockad lommade hem igen.

 

och visst, jag googlade...det konstiga han som hastigast krafsade ner på baksidan av röntgensvaret visade sig vara

plantar fasciit ...alltså hälsporre. ngt som både första läkaren o röntgen i princip uteslutit. jag har inte de symptomen.

så två läkarbesök o en röntgen senare står jag i princip kvar på ruta ett.

tips på sjukgymnast kunde han heller inte ge mig, för han "var ju inte härifrån"...

nähe, men be ngn annan i huset då??!!

 

nu har jag iallafall letat rätt på sjukgymnast här i hålan, ringde men inget svar. får ju göra som han säger. o de får väl skicka mig tillbaks till läkare igen, om de inte har befogenhet att sjukskriva.

hur i hela världen ska jag klara av att stå o gå i 9 timmar på jobbet när jag inte kan gå mellan soffan o diskbänken utan att halta för det gör ont?

ja inte vet jag.

 

ledsen....

 

/K

 

Av Kicki - 30 augusti 2010 16:09

jajjemen.

jag har min gamla raket kvar   

 det var fart under tassarna på gubben idag. Bettan fick ju följa med o hon fick minsann trava hela vägen för att hänga med honom. fick lov att ta in honom bitvis för att skritta riktigt långsamt så bettan fick pusta litet.

hon börjar faktiskt få lite kondis trots allt nu. det märks att hon rör sig mer i de stora hagarna med alla kompisar.

 

vi klarade oss från regn oxå. nu skiner tom solen, fast vädertjänsten lovade regn på eftermiddagen.

 

inte har jag fått tummen ur o attackerat akvariet heller...

hälen gör ont. känns jobbigt att ställa sig o greja med ngt.

 

köpte en stor bytta köttfärs på ica så nu blir det några tacodagar *mums* är riktigt sugen men ska lägga band på mig nån timme eller två till....

 

just ja...jag har nyligen upptäckt marmelad på klämflaska   

    den här e suuupergoood! fånig grej att få pippi på, men sådan e jag!

 

/K

 

 

Av Kicki - 30 augusti 2010 09:44

sådärja...grått å regnigt ute. suck.

uppehåll för tillfället men ska bli sämre fram på eftermiddagen.

ska strax åka ut till hästarna, får se hur det verkar när jag e där. det är inget roligt att rida i ösregn...

 

pratade med veterinären för en stund sedan. blodprovet visade bra värden men tecken fanns på en avklingad infektion. typ.

"ngt förhöjda fibrinogenvärden"

det kunde tyda på många olika saker men eftersom han nu är pigg o nöjd och benen börjar svälla av så är ju det ett tecken på att han fajtat undan vad det nu kan ha varit.

 

finns ingen anledning till att sätta in ngn behandling så länge han bättrar sig.

skönt.

 

 

nehepp..på med stallkläderna då.

och senare MÅSTE jag ta tag i akvariet!!

 

jupp /K

Av Kicki - 29 augusti 2010 13:33

Då har man varit ute på en liten ridtur igen.

gubben var så rolig. så fort det dök upp en liten stig eller öppning mellan träden så ville han gå in där. som om han sa "-titta matte ska vi kolla vad som finns härborta?"

när vi hade ridit hela vår lilla runda och var hemma vid stallet igen svängde han helt sonika in på vägen mittemot stallet, han ville inte alls gå hem   

men han fick allt finna sig i att det var färdigpromenerat för idag.

imorgon tar vi med oss Bettan på släp.

hon fick vara kvar i hagen idag. Lite gull o godis var hon nöjd med.

 

   

 

nu borde jag verkligen ta itu med akvariet...men jag tror jag stannar på soffan en stund.

 

/K

Av Kicki - 28 augusti 2010 13:05

Nu ska vi se hur dagens bilder blev, med annan inställning av bildstorleken

 

   jamen titta! det blev större hihi

inte jättebra, men större!

 

   gubben å jag tog ett nytt håll på vår lilla skrittur idag. längs en väg, men efter en bit hade de lagt ganska grovt o vasst singel på vägen så då var det inget skoj för hans bakfötter. vi vände o gick samma väg tillbaks.det var lika kul ändå tyckte han   

han är helt klart bättre i benen. Marika tittade oxå o tyckte detsamma.

så vad det än var så håller det på att försvinna nu iallfall.

skönt det.

vad det var exakt får man väl aldrig veta...

huvudsaken är att han är pigg o nöjd med tillvaron!

 

 

Bettan fick lite motion i lina på ridbanan.

  jag lade ut fyra bommar som hon fick trava över. stundtals var hon riktigt duktig och lugnade ner sin trav litet. jobbar vi på såhär så lär hon sig nog att hon inte måste skena runt som en påtänd köttbulle....

och vad mkt svårare det är att longera en sånhär liten...hon vänder ju på en femöring.

men man får se det som en utmaning. att hitta signaler som funkar.

måste fundera ut lite roliga övningar oxå...som jag i nuläget kan klara av med min häl....

   hehe den här bilden var riktigt lyckad... motivet blundar, är rumphuggen, fotografens skugga är med och dessutom tagen uppifrån   

 

nå, nu har jag mmsat bilder till min epost så det räcker för ett tag...

fasen att gamla klumpekameran inte vill vara med längre

 

men snart är det både födelsedag o julafton!

 

/K

Av Kicki - 27 augusti 2010 14:48

här kommer en till stallrapport   

 

har varit ute på en mysig ridtur på gubben i skogen. fotade lite med mobilen så här kommer dagsfärska bilder

 

   men de blir små å gryniga. bilderna alltså. men jag upptäckte nu att det fanns lite olika inställningar för kameran hehe...så dags nu, jag har haft mobilen i 4,5 år   

 

   de fiiiina bootsen!

 

   skumt perspektiv på den här bilden vad?

 

ska prova imorgon o ta lite bilder med andra inställningar o se om de blir bättre....hehe

 

blodprovet visade tydligen inget annat än att han hade lite lite dåliga blodvärden. veterinären som kollade honom i onsdags var ledig idag så jag ska ringa på måndag igen o se vad hon säger.

var ju iofs skönt att det inte var ngt alarmerande men det hade ju varit enklare om man visste exakt vad som var tok.

han är iallfall sittt vanliga jag och har inget emot att komma ut på ridtur.

så vi fortsätter väl vårt lufsande.

 

/K

Av Kicki - 26 augusti 2010 15:12

Nyss hemkommen från stallet.

Bettan fick springa i rundcoralen en stund. jag la upp en bom som hon fick hoppa över några ggr.

avslutade med en micropromenad på stigen runt ridbanan.

finns inte en chans att jag klarar nån längre promenad.

 

med gubben tog jag våran korta skogsrunda. första ridturen i bootsen!

han var kanske liiiite tveksam i början men sen klev han på precis som vanligt. frambenen är inte lika svullna längre iallfall. bak är han ännu tjock...men jag inbillar mig att han är lite mindre.

har inte fått ngt svar på blodprovet än, får ringa imorrnbitti.

jag vet inte om jag ska tolka det till det positiva....

men om inte blodprovet visar ngt...vad 17 är det då???

 

min röntgen fick jag iaf svar på imorse. syntes inga skelettförändringar o ingen hälsporre...lyckat...

ny läkartid på tisdag. suck.

 

men det var skönt att få komma ut med gubben igen. såg lite kantareller i skogen. men någon svamptur blir det inte tal om....jävla häl.

 

/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards