Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

och så var det torsdag!

Av Kicki - 17 mars 2011 08:51

huj vad det går!

 

skönt det, snart underbara fredag igen. jag gillar nästan fredagar bäst, för då har man ju ledigheten framför sig.

 

igår vaknade jag full av energi så jag for till stallet och påbörjade mitt nya projekt med hjärtats lust!

att röja ur en av spiltboxarna där en stor kaninbur och några skåp står.

kaninerna och marsvinen fick nämligen en egen box i andra änden av stallet i höstas så buren används inte.

jag ska få ha den boxen som min egen sen!

 

ett av skåpen flyttade jag till den nya kaninboxen som förvaring till mat o annat till dem.

det andra fick stå i en annan box som används till förvaring av lite av varje.

jag ska möblera och städa där så det blir fint där med   

försök stoppa mig   

 

givetvis glömde jag ta "förebilder" som jag tänkt...jag var för ivrig att sätta igång...

 

sen var det jobbet förståss.

 

men idag känner jag mig helt dränerad istället.

stel och trög i kroppen, seg, trött o lätt huvudvärk.

kanske blev jag lite stel efter bökandet med skåpen men så där väldigt tungt och jobbigt tyckte jag inte att det var....

 

har inte planerat något för dagen mer än att vara hemma och klappa katten iallafall så krafterna återvänder kanske.

 

 

hittade en bild där lite av boxen syns till vänster.

 

hej så länge/K 

 
 
ylle

ylle

17 mars 2011 11:47

Flitig som vanligt ser jag!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

17 mars 2011 12:28

roliga saker är inte svårt att vara flitig med =)

 
Viveca

Viveca

17 mars 2011 12:22

Vad kul:) Nya projekt är också bra batteriladdare. Vilken snuttig bild på hästarna.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

17 mars 2011 12:29

ja det är de absolut, så länge de är roliga!

 
Kim

Kim

17 mars 2011 14:41

Hoppas katten gett dej ny energi!
Va bra att du fått en hel box att rumstera i, den kan du nog fylla ;-)
Krya på dej, kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

17 mars 2011 22:17

näe den ska inte fyllas med saker, jag ska ha den till hästarna förståss ;)
sakerna har jag gott om plats för efter att jag monterade upp min lagerhylla i foderladan =)

 
Stina

Stina

17 mars 2011 19:32

Nya projekt är kul, då kan det hända att man tar i lite fööör mycket ...

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

17 mars 2011 22:19

ja nog kan det vara så. fast det bökigaste är kvar, att flytta ut den stora kaninburen...
det måste jag ha hjälp med.
iofs, så envis som jag är så skulle jag säkert komma på ett sätt att få ut den själv med hjälp av pirran eller ngt =P

 
Ann

Ann

18 mars 2011 08:09

Jag gillar också fredagar bäst!
Fixa och dona i stallet är alltid kul!
Och du... är du säker på att du inte vill dansa? ;)
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

18 mars 2011 10:21

näe...jag överlåter dansandet till dem som är bra på det. eller åtminstone till dem som inte ger utslag på seismografen i uppsala när de studsar runt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards