Kickis Blogg

Alla inlägg under juli 2011

Av Kicki - 3 juli 2011 20:33

....eller där sket sig min tidigt i säng - kväll!!


Svt har otroligt nog den goda smaken att direktsända "maratonkonserten"  The big 4  från Ullevi!!   


Slayer

Megadeth

Anthrax

och Metallica    

   

  står för underhållningen!  Jag missade Anthrax och Megadeth men favoriterna i det här gänget, Metallica spelar givetvis sist av de fyra    de äntrar scenen ungefär 21.30.  

 

men va fan I'll sleep when I'm dead!

/K

Av Kicki - 3 juli 2011 15:54

Jahaja här går det undan!

Jag vet inte riktigt hur det gick till men tiden känns som den runnit mellan fingrarna bara!


jag for till stallet för att ta en ridtur. mulet och svalt idag, perfekt hästväder!!

I hagen låg flocken o förmiddagsvilade

    

ruggugglan....titta vilket raggmonster hon är ännu...

    


Jag ringde Vivi o hörde om hon skulle med ut en vända, men hon hade besök av Ylle o lille Theo så istället så styrde jag o gubben kosan till dem för att säga hej.

gubbe fick stå i stallet o mumsa hö medan jag kollade på valpar o fikade! vilken ridtur vad?  

   Nu är de för bedårande de lilla monstren!

Jag trodde jag fotade hela kullen men det här var enda bilden som fanns i mobilen    vet inte vad som hände...


när vi satt o fikade så fick vi plötsligt lite eld i ändan. ridlägertjejerna skulle ju ha sin avslutningskadrilj klockan 14!!

Jag sadlade på o red hemåt igen och kom alldeles lagom för att se deras uppvisning till ett stycke klassisk musik!

         Jätteduktiga var de, och så fina med knoppar i manen o vita lindor o allt!


Nu har jag äntligen oxå tagit en bild på Coca-Cola, den supertrevliga ponnyn som Marika har på foder!

  En riktig kanonponny! så underbart temperament, välutbildad och hur bussig som helst! Jag gissar nog på att det blir ett köp där! Hon har bara varit på Bygget ett par tre veckor men hon beter sig som att hon varit med i gänget hur länge som helst!


Nu har jag lite på gång i tvättstugan och jag ska sätta mig o laga gaitern på en av gubbes boots, kardborren har släppt i en söm lite.

sen ska jag försöka med en tidig kväll..imorgon bitti ska jag följa med Marika med två hästar till Mälarkliniken.

Troja    och Sesam    

                                                  
                 Sesam foto A-K ,lånad från ridskolans hemsida

ska utredas för hältor. Sesam har sedan gammalt lösa benbitar fram och vi misstänker att det kanske är de som spökar. Troja har lite klena hasor och går inte med så mkt i verksamheten men nu är det ett framben som trasslar. Håll tummarna för att det inte är några större bekymmer med dem!


So long /K

Av Kicki - 2 juli 2011 19:55

Nu tänker jag oxå sukta med en matbild!


  sötstarka kycklingvingar, färskpotatis, sallad och en röra på feta, cremefraiche honung och rosmarin.

ganska mumsigt!


undrar om det tänker bli åska nångång...jag har skallebank som heter duga.


Nu ska jag rota igenom läderlådan för att se om jag har nåt att göra nosgrimma till Bettan av....om inte inspirationen försvinner igen..


tjao/K 

Av Kicki - 2 juli 2011 15:04

förmiddag i stallet!

varmt o kladdigt som 17....

Ridlägertjejerna skulle ha hopptävling så jag tog in båda mina pållar så fick de stå inne o svalka sig medan jag kollade.

jag fick äran att vara sekreterare, ett vansinnigt betungande uppdrag  . dessutom eftersom jag utgjorde hela publiken så stod jag för applåder o hurrarop förståss!

Nu hade jag minsann mobilen med mig! ett enda kort hann jag ta, och radera eftersom det inte blev så bra, innan batteriet lade av!!  

suck. det verkar gå troll i mitt fotande just nu...


därefter verkade jag gubbens bakfötter o lade sista handen vid framfötterna. svettigt värre kan jag säga...

Bettan fick lite mineraler o lite pälsdragning...det känns som om hon ALDRIG kommer släppa allt. men så känner jag varje sommar...

jag har faktiskt klippt henne för hand, med vanlig sax, under manen och på halsen så hon inte ska klå sig så mkt där. manen ryker ju om hon jobbar för hårt på det.

nästa vår blir det maskinklippning!! 


när jag skulle åka hem så började jag av ngn anledning fundera på vad det var för dag idag.....efter en stunds bry slöt jag mig till att det var söndag.

men så kom jag på att tjejerna hade ju inte lägeravslutning idag, det ska de ha imorgon...o de har väl knappast avslutning på en måndag.

så plötsligt ställdes allt på ända igen  

tänk att det ska vara så svårt att komma fram till att det är lördag?

snacka om dagvill....


tråkigt med en blogg utan bild...här kommer en som kanske kan svalka lite?

     hej så länge/K

Av Kicki - 1 juli 2011 14:35

såhär tjusig blev älskade gubbskrutten i sitt nya schabrak!

  Men tänk vad trevligt det hade varit om det röda sneda bandet inte var broderat med den där stora loggan...vad snyggt det hade varit att istället kunnat brodera hästens namn där!

men för 124kr är det kanonsnyggt   


Ibland är han ganska "fotogenisk"....

  

En kort liten tur tog vi trots risk för regn och åska. vi hann inte vara ute mer än några minuter till det började duggregna men det gjorde ju inte så mkt. men nästan hemma öppnade sig himlen....blött minst sagt.


sen stod verkning av hans framfötter på agendan. bak tar jag imorrn eller på söndag. fint o försiktigt för kroppen ska det vara!

När regnet för stunden dragit förbi provade

ridlägertjejerna för första gången på gymkhanalekar på ridbanan. inga bilder har jag att bjuda på för mobilen låg kvar i stallet   


nu är jag rätt trött...hade i vanlig ordning svårt att somna inatt, jag tror jag kollade på klockan sista gången halv två. sen vaknade jag halv fem igen...

låg kvar nån timme eller så men sen gav jag upp. Nu kanske jag kan somna klokt ikväll...


so long /K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards