Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Rubrik saknas

Av Kicki - 28 oktober 2010 15:56

Dagens bild blir en halvdan en som jag tog som hastigast i ligghallen när jag hämtade in gubben. det såg så mysigt ut

  

de trivs tillsammans i den här flocken kan man säga. 

Solo använder snudd på Diva som huvudkudde hihi

 

ridtur på gubben o lite småpyssel med Bettan.

gubben fick täcket på igen efter ridturen...jag släppte ut honom naken först...men sen ångrade jag mig.

hönsmamma man e hihi. hade det varit soligt så hade han sluppit, men nu var det ju grått o lite blåsigt.

 

väl hemma fick jag spader o rusade runt med dammsugaren innan jag ställde mig i en varm dusch.

fasen vad mkt grus o lerflagor o grejs man drar med sig in nu när det e höstblött ute...

 

nu väntar jag på att tortellinin ska koka klart...är superhungrig så det får bli tidig middag.

 

hej svejs

/K

 

 
 
Kim

Kim

28 oktober 2010 16:39

Harmoni, va härligt att du hittat ett så bra ställe till dina hästar.
Man blir lugn av att bara se på bilden.

Städanfall är helt ok att få, synd att dom inte kommer tillräckligt ofta hos mig ;-)

Smaklig måltid :-)

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

28 oktober 2010 16:46

mmm man får lust att gå å lägga sig där i halmen. de gillar verkligen sin ligghall =)

 
Stina

Stina

28 oktober 2010 20:14

Oh så mysigt det ser ut, jag skulle kunna tänka mig att gå och lägga mig där själv =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

28 oktober 2010 20:30

hihi precis vad jag tänker själv!

 
Carin

Carin

28 oktober 2010 20:16

Kan du inte ge mig lite inspiration till städning, har tappat sugen!

Va fint ni har inne i ligghallen! Hur ofta strör/mockar ni där inne? Eller är de så pass renliga att det inte blir massa bajs där? Jag vill så gärna ha ett vindskydd i vinterhagen och lobbar med stallägaren för det men hennes make vill isf göra typ en mindre ligghall så de kan gå in och skyla. Gammeltanten ligger tydligen ner ganska mycket på dagarna även nu på hösten... Hade varit skönare för henne att ha torrt under sig ju!

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

28 oktober 2010 20:30

en gång i veckan (tror jag, säkert oftare om det är riktigt kallt) fyller Marika på med 4 st stora fyrkantsbalar med halm. de flesta hästar kackar faktiskt ute på plattan ist för inne i ligghallen. det är permanentbädd så den körs bara ut sommartid. jag vet inte måtten men det e ju en stoooor hall, det är 30-40 hästar i hagen!

 
ylle

ylle

29 oktober 2010 06:27

Liksom STina så kan jag gott tänka mig att kvarta där bland hästarna... ja finns det ett hästparadis så nog är det där hos Marika i stora flocken!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

29 oktober 2010 17:11

ja jag tog mig en liten lur där idag (nästan)
;)

 
Ann

Ann

29 oktober 2010 08:26

Kan bara hålla med, ser jättemysigt ut där!
Själv har jag inte fått något tokryck men ska ändå (läs är tvungen) städa här hemma...

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

29 oktober 2010 17:12

mja...rycket till trots så ska jag göra om proceduren imorrn, på riktigt hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards