Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Duktig

Av Kicki - 17 juli 2011 16:42

Idag har lusten återvänt iallafall  


Det blev lite sovmorgon men sen for jag iväg till mina gryn.

Gubbe o jag trasslade runt på en gammal äng....det skulle visst finnas en stig någonstans där i krokarna... man skulle gå till höger in mellan två gamla grindstolpar, men jag hittade varken grindstolpar eller stig  

Gubbe tyckte det var skitlajban att få gå på den där ängen, ville helst bara springa! men inte fan vågar man det när man inte har en aning om hur underlaget är. säkert en meter högt gräs o nässlor o annat skit på såndär porös mulljord, säkert full i sorkgångar o sådant. inte visste man säkert var kanterna var och stenar lite här o där.

Men det blev en liten runda ändå, även om jag inte kommer gå där igen.

Nu hade de dessutom lagt på ännu mer sånt där läbbigt grovt stenkross på vägen så det var inte alls trevligt att rida där. Den får lov att vara en typisk vinterväg då, för i vintras var den underbar!


Bettan fick oxå sitt. Jag tog ut henne på en tömkörningspromenad.

      Det gillar hon verkligen. vi tog en snutt i skogen först, sen branta indianbacken ner och vägen hem. det jobbiga är att det är svårt att få in lagom tempo när man går bakom henne. trots att jag går jättelångsamt så är det väldigt lätt att komma för nära o då trampar jag henne på bakhovarna ...  inte för att hon bryr sig!  Jag försökte gå i takt med hennes bakben...men hon tar snudd på två steg när jag tar ett så det gick inte det heller.  då återstår myrsteg för mig.....

När hon travar får jag däremot gå riktigt riktigt raskt för at hinna med!  bra motion! Duktig matte o duktig liten ponny!



på hemväg tog jag den här bilden, det ser rätt kul ut med alla "drakägg" så långt ögat når!

   MASSOR av vintermat!!


Nu ska jag bara softa, spela lite xbox och grilla middag så är söndagen gjord!


so long/K

 
 
Ann

Ann

17 juli 2011 21:26

Skönt att lusten infann sig igen!
Så lilla Bettan gillar att tömköras?!
Är det något som min Hilma avskyr så är det just tömkörning, som tur är för hennes lata matte så gillar hon körning bättre! :)

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

17 juli 2011 21:38

ja det gillar hon. tyvärr är hon ju livrädd för allt vad vagnar heter. jag hade hellre åkt i kärran än vankat bakom...

 
Stina

Stina

17 juli 2011 22:51

Synd att hon inte gillar vagnar, perfekt att motionera små minihästar på annars !
Fast, nu får du ju röra på benen visserligen i snigelfart, men ändå =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

17 juli 2011 22:52

ja visst är det! ja antingen snigelfart eller marschtakt! så det funakr! men det hade ju varit mysigt att få åka lite....

 
Anne-Lie

Anne-Lie

17 juli 2011 23:53

Hon är bra go ditt lilla gryn ;-)
Varför är hon rädd för vagnar? Men det är rätt bra motion att traska bakom oxå :)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

17 juli 2011 23:55

lång historia, för att göra den kort så blev hon skrämd vid inkörningen när hon var 4 och kopplade givetvis ihop det med kärran =(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards