Kickis Blogg

Alla inlägg under april 2011

Av Kicki - 10 april 2011 14:41

Yeeeeey nu har jag varit ute på en liten ridtur! och det gick så bra så. visserligen bara skritt och jag undvek backar för att slippa stå i sadeln men knät sa absolut ingenting!

och vädret kunde nästan inte varit bättre heller!

    solstrålar!


Gubbe fick avnjuta maten i solen

  å vad jag längtar till vinterpälsen är väck nu....han ser för dassig ut.


tjao/K  

Av Kicki - 9 april 2011 16:56

först sovmorgon och lite segande på förmiddagen sen for jag till stallet.

där var det förståss full rulle med lektionerna.

  



jag tog mig i kragen och verkade gubbens fötter istället för att rida. Jag tyckte att det blåste och härjade lite för mkt.

    Jag skulle behöva köpa mig en ny rasp....och framförallt en ny bra verktång...min är så gammal o slö så den är knappt värd att kallas verktång längre. Lånade Marikas tång, knappt någon ide att försöka med min egen längre.

Imorrn ska jag ta mig an Bettans fötter oxå. om jag inte har världens jäkla träningsvärk förståss....det var ju liksom inte igår jag verkade en hel häst sist.


Bettan fick springa några varv i lina på ridbanan. sen spanade vi in resultatet av torsdagens storm på terrängbanan...

  det är världens plockepinn...och ett antal elstolpar har oxå knäckts. det ser ut som hejkomåhjälpmig minst sagt.


Bettan var förståss inte alls intresserad av nerfallna träd...

  ..man vet ju aldrig..KANSKE har något litet grönt tittat upp i marken?


när pållarna fått gå ut i hagen igen så mockade jag o sopade ridskoledelen av stallet. det var så mysigt att gå där o pyssla i godan ro. ren wellness för själen.


apropå wellness...jag köpte mig faktiskt lite lördagsgodis(hur ofta händer det???), såna där stora choklad kinapuffar.

ska nog ta o smaka på dem nu   


hej så länge/K

Av Kicki - 8 april 2011 12:03

  yeeeeeey det är fredag!!!!

och vet ni, när arbetsdagen är över är jag ledig i fyra dagar!!

jag har nämligen tagit ledigt måndag o fredag.

snacka om att det ska bli helt underbart att få vara ledig utan att vara sjuk eller skadad!!

behöver jag säga att det kommer bli mkt stallet stallet stallet??

hoppas bara att vädret kan få vara lite vårligt varmt och fint!


tjao /K 

Av Kicki - 7 april 2011 13:10

Idag fick Celina vandra till de gröna ängarna....

Hon har i flera år dragits med återkommande och svåra kotsenskideinflammationer och haft väldigt ont, nu kan hon galoppera runt i gräset i Trapalanda utan minsta besvär.

  

Celina och sonen Charad fick mysa tillsammans under morgonen.

Tack för din tid på jorden, Celina!


som motvikt till det liv som avslutats, föddes två välskapta lammungar. Vi fick vara med och se förlossningen.

        

årets första lamm, Bängt och Bärtil var nyfikna på sin nya lillsyrra!

    

Vera var kram och pussjuk så det förslog, hon längtar efter att få sina egna ungar!

    

snart kommer det vimla av underbara lammungar på bygget!


geggamojan har hittat även till oss nu!

   som tur är har man en väluppfostrad pålle...

     ...som kommer och möter matte så hon slipper klafsa i leran   


nu dags för jobbet /K

Av Kicki - 6 april 2011 10:01

dagarna går...arbetsveckan har kommit till mitten igen, tur det.


inte har jag mkt att blogga om heller.


Igår var jag till stallet och fick se Gubben o Hrekkur stå å klia varandra   

     har de börjat bli riktiga kompisar nu tro?


nu har äntligen snön gett vika på allvar...nu längtar jag efter lite grönt o fint oxå så hela världen inte ser så smutsig ut överallt....


planen för idag innan jobbet är att sätta in stora filtret till firrarna. det pajade ju här i vintras och nu har det blivit lagat av superbussiga firman jag köpte det från, PWSS , hoppas det funkar nu!


jag ska oxå steka upp en laddning färs till tacos! nu blir det tacomumsande resten av veckan,    gott och bekvämt!


tjenamoss/K

Av Kicki - 3 april 2011 16:42

tröttare, Kicki...

kunde INTE somna i klok tid igårkväll...halv tre kollade jag klockan sista gången.

sen sov jag till strax före tio och tvingade upp mig.

kan inte sova halva dagen, så är det bara!!


men jag åkte ut till stallet och det är ju som alltid lite uppiggande.

gubben fick komma in för mat o borstning. jag gav mig inte på att rida, lika bra att vänta några dagar till.

men jag satt på honom i boxen medan han åt i några minuter. det kändes inte alls i knät.   


så hjälpte jag till att mocka och sopa litet under småprat o en del fniss med Marika o Vivi.

Ebba och Julia kom och fick hjälpa till att köra in några spånbalar o annat pyssel.

Marikas borstkorg, modell jättestor, fick sig en genomgång och välbehövlig städning av borstar.

efter det bjöd Marika på korv med bröd o räksallad inne i köket! mums! tänk vad mat är gott i trevligt sällskap och när man inte behöver laga själv   

På det hela taget en riktigt trevlig stund i stallet alltså!


men nu är jag bara ruskigt trött. skulle somna på stört om jag lade mig nu tror jag.

men det får allt vänta en stund.


det får bli en "arkivbild" idag /K

   

Av Kicki - 2 april 2011 23:22

Några bilder jag tog på kisse idag!


          

Av Kicki - 2 april 2011 14:01

Under grannen på bottenvåningens lilla hängpil såg jag detta efterlängtade vårtecken!   

  hurra!! trots att snön fortfarande ligger tjock på många ställen så måste ju ändå våren vara på väg på riktigt nu även här!??


på andra sidan huset var jag tvungen att ta en bild på en annan grannes enorma löjtnantshjärta som även den tittar upp.

  häftig färg på de nya nosarna!!

Den har ett litet "hus", en plastbalja, som skydd mot frosten men dagtid får den, om vädret tillåter, lapa sol. därav den torra jorden i en cirkel.


nog om det.

Jag har varit i stallet o pysslat med pållarna lite. provade inte att rida, väntar med det till imorgon. men mata o borsta o gulla räcker långt!

Lilla Alva ville rida Bettan så hon fick vara kvar inne. Alva med mamma och systrar skulle först rida ut tillsammans på andra hästar.


här en liten bildparad på älskade gubben som möter upp mig när jag kommer ut i hagen   

  

-"åh min matte e här!"

 

 

-" min matte,min matte!"

 

     " - här är jag matte   "



nu ska jag göra ett ryck med dammsugaren!

ha det /K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards