Kickis Blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Kicki - 13 mars 2011 09:41

...tog jag först en ridtur.

 

 

på terrängbanan börjar hindren titta upp ur snön!

 

 

    

 men i skogen ligger den ännu tjock.... 

 

 

  

vi spanade in det nya kalhygget. där gick fint att rida och det kan nog bli fina stigar där sedan! 

 

 

Bettan fick en liten promenad

 

   

här hade hon uppmärksamheten vänd till stallplanen där Per lasttränade kerstins häst Athos. toppen! jag fick ett rätt bra foto!!

 

 

vår?

   

 

 

Sedan for jag hem till mamma och vi  lagade kroppkakor!

    

MUMS!!!!

 

/K

Av Kicki - 11 mars 2011 22:28

Så var ännu en arbetsvecka till ända!!

 

Jag tycker knappt det är annat än måndag och fredag....

bra förvisso men samtidigt lite trist att dagarna bara flyger iväg.

det finns så mkt mer man skulle vilja fylla dem med, mer än jobb.

 

men det är inte mkt att göra åt det antar jag.

 

 

imorgon ska jag och mamma laga ett jättelass (hoppas jag) kroppkakor!! (har jag skrivit det redan tro..? )

men först ska jag till stallet o rida en sväng om vädret tillåter.

 

men nu ska jag spana in era bloggar samt kika in på FB och pyssla om farmen o lite sådant.

 

för att nu det ska bli en bild i dagens blogg oxå så sätter jag in en favoritbild (IGEN!!) som jag helt enkelt inte tröttnar på....

det är ju en bild som jag faktiskt aldrig trodde att jag skulle få se och uppleva!

 

 

foto: Ebba Nilsson 

 

hej så länge /K

Av Kicki - 10 mars 2011 22:17

....på att blogga när jag jobbar.

 

det beror nog mest på att det är roligare att blogga när man har några nya bilder att presentera. ...även om motivet är det gamla vanliga   

 

 

idag har jag väl mest tagit det lugnt innan jobbet.

lagade gubbens lila täcke förståss, så lite nytta gjorde jag.

 

sen gick jobbet i ett nafs. innan jag vet ordet av är jag hemma igen.

det är ju rätt bra förståss   

jag hittade en jättesöt, glittrig liten groda men jag glömde den på jobbet. hade tänkt fota o visa den...så gick det med den bilden.

 

får ta en gammal.

   snart snart! grönt och fint!

 

/K

Av Kicki - 9 mars 2011 11:31

Mitt i arbetsveckan! härligt!

 

har varit i stallet och tog en liten ridtur i blåsten. för blåser gör det jädraranacka!

men det var mysigt ändå.

 

   

 

och för alla er söderöver.....vi har typ vinter här ännu....

     

( Carin....vill du inte ha lite snö av oss?)

 

längtar man efter barmark nu eller?

 

nu ska jag softa en liten stund innan det är dags att beta av ännu en arbetsdag för att komma närmare helgen.

 

tjao /K 

Av Kicki - 8 mars 2011 10:17

i svåra tider kan man jubla gott åt mindre saker!

 

Jag fick just en utbetalning från Alecta med posten.

en sjukpensionspeng om 538 kr!!  

visserligen kostar det 25 kr att lösa ut pengarna men vadå!!?? jag hade inte räknat med 500kr extra.

 

Nu kan jag köpa en säck havre till gubben och kanske rentav gå till frissan?

 

vilken lättnad!  

 

Igår var jag duktig. Jag for med det snaraste jag vaknat till hyresvärdens kontor med lite småpryttlar jag behöver utbytt här i lägenheten.

sen var det dammsugning och matlagning o lite annat småpyssel.

och jobb förståss.

sen kom jag i säng alldeles för sent igen....

 

vilket resulterar i att jag hoppar över stallet idag    

tänk att det ska vara så jäkla svårt att få balans....

 

/K 

 

Av Kicki - 6 mars 2011 14:23

Idag när jag var ute en tur med gubben såg jag ngt sticka upp ur snön på ett ställe.

insåg att det var en Easyboot glove så jag hoppade av o stoppade in den i jackan.

 

jag räknade ut att det måste vara ngn av hästarna på granngården som tappat den, för den var så stor att det inte kunde vara någon i mitt stall.

 

så jag åkte upp till dem o knackade på dörren.

gissa om de blev glada!! de hade letat efter den där i snön utan resultat.

det kändes bra   

 

 

Gubben och Hrekkur i ligghallen.

 

 

    

 

 

Jag har ju tänkt jag måste köpa gubben en kortare sadelgjord, men jag har inte beställt ngn för jag har verkligen inte pengar till det.

så insåg jag att Bettan har ju en sådan gjord som jag vill ha! den var bara 50 cm (tänkte köpa en 60) men jag provade idag och det funkade. jag får byta ut favorit tjockvojlocken ett tag för det vart lite tajt att spänna med den.

   

den har hängt med sedan jag hade halvblod och jag tycker den är underbar. sympatex och tjock härlig westan. en gång i tiden var den kritvit men det spelar ju mindre roll. DYR var den då det begav sig oxå, men den är högt älskad och väl använd.

 

nu fick det bli en ofodrad sympatexvojlock och en teddypad. 

 

 

så ett foto på Bettan i gubbens grimma! den är bara liiite för stor 

   

men visst vore hon snygg i en likadan fast mindre?

 

 

lägenheten är i ett skriande behov av dammsugning, men vet ni, det skiter jag i!!

nu ska jag mysa resten av dagen!

dammsuga gör jag imorrn!

 

/K  

Av Kicki - 5 mars 2011 14:59

Nu har 3åriga Ann-Lousie gjort premiär på hästryggen!

 

    

hon var grymt duktig och blev varken rädd eller kom i obalans när Bettan 2 gånger blev lite rädd för en plastbit som fladdrade! 

så nu får vi se om bägge barnen får blodad tand...

 

Ammi fick förståss oxå en tur på gubben

   

 

Vi mötte Vivi o Lasse o alla hundarna!

   

   

Härligt väder, snälla hästar, busiga hundar glada barn och trevliga människor! ibland är livet bra gott!

ikväll blir det middag hos föräldrarna för syrran fyllde år i torsdags.

hej så länge/K

Av Kicki - 4 mars 2011 23:13

phu!

den gick den här dagen oxå!

 

nu ska jag stilla den lilla hungern...fast inte med Danio grejs utam med salta kex och cream cheese...

ids inte fixa ngt bättre.

 

hepp/K

 

    

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards