Kickis Blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Kicki - 19 mars 2011 17:53

...om ett schabrak i

 

Avantia Fritids bloggtävling

 

 

  

Av Kicki - 19 mars 2011 14:11

Åkte till stallet imorse och blev kvar till halv två tiden   

 

det var så lugnt o skönt och solen sken.

plockade o städade lite, hjälpte Marika med lite mockning. tog in gubben för mat.

lite sådant. bara MYS!

 

Ullis hjälpte mig att bära ut kaninburen från boxen så nu är mitt projekt klart!

 

 

tog en liten promenad med gubben oxå.

    

   

på ridbanan och i rundcorallen ligger snön tjock....

 

 

 

eftersom vädret är så fantastiskt och det ska vara flera plusgrader i några dagar enligt vädertjänsten så fick gubbskrutten gå ut i hagen naken sen!

  

nu blir det bergis -15 grader inatt bara för det.... 

 

 

 

fick några rätt så vettiga bilder på lillskiten oxå:

      

   

 

 

del av nöjd hästflock myser i solskenet uppe på plattan. 

 

 

hej så länge /K

Av Kicki - 19 mars 2011 09:23

Den senaste veckan har jag vaknat till mysigt spinnande med en kisse på bröstet.

 

hon varken stångas eller stör på annat sätt, hon bara ligger där och myser när jag vaknar. jag märker inte när hon kommer upp   

hur gosigt som helst!

 

  

Av Kicki - 18 mars 2011 10:21

Gosade en stund i sängen med katten imorse, såååå mysigt!! jag älskar min säng om morgonen! varför är den inte lika skön på kvällen???

 

sen klev jag direkt i stallkläderna och åkte för att mata älskade gubben.

under tiden småpysslade jag  lite med mitt projekt.

 

 

 

nu ska jag väl softa o småpyssla lite här hemma innan det är dags att gå å jobbba igen.

freeeeeedag!!

 

/K 

Av Kicki - 17 mars 2011 08:51

huj vad det går!

 

skönt det, snart underbara fredag igen. jag gillar nästan fredagar bäst, för då har man ju ledigheten framför sig.

 

igår vaknade jag full av energi så jag for till stallet och påbörjade mitt nya projekt med hjärtats lust!

att röja ur en av spiltboxarna där en stor kaninbur och några skåp står.

kaninerna och marsvinen fick nämligen en egen box i andra änden av stallet i höstas så buren används inte.

jag ska få ha den boxen som min egen sen!

 

ett av skåpen flyttade jag till den nya kaninboxen som förvaring till mat o annat till dem.

det andra fick stå i en annan box som används till förvaring av lite av varje.

jag ska möblera och städa där så det blir fint där med   

försök stoppa mig   

 

givetvis glömde jag ta "förebilder" som jag tänkt...jag var för ivrig att sätta igång...

 

sen var det jobbet förståss.

 

men idag känner jag mig helt dränerad istället.

stel och trög i kroppen, seg, trött o lätt huvudvärk.

kanske blev jag lite stel efter bökandet med skåpen men så där väldigt tungt och jobbigt tyckte jag inte att det var....

 

har inte planerat något för dagen mer än att vara hemma och klappa katten iallafall så krafterna återvänder kanske.

 

 

hittade en bild där lite av boxen syns till vänster.

 

hej så länge/K 

Av Kicki - 15 mars 2011 11:48

for till stallet ganska tidigt idag.

tänkte rida lilla rundan i skogen men det blev inte så.   

det var som mkt mysigare att snacka med marika och hjälpa till med mockningen lite.

så pållarna fick komma in för lite borstning och mat under tiden.

sådant är lika mkt värt som att rida   

 

  

snö snö snö...kan den försvinna nångång?

 

/K 

Av Kicki - 14 mars 2011 11:29

 .... och jag har inte pysslat med något alls ännu idag. bara legat på soffan o pillat på datorn.

ganska skönt det med.


fast litet rastlös börjar jag bli.

ska väl försöka hitta på NÅNTING att göra innan man travar iväg till jobbet igen.

var tar helgerna vägen?

 

Idag bjuder jag på en bild från ridturen i lördags. Vivi stoppade oss och slängde upp kameran!

 

tjao/K

 

  

foto: Vivi Brönning

Av Kicki - 13 mars 2011 17:55

....blev det en sväng till stallet bara för att mata o borsta o pussa lite.

   

 

sen har jag handlat, diskat, städat o dammsugit, tvättat o vikt undan och nu har jag just kokat "fiskhavregrynsgröt" till kisse.

det är efter tips från min syster som fött upp helig birma i många år.

det ska tydligen vara supertoppen för känsliga kattmagar samtidigt som det är billig o bra mjukmat.

nu återstår bara att se om det faller donnan på läppen   

hon har provsmakat iallafall!

 

nu återstår väl bara en dans i duschen och resten av kvällen i soffan.

 

tjao/K 

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards