Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

va? var tog tiden vägen?

Av Kicki - 3 juli 2011 15:54

Jahaja här går det undan!

Jag vet inte riktigt hur det gick till men tiden känns som den runnit mellan fingrarna bara!


jag for till stallet för att ta en ridtur. mulet och svalt idag, perfekt hästväder!!

I hagen låg flocken o förmiddagsvilade

    

ruggugglan....titta vilket raggmonster hon är ännu...

    


Jag ringde Vivi o hörde om hon skulle med ut en vända, men hon hade besök av Ylle o lille Theo så istället så styrde jag o gubben kosan till dem för att säga hej.

gubbe fick stå i stallet o mumsa hö medan jag kollade på valpar o fikade! vilken ridtur vad?  

   Nu är de för bedårande de lilla monstren!

Jag trodde jag fotade hela kullen men det här var enda bilden som fanns i mobilen    vet inte vad som hände...


när vi satt o fikade så fick vi plötsligt lite eld i ändan. ridlägertjejerna skulle ju ha sin avslutningskadrilj klockan 14!!

Jag sadlade på o red hemåt igen och kom alldeles lagom för att se deras uppvisning till ett stycke klassisk musik!

         Jätteduktiga var de, och så fina med knoppar i manen o vita lindor o allt!


Nu har jag äntligen oxå tagit en bild på Coca-Cola, den supertrevliga ponnyn som Marika har på foder!

  En riktig kanonponny! så underbart temperament, välutbildad och hur bussig som helst! Jag gissar nog på att det blir ett köp där! Hon har bara varit på Bygget ett par tre veckor men hon beter sig som att hon varit med i gänget hur länge som helst!


Nu har jag lite på gång i tvättstugan och jag ska sätta mig o laga gaitern på en av gubbes boots, kardborren har släppt i en söm lite.

sen ska jag försöka med en tidig kväll..imorgon bitti ska jag följa med Marika med två hästar till Mälarkliniken.

Troja    och Sesam    

                                                  
                 Sesam foto A-K ,lånad från ridskolans hemsida

ska utredas för hältor. Sesam har sedan gammalt lösa benbitar fram och vi misstänker att det kanske är de som spökar. Troja har lite klena hasor och går inte med så mkt i verksamheten men nu är det ett framben som trasslar. Håll tummarna för att det inte är några större bekymmer med dem!


So long /K

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

3 juli 2011 17:26

Oj kadrilj var länge sedan, men minns det som jäkligt skoj =)

Lycka till i morgon!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

3 juli 2011 18:11

haha ja det har man väl inte ridit sen ponnyåren på ridskolan i stockholm...
jag minns knappt..
men det var väldigt roligt att titta på dem =)

 
Kim

Kim

4 juli 2011 00:55

Lycka till imorgon!
Och hoppas du inte är så trött efter allt hårdrockande ikväll ;-))

Lät som en mysig dag!
Och så söt valp!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

4 juli 2011 06:59

nädå..inte än iaf. vaknade före väckarklockan =)

 
natalie

natalie

4 juli 2011 07:38

ååh , hunden <3 jag skulle så gärna vilja ha en hundvalp :(

hoppas det går bra på kliniken =)

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kicki

4 juli 2011 17:41

javisst är de goa! jag får hela tiden upprepa mantrat: jag ska INTE ha nån hund, jag ska INTE ha nån hund...
=D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards