Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

TEKNIKENS JÄVLA UNDER!!!!

Av Kicki - 13 oktober 2010 16:07

Jag HATAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR när saker o ting jävlas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

måste börja dagens blogg med att spy,gnälla o svära över teknikens krokben!!

 

först, när jag skulle handla på Ica efter att ha varit i stallet, slutade fjärrisen till bilen att fungera. slut batteri. inget konstigt det, jag var ju ändå på affen o kunde köpa nya batterier. pillrade isär nyckeln o tog ut ett batteri så jag visste vilken sort jag skulle ha. men se såna batterier hade de icke. På OK däremot fanns de! började pilla med dem där, men så tänkte jag att det kunde jag väl göra hemma på parkeringen istället. och det var en jävla tur det!

batteribytet gick bra och så läste jag mig till att jag måste programmera om nyckeln. gjorde så å det funkade att låsa o öppna igen.

så kommer jag på att jag glömde att köpa mjölk! ingen större skada skedd, jag satt ju ännu i bilen, bara att åka ner igen.

mors!! nu startade inte bilfan!!!!   

jag blev helt kall i hela kroppen. först....

sen blev jag toksned.

för jag insåg att det inte var bilen det var fel på utan nyckeln.

det är nå sorts inbyggd startspärr i nyckeln, nå datachiptjohej, och när jag bytte batterierna så blev det väl nå kajko.

präktigt sur tog jag kassen o gick hem. tänkte det var ju för väl att jag inte gjorde batteribytet på OK...

tog med mig reservnyckeln tillbaks till bilen för att prova. tänkte att det var ett rejält långskott för det är en helt manuell nyckel.

men se med den så startade bilen minsann.

nåja...lite frid o fröjd en stund.

 

hemma landar jag i soffan med datorn för att tanka över dagens bilder från mobilen.

då vill inte mobilen ansluta till datorn och programmet lever 17 jävla rövare!!

efter 19 försök o frätskador i taket rycker jag ur alla sladdar o startar om datorn.

för säkerhets skull tankade jag över fem bilder i taget till datorn.

då funkade det.

*andas*

 

nu vill jag fan inte ha mer trassel idag! ok??

*andas*

 

så. nu byter jag färg, andas o lugnar ner mig med att skriva lite trevliga saker.

 

mysig ridtur på gubben i det härliga vädret

  

härifrån har vi den här härliga utsikten:    

   

långt därframme skymtar stallet.

 

   

här är vi snart hemma, på andra sidan ängarna ligger stallet.

 

fotade lite ute i hagen oxå.

 

här en bild över plattan tagen uppifrån kanten av plansilon. gubben står där i mitten o undrar nog vad jag gör.

 

  

här i ligghallen samsas de flesta fint. frv Tore, Bettan o Memory. den stora bruna rumpan th tillhör fullblodet Storm.

       

   här har vi Spöket

 

och detta är Happy   

 

    

Happy är en maxad B-ponny och ärligt talat en av de minst vackra pållar jag sett...men han är en urhärlig pojke iallfall och poppis på ridskolan. Han påminner mig om nalle Phu's Ior och jag kan inte låta bli att älska honom!

 

jee det var dagens bilder det.

nu ska jag försöka hitta inspiration till att ta fram dammsugaren....får hoppas att den behagar fungera utan krångel!

 

hej svejs /K

 

 

 
 
Stina

Stina

13 oktober 2010 18:02

Teknik kan reta en till gallfeber när det inte fungerar som det ska.
Hoppas du får ordning på nyckeln till bilen då, vilken tur att du inte blev ståendes där vid Ok !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

13 oktober 2010 20:02

tja...det funkar ju att ha båda nycklarna...även om det blir lite mer på nyckelknippan...suck.
har inte ork o bry mig mer om det där just nu.

 
Ann

Ann

13 oktober 2010 20:54

Förlåt *ler* men jag kan inte låta bli att le... vet precis hur det känns när allt jävlas med en!
Men du fick en härlig ridtur ivarjefall! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

13 oktober 2010 20:56

le bara! det e helt ok!
jag måste ha sett rätt rolig ut där jag satt som en fågelholk när bilen inte startade..

 
Ingen bild

lisa

13 oktober 2010 21:56

åååh fan i helvete vikken dag :(
o så gnäller jag om mitt ynka möte,,,

fatta jag hade gått i taket av det där med batteribytet, jag TÅL inte elektriska saker,, hua,,,

fina bilder du har lagt in :)))

ps. har du tagit dig mjölk då, som du köpte, eller tom oboy? :))

kraaamen

Kicki

13 oktober 2010 22:02

nja...jag kokade risgrynsgröt på minutris. av en del av mjölken alltså.
puss

 
Kim

Kim

13 oktober 2010 21:58

Fy va jobbigt, hatar också när tekniken strular.
Bilar och tekniska apparater ska bara fungera!
Skönt att det löste sig lite i alla fall.
Hink hink :-)
Roligt att se bilderna.

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

13 oktober 2010 22:03

ja...jag saknar många gånger vanliga manuella grejer som liksom inte kan paja på så många olika vis...
imorse var dessutom min hemtelefon urladdad när de ringde från vc....suck...

 
Carin

Carin

13 oktober 2010 22:24

Vissa dagar är bara fel från början. Var du glad att din nyckel la av hemma! Min la av i stallet för ett par år sen... Och ingen var hemma på gården och maken satt hemma med sovande barn... Jag GICK hem! 7 km i nollgradigt vinterdis och svart som natten ute på en enslig landsväg... Till råge på allt var mobilen död så jag kunde inte ringa heller för hade jag ringt så hade mannen skrattat åt mig och bara sagt "men lås upp manuellt då"! Bha! DÅ var jag blond! Superblond :-( Fast jag skrattar oxå åt det idag! En erfarenhet rikare, man får tänka så ;-)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

15 oktober 2010 07:40

Sketajobbigt med alla elektroniska prylar som ska lägga av vid det minst lämpliga ögonblicket (finns det NÅGOT lämpligt ögonblick kan man fråga sig?) Förstår Din frustration... skönt då att komma till stallet och släppa allt sånt!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

15 oktober 2010 09:47

jepp, tekniken e väl bra så länge den fungerar....men det e ju när den INTE gör det som man inser hur platt man faller, och hur beroende av den man är. skrämmande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards