Kickis Blogg

Alla inlägg under oktober 2010

Av Kicki - 14 oktober 2010 15:53

typ storm ute. har fått ta ner de sista krukorna o samla ihop grejer på balkongen för de har blåst hej vilt här idag. snudd på jag blåste ut från balkongen själv ju...

 

hade som ingen lust för nånting när jag vaknade idag så jag skippade det mesta.

gosade ner mig i soffan o kollade för första gången på Avatar!

   den var riktigt bra och framförallt så var den så vacker. älskade alla färger!

Har du inte sett den än eller inte gillar fantasy, så se den iallfall för den är ett mästerverk!

jag kör igång den igen här.

 

hej så länge /K

Av Kicki - 13 oktober 2010 16:07

Jag HATAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR när saker o ting jävlas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

måste börja dagens blogg med att spy,gnälla o svära över teknikens krokben!!

 

först, när jag skulle handla på Ica efter att ha varit i stallet, slutade fjärrisen till bilen att fungera. slut batteri. inget konstigt det, jag var ju ändå på affen o kunde köpa nya batterier. pillrade isär nyckeln o tog ut ett batteri så jag visste vilken sort jag skulle ha. men se såna batterier hade de icke. På OK däremot fanns de! började pilla med dem där, men så tänkte jag att det kunde jag väl göra hemma på parkeringen istället. och det var en jävla tur det!

batteribytet gick bra och så läste jag mig till att jag måste programmera om nyckeln. gjorde så å det funkade att låsa o öppna igen.

så kommer jag på att jag glömde att köpa mjölk! ingen större skada skedd, jag satt ju ännu i bilen, bara att åka ner igen.

mors!! nu startade inte bilfan!!!!   

jag blev helt kall i hela kroppen. först....

sen blev jag toksned.

för jag insåg att det inte var bilen det var fel på utan nyckeln.

det är nå sorts inbyggd startspärr i nyckeln, nå datachiptjohej, och när jag bytte batterierna så blev det väl nå kajko.

präktigt sur tog jag kassen o gick hem. tänkte det var ju för väl att jag inte gjorde batteribytet på OK...

tog med mig reservnyckeln tillbaks till bilen för att prova. tänkte att det var ett rejält långskott för det är en helt manuell nyckel.

men se med den så startade bilen minsann.

nåja...lite frid o fröjd en stund.

 

hemma landar jag i soffan med datorn för att tanka över dagens bilder från mobilen.

då vill inte mobilen ansluta till datorn och programmet lever 17 jävla rövare!!

efter 19 försök o frätskador i taket rycker jag ur alla sladdar o startar om datorn.

för säkerhets skull tankade jag över fem bilder i taget till datorn.

då funkade det.

*andas*

 

nu vill jag fan inte ha mer trassel idag! ok??

*andas*

 

så. nu byter jag färg, andas o lugnar ner mig med att skriva lite trevliga saker.

 

mysig ridtur på gubben i det härliga vädret

  

härifrån har vi den här härliga utsikten:    

   

långt därframme skymtar stallet.

 

   

här är vi snart hemma, på andra sidan ängarna ligger stallet.

 

fotade lite ute i hagen oxå.

 

här en bild över plattan tagen uppifrån kanten av plansilon. gubben står där i mitten o undrar nog vad jag gör.

 

  

här i ligghallen samsas de flesta fint. frv Tore, Bettan o Memory. den stora bruna rumpan th tillhör fullblodet Storm.

       

   här har vi Spöket

 

och detta är Happy   

 

    

Happy är en maxad B-ponny och ärligt talat en av de minst vackra pållar jag sett...men han är en urhärlig pojke iallfall och poppis på ridskolan. Han påminner mig om nalle Phu's Ior och jag kan inte låta bli att älska honom!

 

jee det var dagens bilder det.

nu ska jag försöka hitta inspiration till att ta fram dammsugaren....får hoppas att den behagar fungera utan krångel!

 

hej svejs /K

 

 

Av Kicki - 12 oktober 2010 15:05

Har varit ute med gubben på en tur. det var vackert väder men nästan lite kallt.

 

Idag kändes ingen stelhet eller antydan till hälta. undrar om jag bara nojjade....

hur som helst är ju huvudsaken han känns fräsch. knutan under magen är nästan helt borta nu. kan ju mkt väl ha varit ngt med den.

 

här kommer lite mer bilder   

jag tror att jag vågar mig på en presentation av de här pållarna, medurs med start från gubben: Nattens Ariel, Saga, Sylvana(med täcke) och Fighter....den lille fuxen högst upp th är jag väldigt osäker på...har inte lärt mig se skillnad på alla fuxiga shettisar än...    

 

här har vi frh Bettan, Memory och Strimma.

 

   

 

efter ridtur måste man kissa...

   

såhär gör han alltid när han kissar, lyfter ena frambenet. det ser lite roligt ut   

 

Jag tror aldrig att jag kommer få en bra huvudbild på Bettan...

   

hon vill ju alltid vara så nära så nära...

 

 

idag har jag fått kallelse till MR iaf. den 27e ska jag dit. måste ringa VC imorrnbitti, dels för att jag skulle göra det när jag fått kallelsen för att få en telefontid bokad, o dels för att läkaren väl måste skriva ut längre sjukintyg....antar jag...han trodde ju att jag skulle få tid före den 20e.

nå, får se vad de säger.

 

hink hink på er   /K  

Av Kicki - 11 oktober 2010 20:51

Hittade inte mitt gamla Langosrecept så jag fick söka rätt på ett på nätet.

 

hur som helst så har jag nu moffat i mig tre små gottiga stycken. istället för en stor så blev det tre mindre, det är lättare att fritera dem så.

skulle vara "bildbloggsaktig" o fota men det blev inte så bra...

 

den här pöste upp som tusan..de andra stack jag hål på så fort jag tippat ner dem i oljan. 

 

   

färdig!

klart det hade varit snyggare med svart eller röd rom och rödlök rent färgmässigt...meeeen jag hade inte i tankarna att jag skulle fota skapelserna när jag var i affären   

 

så det var det!

gokväll /K 

Av Kicki - 11 oktober 2010 14:10

Vad är det med mig och hinkar?

jag kan liksom inte motstå en ny fin hink!!   

 

Efter att jag varit hos sjukgymnasten gick jag in på Konsum o där står en hel trave svarta 12liters hinkar, typ liten murarhink.

                   

kostade bara 15 kr o det kunde jag bara inte motstå.....

 

det gjorde inte alls lika ont när jag fick ultraljudsbehandlingen idag! alltid något!

 

Eftersom jag "gick miste om" marknaden och min årliga Langos i torsdags så tänker jag trösta mig med hemgjorda Langos till middag! nu måste jag bara leta rätt på receptet.

 

hej så länge /K

Av Kicki - 10 oktober 2010 14:17

Nu har det äntligen blivit av!

Moa har ridit på Bettan   

 

     

är det inte för supergulligt?

det gick jättebra och Moa tyckte det var roligt oxå. Hon har ju större o duktigare hästar att rida på så det var ju extra kul att hon gärna vill göra om det. blir säkert av redan nästa helg! 

Bettan skötte sig faktiskt över förväntan hon tom skuttade över pyttelågt litet hinder!

som avrundning fick de skritta ut på stigen runt ridbanan och det gick fint det oxå. Bettan var tom pigg så hon började trava litet.

kanske kan vi rida ut en liten sväng på söndag!

 

gubben gjorde jag inget med, han fick komma in för lite mat bara.

 

nu tror jag att jag ska sätta tänderna i en pizzabit från igår.

 

hej så länge /K

Av Kicki - 9 oktober 2010 19:50

Till middag idag blev det pizza! gjorde två plåtar för att lägga lagom bitar i frysen! det e mumma det!

 

  

Av Kicki - 9 oktober 2010 15:36

Idag invigde jag vår nya tömkörningsgjord! Igårkväll böt jag till bredare spännen på en kort gjord så att alltihop även passar Bettan.

Hon verkade trivas fint med sitt nya bett oxå.

 

jag skulle ta kort när jag tömkörde var tanken, men jag hade förståss glömt att tömma minnet i mobilen så det fanns inte plats för en enda bild...

och göra det samtidigt som man håller tömmar o häst det gav jag mig inte på.

 

Gubben tog jag ut på ridbanan o han mindes oxå vad tömkörning handlade om. jag övergick ganska fort till att tömlongera istället för hälen började protestera.

han var hur fin som helst o visade inga som helst tecken till nån hälta eller annat bekymmer...travade så fint så.

o tömmarna funkade visst att longera i. ok det blir inte ngn jättestor volt att jobba på men fullt tillräckligt.

 

medan gubben käkade sin mat så raderade jag minnet så jag kunde fota litet ute i hagen!

 

Här står Bettan med bästa kompisen Memory på "plattan" vid ligghallen o myser i solen.

plattan är en fd plansilo (därav de höga väggarna) och en yta (cement) som sträcker sig längs med hela ligghallens öppna sida.

 

 

  

Gubben kom o kollade vad jag sysslade med.

 

Plattan skrapas ren 1 gång i veckan o plogas under vintern. under de varma månaderna får de sitt hö serverat på plattan. man tippar ner hösilaget från kanten av plansilon där Bettan o Memory står på övre bilderna och sedan går man ner o fördelar ut i massor av högar. nu är det så kallt så nu får de äta tre gånger om dagen i en mathage där 5 rundbalar står utställda. (glömde fota)

 

I Ligghallen serveras halm =)

     

 

efter stallet for jag hem till mamma o pappa för att hämta lite grejer. 

bla skulle jag ta hem min väska med lädersömnadsgrejer....jag måste fixa en nosgrimma till bettan.

men både mamma o jag letade men den fanns ingenstans.

mamma var helt säker på att jag redan tagit hem den o jag var lika säker på att den inte finns här hemma.

nu har jag röjt igenom varenda cm av mitt förråd och den FINNS inte där.

o inte här uppe i lägenheten heller.

så var ÄR den!!??

jag hatar att leta o rota efter grejer!

särskilt när man inte hittar dem!!

  

jag ville ju verkligen fixa den där nosgrimman ikväll !

förhoppningsvis så blir det av med Moa/Bettan ridning imorgon!

 

/K   

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards