Kickis Blogg

Alla inlägg under januari 2011

Av Kicki - 31 januari 2011 23:17

var tar den vägen???

 

och jag har inte fått iordning vettig dygnsrytm ännu....måste få till den snart så jag hinner med det jag vill!

 

ska susa runt o kolal era bloggar som hastigast innan jag kryper ner i sängen!!

/K

Av Kicki - 30 januari 2011 19:40

Längtar till sommaren när kvällarna blir längre...dagarna rymmer så mkt mer tid när det är ljust....

konstigt.

 

nåja. än får man finna sig i snö. is och mörker.

 

var till stallet på fm förståss.

upptäckte att vajern på en av bakbootsen gått sönder under gårdagens tur   

det är tredje gången nu som vajer går sönder på easyup-spännena! hittar inga vassa kanter på spännet och allt är monterat enligt anvisningarna....

nu har jag beställt vanliga spännen o nya vajrar. så ska det väl bli lugnt sen...

 

så med boots bara till framfötterna gav vi oss ut på en kort skritt runda i skogen. typ sadeln-kom-iallafall-på.

 

 

Bettan var nästan lite sötare än vanligt idag.

 

hon hade nog gärna följt med o gjort nåt skoj idag med men hon fick stanna i hagen. 

 

 

kisse prövar sig fram bland sovställena:

   

 

tjao /K

Av Kicki - 29 januari 2011 15:04

Tog en ridtur på gubben i jättehärligt väder, om än litet blåsigt.

 

 

vi började i skogen men kom inte ut på vägen där jag planerat för där höll de på att avverka skog...det blev till att ta en lite längre vända i skogen. när vi sen kom ut på vägen hade gubbskrutten så mkt spring i benen att han knappt visste hur han skulle bära sig åt   

att skritta i skogen är ju liksom inte hans favvogren...

så det blev härlig tölt hemåt! nu börjar monsterlyften anas igen! otroligt!

 

  *Nöjd*

 

  

Hurra för broddade boots i vinterskrud!

 

 

Bettan fick komma ut för lite tömkörning! hon var oxå tokpigg o började trava redan i stallgången på väg ut.

och väl ute var det bara trav som gällde så matte fick minsann en liten språngmarsch hon med!

     

 

 

medan jag väntade på att gubben skulle mumsa upp sin mat kom jag äntligen ihåg att gå igenom min rykthink så här kommer

 

 FAVORITEN I LÅDAN!  

 

 det var ju extremt svårt att välja bara EN favvo....jag använder ju olika saker olika tider på året...

men favorit nummer 1 har hängt med i sådär 15 år...

  

 

 

som favorit 2 måste jag nog sätta Piggborsten. men de byter man ju ut titt som tätt...men ALLTID sätter jag ludd på dem. finns inget värre än de vassa kanterna på hand...hmm..vad heter det? handrem? handtag?

  

 

 

 

min fällskrapa är oumbärlig på våren...

  

och för alldel...även att skrapa loss istappar eller lerkokor från Bettans monsterpäls är omöjligt utan den..

 

 

jag måste oxå presentera min urgamla älskade ryktborste...även om jag inte använder den så jätteofta numera. men halvblodet höll jag skinande blank med den!

jag hittade den i ett stall som vi flyttade in i 1991...och där hade den nog legat sen 70talet skulle jag tro...

jag har fått byta ut läderremmen på den, men borsten (äkta förståss) o ryggen verkar hålla i evighet...

 

 

 

 

slutligen min fula nötta mankborste som jag skaffade när jag hade halvblodet.

precis lagom mjuk och tät i ngt växtfibermaterial...lite "tandlös" i ena änden men supermysig för sista finishen om somrarna.  

 

sådärja, nu får ni andra ta upp staffettpinnen! ja inte Carin förståss, hon har ju redan presenterat sina favvisar!

 

 

en missekissebild måste ju in i bloggen oxå!

   

här ligger hon brevid mig här i soffan o spinner   

 

hej så länge /K  

Av Kicki - 27 januari 2011 11:35

Studsade in på Ica imorse när jag for till stallet.

Missekisse tyckte inte att torrfodret jag köpte på citygross var särskilt gott....

   

det får jag nog donera till stallkatterna....

 

 

 

så istället shoppade jag detta:

   

och kitekat torrisarna var MYCKET godare sa tjickie ( ja Lisa jag vet det e fel stavning, men det krävs för mkt tänka för att få till det rätt   )

 

nu har hon fått kristallsand i sin toalåda oxå, hoppas hon gillar den för den är ju så bra! var kattvakt förr till en granne som hade sån till sina katter och den var suverän!

 

imorgon ska jag till ÖB o skaffa en riktig katt-toalett o lite annat smått o gott.

 

"man måste ju kolla vad nya matte gör på datorn"        

"visst är jag fin?"

      

 

  

 *gillar läget*

 

 

L8er /K

Av Kicki - 26 januari 2011 22:21

Kan säga att det är såååå suveränt att få vara tillbaks på vettig arbetsskift igen!

fan vad najs!

 

Lisa åkte hem på dagen idag så ikväll har kisse varit ensam hemma för första gången.

hon stirrade yrvaket på mig när jag kom hem för en stund sen så det verkar knappast ha gått ngn nöd på henne.   

 

nu går hon här o spinner efter att ha fått sig ett mål kitekat blötmat.

 

själv har jag trött sjunkit ner på soffan. ikväll blir det inte nåt nattsudd. två dagar räcker   

*gäsp*

 

gokväll /K

Av Kicki - 25 januari 2011 12:47

Nuså har jag väl fått till några slags bilder på kattfröken...inte det lättaste, hon är lite som Bettan...vill komma nära nära   

 

men här kommer några iallafall!

 

       

 

Lisa försökte oxå fota   

     

....men det gick visst inte heller ngt vidare.

 

snart dags att tänka på jobbet igen, men först lite korv med bröd!

 

L8r /K 

Av Kicki - 25 januari 2011 09:46

Wow vad dagen igår gick fort!

 

först kom Lisa med lilla kissen på fm. o sen var det då dags att jobba 13.51 till 21.57 jag hade fått ett bra schema för veckan så det gick i ett huj att jobba.

 

hemma sen väntade räkor, baguette o rosévin tillsammans med Lisa. GOTT!

 

Lilla kisse verkar tycka att det är ett helt okej ställe det här   

 

blev förståss sent i säng inatt så trots lite sovmorgon är jag helseg nu...

men va fan, inte ofta man nattsuddar!

 

inte har jag fotat ngt heller. ska se sen lite senare om jag kan fyra av kameran mot lillkisse!

 

hej så länge!

Av Kicki - 23 januari 2011 14:01

Tack vare att jag har fått lånat mammas flygplan kunde jag ta mig ut till stallet för en fintur på älskade gubben.

  

 

   

frostigt var det idag!

 

 

 

     

och här kan jag återigen sukta med bilder på våra fina ridvägar! detta är INTE ngn bilväg utan används bara till ridning o promenader! det var tillomed grusat....fast det syns inte på bilderna, gruskornen har ju liksom åkt ner i pudersnön. 

 

 

 

  

nya täcket

 

 

 

  

 

Bettan ville oxå vara med på bild men i vanlig ordning kröp hon närmare o närmare    

 

Nu ska jag ta mig samman och städa samt tvätta o diska.

för imorrn kommer bästaste Lisa hit med kissen Tchicita som jag kanske ska ta hand om!

  

 

hej så länge! /K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards