Kickis Blogg

Alla inlägg under juli 2011

Av Kicki - 23 juli 2011 19:08

..rejäl sådan har jag haft idag  

med all största säkerhet pga vädret. rejält åskväder inatt och idag har det minst sagt varit kvavt och ostadigt.


Jag har varit till Ica o handlat men det är oxå allt.

Nu har huvudvärken släppt tackolov men det lär inte bli ngt gjort här ändå.


Igår, innan ovädret drog in tog jag ett par bilder på balkongen.


mina luktärter har blygsamt öppnat sina två första blommor

   De är allt ganska taniga, jag tror bestämt att det är för mörkt för dem. men man måste ju testa!



Snowfire är en härlig fuchsia!

  


och så en underbar pelargon som jag inte vet namnet på, jag vet inte om jag sett såhär stora blombollar förut!

  den kan ju förståss vara det att plantan ännu är så liten som gör att blommorna ser enorma ut, men visst är den fantastisk?


I motvikt till det hemska dramat i Norge känns det ganska bra att gå å klappa lite på blommorna....


/K

Av Kicki - 22 juli 2011 22:39


 För offren i vansinnesdådet i Norge!

Tänd ett ljus för deras anhöriga,

för hjältarna i vården, poliskåren och alla frivilliga.

Tänd ett ljus för Norges folk,

 och för alla dem som drabbats av terrorattacker världen över.



Av Kicki - 22 juli 2011 13:54

Nej, nu får jag se mig besegrad av sommaren...

Ska hålla mig till att rida kvällstid ett tag, såvida vädret inte tvärsäkert är svalt...

Jag tyckte det kändes helt lagom tidig förmiddag men när jag sen kom till stallet kändes det som rena växthuset!

Jag gav mig ut en liten sväng iallafall men det var rätt jobbigt tyckte både jag o gubbe, han var faktiskt tom svettig när vi kom hem, det brukar han inte bli efter våra normala rundor.


Ingen av pållarna var särskilt villiga fotomodeller idag men här kommer iaf bilder på dem i nya grimmorna:

    

hej så länge /K

Av Kicki - 20 juli 2011 14:35

För ett par veckor sedan fick jag ett nät-ridtäcke av en stallkamrat. Hon hade köpt det billigt i tyskland för några år sedan men aldrig använt det för att det inte passade ngn sv hennes hästar. dessutom var det utskuret för westernsadel.

Hon tänkte att det kunde säkert jag fixa till på ngt vis  


Efter gårdags bromsattack så tänkte jag att nu 17 ska jag prova det! o det visade sig funka riktigt bra!

   Jag trodde det skulle behövas lägga i en bit stretchtyg bakom sadeln men det funkade ändå. Litet kort om rumpan och lite för litet om halsen men vad gör det? det är iaf mer skyddat än helt utan! Jag ska bara göra några småjusteringar på det.

det åkte litet på sniskan över rumpan efter att vi galopperat lite men det ska jag avhjälpa med en bättre placerad svansrem!


Snabbandagen invigdes oxå!

  Jag fick klippa ner dem en bra bit i höjd men annars så funkade de fint! (jag klippte av dem en aning till efter att bilden tagits)


Grimmorna var jättesnygga men jag ska göra lite små justeringar på dem oxå.

...Jag kan visst inte låta bli att ändra lite på nästan allting   

So long/K

Av Kicki - 19 juli 2011 19:19

Idag blev det en halverad ridtur.... Jag mitt ärkepucko glömde spreja gubben IGEN så vi blev helt bombarderade av bromsar! Det var hemskt!

imorgon ska jag dränka både honom o mig i föllinge innan vi ger oss ut...


Jag for upp till Vivi o Lasse för en snabbvisit    men det gick ju som vanligt! flera timmars babbel!

Och hundvalpsgosande!

         De är helt underbart bedårande nu!! man vill äta upp dem allihop! det behövs inte ens grädde till!


å vet ni, jag blev förärad en burk alldeles nyslungad honung!! helt underbart!  sanslöst gott!


när jag kom hem så hade avin till mitt paket från Hööks landat på hallmattan! ska hämta ut det imorgon när jag åker till stallet för ett nytt ridtursförsök!


tjao/K

Av Kicki - 18 juli 2011 19:09

Är det inte det ena så är det det andra...


Min dator började yla över sitt batteri för några timmar sedan...trots att jag hade sladden i.

Jag vet, det kanske är helt galet..man ska nog inte ha bärbar i sladd hela tiden men det har liksom bara blivit så. Datorn är två år gammal.

Ett nytt batteri går minst på 750kr.

Nu har jag plockat bort batteriet o kör bara med sladden.

Jag inser att datorn verkar faktiskt må bättre med batteriet väck, den är inte alls lika varm nu och fläkten jobbar inte för heltryck längre...

Så förvisso så verkar det ju inte vara någon slags tokpanik att köpa nytt batteri. Jag använder ju "aldrig" datorn annat än här hemma, eller på ställen med tillgång till urtag....

Så jag tror jag väntar ett tag, till mer pengar kommer in på kontot (läs: när jag fått bilfan såld).

För att lägga typ en tusing på ett nytt batteri till en två år gammal dator...det känns lite drygt.

Det är väl lika bra att skaffa ny dator istället?

tål att funderas på.

 


Vidare till " fult eller snyggt" !


Jag menar nog att jag tillhör skaran som icke tycker att rutiga ridbyxor är vackert... det är visst modernt nu iallafall.

Men så fick jag span på dessa hos Horze:

 Och de tycker jag är riktigt snygga!  Jag älskar färgen!

Sen är det ju kanske förhållandevis diskret rutiga? Många jag har sett är ganska skarpt rutiga i ljust beige eller vitt + en mörk färg ....

Dessa är det dessutom rea på...halva priset...

hur som helst, Vad tycker ni? Rutiga ridbyxor - fult eller snyggt?


Till stallet har jag varit idag men jag red inte. Gubbe fick komma in för gokäk o jag pysslade runt i stallet. Bettan var ute i gröngräset med polarna så henne såg jag inte till   Även om de börjar ha betat ner därute på ängen så är det fortfarande höga ruggar ogräs som stallets minsta ponny effektivt kan gömma sig bakom.

Jag brydde mig faktiskt inte om att gå å leta heller, hon har det fint! Imorgon ska jag släpa in henne igen för lite ans och promenad eller ngt.


Jag sitter nu här o kollar klockan o tänker på Stina o Natalie! Natalie som säkert i detta nu pussar på sin just hemkommna nya snygging, Amex Black!

och på Stina som i motvikt till allt elände hon dras med, blev mormor igår!

Stort Grattis till er båda och varma lyckönskningar!


Kram /K

Av Kicki - 17 juli 2011 16:42

Idag har lusten återvänt iallafall  


Det blev lite sovmorgon men sen for jag iväg till mina gryn.

Gubbe o jag trasslade runt på en gammal äng....det skulle visst finnas en stig någonstans där i krokarna... man skulle gå till höger in mellan två gamla grindstolpar, men jag hittade varken grindstolpar eller stig  

Gubbe tyckte det var skitlajban att få gå på den där ängen, ville helst bara springa! men inte fan vågar man det när man inte har en aning om hur underlaget är. säkert en meter högt gräs o nässlor o annat skit på såndär porös mulljord, säkert full i sorkgångar o sådant. inte visste man säkert var kanterna var och stenar lite här o där.

Men det blev en liten runda ändå, även om jag inte kommer gå där igen.

Nu hade de dessutom lagt på ännu mer sånt där läbbigt grovt stenkross på vägen så det var inte alls trevligt att rida där. Den får lov att vara en typisk vinterväg då, för i vintras var den underbar!


Bettan fick oxå sitt. Jag tog ut henne på en tömkörningspromenad.

      Det gillar hon verkligen. vi tog en snutt i skogen först, sen branta indianbacken ner och vägen hem. det jobbiga är att det är svårt att få in lagom tempo när man går bakom henne. trots att jag går jättelångsamt så är det väldigt lätt att komma för nära o då trampar jag henne på bakhovarna ...  inte för att hon bryr sig!  Jag försökte gå i takt med hennes bakben...men hon tar snudd på två steg när jag tar ett så det gick inte det heller.  då återstår myrsteg för mig.....

När hon travar får jag däremot gå riktigt riktigt raskt för at hinna med!  bra motion! Duktig matte o duktig liten ponny!



på hemväg tog jag den här bilden, det ser rätt kul ut med alla "drakägg" så långt ögat når!

   MASSOR av vintermat!!


Nu ska jag bara softa, spela lite xbox och grilla middag så är söndagen gjord!


so long/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards