Kickis Blogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Kicki - 16 februari 2011 15:57

....åtminstone ingen feber idag!   

men ack så bubblig i rören...

hoppas det inte blir lunginflammation av skiten.

fortsätter med mina slemlösande o mollipecten.

jag antar att om det vore lunginflammation på g borde man kanske ha feber än.

 

jag har tom orkat diska idag   

fast frissabesöket ringde jag återbud till imorse.

även om jag inte har många meter att gå så kände jag att jag inte ville ge mig ut än.

det är inte snällt att släpa runt ev baciller heller.

 

jag har äntligen fått tummen ur o satt upp en annan dvd spelare här i rummet oxå. (dvd enheten i min kombomaskin har ju pajat)

så nu har jag Vänner som sälle ett tag.

har hela 10åren på dvdbox   

 

fick lite rapport från stallet igår att nu har äntligen Happy kommit hem igen från Ultuna!

   foto:A-K

han blev ju påkörd den där hemska morgonen före jul och har stått på hästsjukhuset sedan dess pga infektionsrisken i knäleden. Men nu är han hemma igen och det ska bli skönt att få ge den gamle räven en stor puss på kamelmulen!

 

Jag ska hålla mig i skinnet imorgon oxå men på fredag måste jag nog fan kunna åka ut till pållarna!! saknar dem!

Mia H  har varit snäll och matat älskade gubben ett par dagar.

 

nu börjar jag bli hungrig...har tinat räkor och har en avokado som jag hoppas ännu är ätbar, det ska bli räkmackor!

 

hej så länge /K

Av Kicki - 15 februari 2011 15:57

Spana in här på Easycare´s månadsbrev för februari!

Easycare är alltså det amerikanska företaget som uppfann/utvecklar/säljer Easyboots världen runt!

vill du spana in nyhetsbrevet från startsidan så kan du klicka här

 

/K

Av Kicki - 15 februari 2011 09:58

fy fan.

nu har jag inte fått ngn djupsömn på två nätter...huvudet känns som en knökfull bikupa.

inte så mkt snuva och inte jättemkt hosta, som tur är för det gör förbannat ont när attackerna väl kommer...

 

men febern jojjar upp ner och stundtals känner jag mig helt väck.

snacka om att det är fullt krig i min kropp.

 

får mig att tänka på den underbara utbildande serien " en cellsam historia" av Albert Barillé, där kroppens olika goda celler för en ständig kamp mot elaka baciller och främmande ämnen!      den gick på tv när jag var liten och jag älskade den!  Nu finns den på dvd och jag älskar den fortfarande! man får lära sig mycket om hur kroppen fungerar på ett vansinnigt charmigt vis.

Boxen finns att köpa på Cdon  för 299kr eller hyra från Lovefilm. finns säkert på fler ställen.

 

jag kan nästan höra min egna vita blodkroppars "Jam Jam Jam" nu när de går till kamp mot bacillerna....

 

nu ska jag försöka få i mig nån frukost.

L8er /K

Av Kicki - 14 februari 2011 12:46

 

  

Smärtsam hosta, feber och allmänt säckig....

 

det är faktiskt synd om mig nu.

 

har funderat på att slänga i nån film att glo på...men finner inte energin att bestämma vilken.

svettas bara jag funderar på att göra ngt.

 

tror jag ska ta lite   och sen krypa ner i sängen.

är lite uttråkad på soffan....

 

men välja film....*suck* har ju några att välja mellan...

 

och alla hjärtans dag är det oxå....

jag kanske ska ta upp nån köttbit ur frysen så jag iaf får ngn god middag.

suck

får väl titta på katten.

 

 

 till er alla, ha en hjärtevarm dag med era kära!

/K

 

Av Kicki - 13 februari 2011 12:46

jahapp.

tack så jävla mycket!

den som delat av sig av sina baciller....

 

rätt ner i luftrören attackerade de pang på bara.   

 

for iallfall till stallet för att mata gubben lite, jag skulle ändå ner o handla.

 

om en timme kommer mamma för att tvätta mattor i tvättstugan.

jag har slängt ihop en äppelpaj som står i ugnen o sprider mummadofter!

 

men nu är jag trött. förkylningstrött. svettig.

urk.

blir soffläge resten av dagen.

ja bortsett från att jag måste ner o tvätta förståss.

 

fan oxå. jag VET att jag kommer bli hemmaliggande några dagar men det sista jag behöver nu är väl att vara sjuk från jobbet...

suck.

men det är inte mkt att göra åt.

blä!

 

  

bjuder på en bild från september....så härligt det var!!

 

hej så länge /K 

Av Kicki - 12 februari 2011 14:37

Idag hängde gubben o jag på Ullis o hennes döttrar ut på en ridtur i det fantastiska vädret!! så här kommer en hel massa bilder, inte så varierade kanske men det är svårt att välja   

 

          

helt otroligt vackert!

 

   

Ullis längst fram på Megamix, i mitten Ida på Fighter och längst bak Alva på Memory.

 

jag roade mig med att kasta upp kameran och fota bakom mig medan vi red:

       

den här bilden blev ganska cool! man ser bara ett ekipage, men tittar man en gång till syns skuggorna av tre! plus den konstiga skuggan av fotografen.

 

 

och så till dagens bästa bild:   

   

hur ofta lyckas man att ta ett kort ur den här vinkeln?? 

 

 

Bettan fick sig en liten tömkörningspromenad.

  

 

 

avslutar med en bild på vår duktiga plogkille som håller parkeringen så fin!

  

hmm..inte för att man ser honom så bra, men maskinen!

 

L8er /K

Av Kicki - 11 februari 2011 22:29

Freeeeeeeeeeeeedaaaaaaaaaag!!

 

har just slängt in en hög klyftpotatis i ugnen! jag ska ha fredagsmys har jag bestämt, klyftpotatis och nacho cheese-dip!

   nam nam!

   min absoluta favoritdipmix som bara INTE får fattas i skafferiet! funkar till det mesta, från hamburgare o varmkorv till köttbit med pommes!

 

 

läste idag ngt intressant!

 

Botulinumtoxin, som tillverkas av för oss hästägare bekanta jordbakterien Clostridium Botulinum, används ju som de flesta vet i Botox.

det räknas till ett av världens mest potenta gift, 12 kilo botulinumtoxin beräknas kunna ta död på HELA jordens befolkning! en ½tesked tar död på alla i sverige!!

 

ganska hisnande!?

 

tjao/K

Av Kicki - 11 februari 2011 10:36

Den här lappen mötte mig på frissans dörr nyss!   

  

typiskt min tur!! 

men jag kan inte låta bli att lite lätt undra: hur fick hon upp lappen om hon inte kunde ta sig till jobbet?    

(jo jag fattar nog att nån annan måste ha satt upp den åt henne)

 

Fasen oxå, nu måste jag stå ut med den här moppen jag har på huvudet i flera dagar till!!   

*suckar*

        

 

 

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards