Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

fler bilder från nya ridvägen

Av Kicki - 13 juli 2011 19:52

Hello!

Idag red jag ner till den lilla badplatsen igen, fast åt andra hållet. Jag höll span efter fler ev stigar, hittade kanske ett ställe som ska undersökas vid senare tillfälle.

här är några fler bilder som jag tog under dagens tur:

      

    

här har vi badplatsen:

  


och här är den "hemliga ingången" till stigen som leder från/till  badplatsen. den som jag hittade först när jag gick ner till vattnet för att skölja händerna efter att ha slängt undan gubbens bajshög igår:

  


snart har ni väl sett så många bilder från Södertjäras skogar så ni känner träden vi förnamn  



Efter stallet så for jag hem till mamma o pappa. Pappa behövde låna raketen för att köra till tippen med släpvagnen. hans bil är ännu på verkstad....jag vet inte vari den goda iden låg att ge sig på att låna ett släp av en granne när man inte har bil at dra med hemma....men det gick ju att lösa ändå.

Mamma var galet sugen på blåbärspaj så vi gick o repade ihop några blåbär o hallon o ett par smultron.

   de här växte mkt praktiskt i en urgrävd slänt, vilket var toppen för en blåbärsplockare med ryggpaj....

hoppsan, där fick jag allt till det?


så det bidde lättstekt kassler med potatis o mimosasallad till middag, med blåbärspaj o vaniljsås till efterrätt. gott!


nu ligger jag här o jäser...borta bra men hemma bäst!


tjao/K

 
 
Kim

Kim

13 juli 2011 22:36

Åh så fint det är!
Så roligt att upptäcka nya stigar och platser.
Kanske gubben kan få sig en simtur.
Lite avis blir jag...så njut för mej också :-)

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

13 juli 2011 22:37

nja...ska gubben simma så är nog sjöarna i grusgropen lämpligare...
fast det blir nog knivigt eftersom jag inte vågar mig i vattnet...=/

 
Ingen bild

Vivi

13 juli 2011 23:26

Du såg inte björnen vid Gransjön? Den lär ha siktats där sägs det.

Kicki

14 juli 2011 11:55

nädå ingen björn där vi var!

 
Viveca

Viveca

14 juli 2011 11:49

Kul med nya ridvägar. Skall försöka våga mig ut på upptäcktsfärd med Vilda och mitt dåliga lokalsinne. Hon går på så fint så fort hon inte känner igen sig. Åsnan i henne blir då som bortblåst. Men jag är ju lite feg själv. Får kanske reka lite till fots så jag vet var det kan dyka upp läskiga bilar och traktorer. För det verkar var det enda som egentligen kan skrämma det lilla åbäket;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

14 juli 2011 12:02

Jag har inbyggd kompass =) är aldrig rädd för att gå vilse.
o gubbskrutt hänger med på allt, inte mkt skrämmer honom. blir han skraj är det oftast över idiotfåniga saker...som ett löv eller pinne eller ngt, då sprätter han till lite bara å fortsätter sedan =D

 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 juli 2011 12:13

Skulle behöva lite av din inbyggda kompass, och herr sprättben lite av gubbens lugn ;-)
Har sagt det förr...men jösses vilka härliga ridvägar du har!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

14 juli 2011 12:41

ja jag ahr då aldrig varit med om maken till möjligheter! anledningen till att vi har så mkt fina rundor lär nog vara att bygden är väldigt hästvänlig. jag vet inte att det finns någon gnällspik i närheten som har invändningar mot att stigar o vägar används för ridning!

 
natalie

natalie

14 juli 2011 19:13

jag funderar starkt på att ta med min häst och flytta ner till dig =D

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kicki

14 juli 2011 19:36

hahaha du får allt vrida näsan åt norr om du skall flytta hit!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards