Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

God gärning!

Av Kicki - 6 mars 2011 14:23

Idag när jag var ute en tur med gubben såg jag ngt sticka upp ur snön på ett ställe.

insåg att det var en Easyboot glove så jag hoppade av o stoppade in den i jackan.

 

jag räknade ut att det måste vara ngn av hästarna på granngården som tappat den, för den var så stor att det inte kunde vara någon i mitt stall.

 

så jag åkte upp till dem o knackade på dörren.

gissa om de blev glada!! de hade letat efter den där i snön utan resultat.

det kändes bra   

 

 

Gubben och Hrekkur i ligghallen.

 

 

    

 

 

Jag har ju tänkt jag måste köpa gubben en kortare sadelgjord, men jag har inte beställt ngn för jag har verkligen inte pengar till det.

så insåg jag att Bettan har ju en sådan gjord som jag vill ha! den var bara 50 cm (tänkte köpa en 60) men jag provade idag och det funkade. jag får byta ut favorit tjockvojlocken ett tag för det vart lite tajt att spänna med den.

   

den har hängt med sedan jag hade halvblod och jag tycker den är underbar. sympatex och tjock härlig westan. en gång i tiden var den kritvit men det spelar ju mindre roll. DYR var den då det begav sig oxå, men den är högt älskad och väl använd.

 

nu fick det bli en ofodrad sympatexvojlock och en teddypad. 

 

 

så ett foto på Bettan i gubbens grimma! den är bara liiite för stor 

   

men visst vore hon snygg i en likadan fast mindre?

 

 

lägenheten är i ett skriande behov av dammsugning, men vet ni, det skiter jag i!!

nu ska jag mysa resten av dagen!

dammsuga gör jag imorrn!

 

/K  

 
 
Stina

Stina

6 mars 2011 15:01

Förstår att dom vart glada, du är snäll du Kicki =)

Gubbens grimma är ju kanonfin, Bettan skulle bli sååå söt i en sådan !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

6 mars 2011 15:52

javisst, idag har jag nästan gloria 0=)

 
Mia

Mia

6 mars 2011 18:18

kolla ponnytravprylar.e-butiken.se
Dom har den där grimman i shettis-storlek ;) Jag hade ju en sån till Kotten i ponny-storlek :)

http://blackbenbeauty.bloggplatsen.se

Kicki

6 mars 2011 22:52

nepp nepp, här ska inte kollas nånting. har INTE råd!

 
Ann

Ann

6 mars 2011 21:10

Känns bra när man gjort någon glad!
Samma strl som Mellis har då tror jag, tror till och med att jag har köpt en "isisgjord"! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

6 mars 2011 22:52

hmm....och vad är då en "isisgjord"?

 
Ann

Ann

7 mars 2011 07:27

en gjord jag hittade bland islandshästgrejerna i en katalog!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

7 mars 2011 10:15

oookej

 
Viveca

Viveca

7 mars 2011 10:20

Vad skönt att den kom till rätta. Måste varit frustrerande för den som tappat den. Det är bra att du är karaktärsstark med ditt inköpsstopp. Det behöver jag med vara denna månad. Men Bettan kan ju önska sig en sådan grimma i julklapp:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

7 mars 2011 23:48

hmm..tja det är inte så svårt när man verkligen inte har pengar över..jag måste ju trots allt äta i tre veckor till före lön...=(

 
Viveca

Viveca

8 mars 2011 10:05

Nej, det har du rätt i. Här har vi det litet knapert med just nu. Mats fick en jäkla massa restskatt som han inte hade koll på. Inte kul, men det har ju gått över förut så det är väl bara att härda ut. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

8 mars 2011 10:16

men tjohoooo jag fick just lite pengar med posten!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards