Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Tittut

Av Kicki - 21 februari 2013 13:16

Glest mellan blogginläggen nu...har inte haft inspiration att skriva ngt, knappt fotat nåt heller för den delen och ärligt talat så händer inte så väldans mycket att skriva om heller...

Lika dålig (nästan) har jag väl varit på att besöka mina bloggvänners sidor oxå.... det går visst hand i hand det där..!


Hur som helst.... nu drämmer jag in lite bilder o försöker skriva nåt iallafall    och hoppas på att ni läsare är kvar i krokarna ännu..


Qasper har sedan en tid fått komma ut i stora flocken om dagarna och han är hur lycklig som helst, han leker så mycket han orkar med alla som vill och är snäll med alla. Inte heller har de högrangade "gamla rävarna" givit honom på moppo utan han har tagits emot fint!


Idag upptäckte jag att Bettan har kärat ner sig i nykomligen och visar upp årets första brunst...

         

Störst och minst i stallet...hur gulligt som helst   


Hittekattungen Sixten är inte längre ngn kattunge utan en härligt busig ungkatt som utforskar precis allting och älskar att vara ute i stallet.

 

Idag när jag slog upp dörren till slussen satt han på stolpen utanför dörren.

Hoppade sen vidare upp i fläderbusken och gick lös på grenarna...

         

Knaskatt.


Min nya katt, jag kallar henne numera bara för Sess. Jag har så svårt för bokstavskombon LM (och LN) så Selma ligger inte så väl i min mun...

Hon mår iallafall prima och är en riktig myskisse.

Häromdagen fick jag dessa foton på när hon spanar in akvariet.

   


En kväll låg hon som vanligt brevid mig på soffan....och hade telefonen som huvudkudde. Tur att det inte ringde...

 


I stallet börjar vi bli rätt trötta på vintern.... det är begränsat med ridmöjligheter och vissa dagar är det för halt (om man inte har broddade boots) för att rida. Vi lufsar på som det går helt enkelt. I skogen har vi några upptrampade stigar som är okej men på det stora hela så är det inte framkomligt, det är helt enkelt för mycket snö och träd som fallit ner överallt.... 

     

Men hästarna njuter av livet som vanligt!  Numera får jag komma fram och gosa med Tinky när han ligger ner    


Thats it för nu! /K

 
 
Helen

Helen

21 februari 2013 22:53

Härligt med ett nytt inlägg, jag har saknat ditt bloggande :-)
Qasper & Bettan är ju bara för söta tillsammans <3

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Kicki

21 februari 2013 22:57

tackar :)

 
Ingen bild

Vivi

22 februari 2013 12:10

Vilka härliga bilder! Någon av bilderna på Qasper och Bettan borde du skicka in till nån tidning. Det är ju så otroligt gulligt!

Kicki

22 februari 2013 23:08

dösöta! men det går väl över när bettan brunstat färdigt kan jag tro hehe

 
Viveca

Viveca

22 februari 2013 23:02

Har varit slapp jag med. Men så söta de är ihop, stor och liten:) Till och med jag är trött på vintern nu trots att vi nog har mindre snö än vad ni har. Men det är halt och tråkigt nu. Brukar kunna rida nästan hela vintern utan broddar på bootsen, men just nu är det kört. Det skall töa snart.

Mysigt att Tinky ligger kvar när du gosar. Det gör mina med. Måste ju betyda att de litar på en:)
Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

22 februari 2013 23:07

det gör det, då är de trygga och lugna :) men det beror ju litet på hur de är som individ oxå... gubbe får jag mycket sällan kom fram till och han ligger kvar, trots att jag vet att han litar till 100 på mig, men i hans fall så känns det snarare så att han är så otroligt tjänstvillig eller hur jag ska säga. "oooh matte kommer då kan jag inte ligag o sova" =)

 
Stina

Stina

23 februari 2013 19:35

Haha, hur söta får man vara ( Bettan och fästmannen ) =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

23 februari 2013 21:50

hur gulligt som helst, idag verkar dock förälskelsen ha lagt sig ;)

 
Jossan

Jossan

5 mars 2013 09:14

Visst är det mysigt när de litar på en så pass att man får komma fram när de ligger ned! :)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Kicki

5 mars 2013 09:21

urmysigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards