Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Bättre...

Av Kicki - 16 februari 2011 15:57

....åtminstone ingen feber idag!   

men ack så bubblig i rören...

hoppas det inte blir lunginflammation av skiten.

fortsätter med mina slemlösande o mollipecten.

jag antar att om det vore lunginflammation på g borde man kanske ha feber än.

 

jag har tom orkat diska idag   

fast frissabesöket ringde jag återbud till imorse.

även om jag inte har många meter att gå så kände jag att jag inte ville ge mig ut än.

det är inte snällt att släpa runt ev baciller heller.

 

jag har äntligen fått tummen ur o satt upp en annan dvd spelare här i rummet oxå. (dvd enheten i min kombomaskin har ju pajat)

så nu har jag Vänner som sälle ett tag.

har hela 10åren på dvdbox   

 

fick lite rapport från stallet igår att nu har äntligen Happy kommit hem igen från Ultuna!

   foto:A-K

han blev ju påkörd den där hemska morgonen före jul och har stått på hästsjukhuset sedan dess pga infektionsrisken i knäleden. Men nu är han hemma igen och det ska bli skönt att få ge den gamle räven en stor puss på kamelmulen!

 

Jag ska hålla mig i skinnet imorgon oxå men på fredag måste jag nog fan kunna åka ut till pållarna!! saknar dem!

Mia H  har varit snäll och matat älskade gubben ett par dagar.

 

nu börjar jag bli hungrig...har tinat räkor och har en avokado som jag hoppas ännu är ätbar, det ska bli räkmackor!

 

hej så länge /K

 
 
Kim

Kim

16 februari 2011 20:28

Skönt att du sluppit febern!

Förstår att du saknar dina hästar, men snart ses ni, och dom bor ju så bra.

Mmm räkmacka vore gott, får nog åka och handla imorgon.

Happy ending ;-))

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

17 februari 2011 09:34

det blev goa räkmackor..trots att avokadon visade sig vara helt oätbar. det blev bara räkor på rostad macka med en klick cremefraiche, mums det med!

 
Stina

Stina

16 februari 2011 21:16

Vad skönt att den påkörda hästen kommit hem nu !
Kommer han att bli helt återställd ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

17 februari 2011 09:33

ja han kommer visst att kunna bli det, otroligt nog!

 
Ann

Ann

16 februari 2011 22:08

Räkmacka... mums!

Va skönt att du är bättre, och att den skadade hästen är hemma igen.
Och har han stått på hästsjukhuset sedan dess, ja då ska jag aldrig mer klaga på Merlins veträkning...
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

17 februari 2011 09:32

ja han har stått där sedan den 22december pga infektionsrisken. bara kostnaden för att söva och lägga honom på operationsbordet för att se om han gick att rädda var ju hisnande så jag vågar inte ens gissa på vad hela kalaset gått lös på...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards