Kickis Blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Kicki - 23 mars 2011 14:12

glodde runt lite på Horze (igen)

och hittade två smarta grejer!


en flyttbar sadelhängare  

bara att ta med sig o hänga över en boxkant! fiffigt!!


och en tränshängare med namntavla på

  

himla trevligt! ännu smartare hade varit om det var en plastficka att skjuta in en skriven papperslapp i.



apropå det så är en annan grej jag alltid varit ganska förtjust i är de här klassiska boxkorthållarna:

   jag föredrar förståss dem i svart och inte blå som på bilden, och kortet ska man skriva själv. i ett stall där jag jobbade hade varje box en eller fler sådana här hållare och jag skrev ut namnskyltar på datorn som passade i fickorna. jättesnyggt och så superlätt att flytta på kortet om någon bytte box. men jag har alltid önskat att de fanns i större format, typ A-4!


/K

Av Kicki - 23 mars 2011 13:34

...som jag hade på mig när jag satte rovan igår var inte direkt vackra efteråt..

  nu har de fått åka tvättmaskin. jag hade tur för tvättstugan var ledig så jag kunde tvätta dem nu på dagen.

tack o lov att vi har hiss i huset....gå i trappor vill jag inte försöka med.


det var inte lätt att sova inatt kan jag säga.

med benet på en av soffkuddarna så var man ju låst till ryggläge.

nu brukar jag iofs sova rätt mkt på rygg, men det blir ju lite skillnad när man inte kan röra sig.

vid sextiden imorse var jag helt enkelt tvungen att gå upp för mer värktablett och sen ytterst försiktigt komma tillrätta i sidoläge, med en sovkudde mellan benen för att stödja knäet. gissa om det var skönt.


mamma ringde förut, hon skulle in till Norrtälje för att hämta sin bil som hon lämnat för byte av vindrutan så jag passade på att ringa till Hästshopen och bad dem plocka ihop lite grejer som mamma kan hämta upp.

de ligger just brevid glasverkstaden!

  

nu ska gubben få en lagom sadelgjord, i neoprene med resår!


jag har förut sympatexgjordar både till Bettan o gubben som jag gillar skarpt.

  men det ska bli spännande att se hur de här neoprenegjordarna är. trevligt med en sida i resår oxå. mjukt o trevligt för gubbens lilla mage   


två par bettskivor får hänga med oxå, ett par bruna och ett par gula.

kvinnan jag pratade med sa att de bruna var kanske inte så bruna, mer naturfärgade men för 17kr kan jag gärna testa dem å se om det blir snyggt. vill ju helst ha lite trevligt chokladbruna så de matchar tränset...men jag trillar väl över sådana nån gång.

de gula vill jag ha mest för att det är kul! jag tycker att gult passar bra på fuxar och jag är även ganska sugen på att hitta en gul vojlock...ja eller det blir väl schabrak då.

finns ju mer att välja på då så att säga....


hittade ett snyggt gult schabrak hos Horze men det verkar inte som att går att beställa.

  

lika bra det iofs, när ekonomin är som den är.

jag är inte tokförtjust i den där broderade kronan, det hade varit jättefint utan den, men det funkar.


nåväl. nu ska jag försöka sysselsätta mig med ngt stillsamt....fy fan så trist!

/K


Av Kicki - 22 mars 2011 11:44

Skulle ta in gubben från hagen, halkar och drar vänster knä ur led....  


det slog visserligen tillbaks på en gång men skadan är ju skedd.

fan oxå.


det är andra gången det händer, men jag tror att förra gången var det höger knä.

suck.

det är roligt att vara överledad....


ont gör det ju förståss, men jag tror knappast att ngt har brustit eller så för jag kan ju stödja på benet. det blir som sist då. stödlinda och vila ett par dagar, sedan börja gå på det försiktgt.


just vad jag behöver. mer sjukfrånvaro.   


/K


Av Kicki - 21 mars 2011 22:39

Någon som vet var man kan få fatt i bruna bettskivor??


  jag hittar fasen inte på det nånstans!


/K

Av Kicki - 21 mars 2011 13:20

FÖRE:


  



EFTER:

  såååååå jäkla skönt att ha blivit av med yllemössan!!

får se om jag blir blond igen oxå   

Av Kicki - 21 mars 2011 10:42

häromveckan så hittade jag en liten stickad eller virkad katt på jobbet.

  det syns inte längre särskilt väl vad det egentligen är för kisse är fullständigt tokig i den!



hon leker med den så mattorna far omkring

    


eller så bär hon omkring på den

  nä...fota katt i rörelse är mer än min mobil klarar av   

men söt är hon med sin röda lilla tuss!


/K

Av Kicki - 20 mars 2011 14:41

Så bloggen har fått litet vårskrud!



Härlig dag i stallet! tog en lite längre sväng med gubben som var pigg o glad. han är mkt mer nöjd med att vägen börjar jämna till sig igen.

   nu var inte vägen så här trevlig hela vägen, men jösses så skönt det är att det äntligen börjar tina upp!



på ridbanan hjälpte Marikas pappa Lasse våren lite på traven. ridskolan startar nästa vecka igen !

      

nu ska det ju bli varmt äntligen så snart är det nog ordning på underlaget igen!



  

Nöjd o glad gubbe har fått både trava, galoppera och tölta!




Bettan fick prova 5kronors bettet igen och nu var hon helt still o lugn i munnen   

dessutom fick jag ett par fina bilder på henne!

     

Tränset jag sydde passar verkligen helt perfekt på henne. önskar jag hade haft röd narvsvärta till fodret på nosgrimman, men det får väl bli en annan gång!


tjao /K

Av Kicki - 19 mars 2011 22:08


Bettan i vinterskrud

       

  

    

  





Och sommarklänning:

  

      

      

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards