Kickis Blogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Kicki - 11 februari 2011 09:05

Godmorgon!

 

 

den här synen mötte mig när jag slog upp mina blå för en stund sedan!

  

   

som om någon stått och sprutat grädde på fönsterrutan!

lite coolt   

nu blir det härligt underlag att rida på igen, när det väl slutat snöa o blåsa!

 

igår hade jag min hovis på besök i stallet så nu är hjärtegrynen vackra om fötterna igen!

 

här är bildbevis på att även en matglad shettis kan sätta matte högre än maten!   

   

gubben gjorde likadant en stund innan när jag skulle hämta in honom,  men då hann jag inte få upp kameran. 

 

om en timme ska jag knata bort till frissan för en efterlängtad klippning!!!

jösses vad skönt det ska bli att bli av med barret! så här långhårig har jag inte varit på flera år!

nej, jag tänker INTE ta några före o efter bilder   

 

och det är fredag!!! yeeey!   

 

/K

Av Kicki - 10 februari 2011 23:39

tjao!!


sent nu, bloggar imorgon ist!

natti /K

Av Kicki - 8 februari 2011 13:19

Efter att ha varit "borta" några år och inte hängt med i hästmodevärlden så kan jag inte låta bli att förundras lite just nu....

 

 

vad hände med den gamla hederliga vojlocken??

Numera ska det visst bara vara schabrak...många butiker har inte ens vanliga vojlockar i sortimentet! skumt!

  

och gärna med en massa emblem och dekorer o rep o grejer.... 

helst med nåt flott namn på...som Pessoa eller Schockemöle eller nåt i den stilen.

priserna är därefter.

skumt.

*skakar på huvudet*

 

/K

Av Kicki - 7 februari 2011 22:45

Direkt efter jobbet gosade jag ner mig i sängen!

nästan iallafall, jag gav kisse lite mat o diskade ur matlådan först...

 

var så sugen på att mata min rocktarm lite. dvd-spelaren i rummet har pajat o jag har  inte fått tummen ur o stälal dit en annan. det var enklare att krypa ner i sängen o kolla på tvn härinne istället  

så nu ligger jag här med datorn på magen och avnjuter en guns n' roses dvd.

 

rock n' f'n roll för f-n   

 

  


   

  

 

Natti /K   

Av Kicki - 6 februari 2011 22:26

Så har jag då ( sen förra inlägget ) städat, dammsugit, tvättat, städat akvariet, diskat, städat hamsterburen och dammsugit igen...

duschat, ätit middag och så som nattamat en semla med varm mjölk   

  

riktigt såhär vacker var väl inte Icas semlor, men okej goda....men inte värda 20kr stycket...

 

bästa semlorna jag vet är de som de gör på Ica flygfyren i Norrtälje!

deras semlefyllning är tokigt god!! såvida de inte bytt för iår...hemska tanke!

får försöka göra mig ngt ärende in dit å skaffa mig lite!

 

faktiskt så har jag moffat två stycken, först en innan jag dök i akvariet, för jag var så hungrig   

och så en nu då, som avrundning av en ganska produktiv dag!

tror man sover gott med semla i magen!

 

nu ska jag mojsa ner mig i min renbäddade säng o kolla nån film!

 

natti natti /K

Av Kicki - 6 februari 2011 13:26

I strålande sol tog jag ut gubben på en liten ridtur.

       

men det var ändå inget vidare. Ishalt o knallhårt på vägarna o i skogen knöligt, halt o hårt...

gubbskrutten tyckte förståss det var urtrist att bara skritta o gick o muttrade. hittade en liten sträcka på en mindre väg där vi kunde tölta lite iallafall.

nu kan det komma lite fin snö istället, eller att alltihop töar bort för SÅHÄR är inte vintern rolig!

 

igårkväll när jag gick o la mig upptäckte jag att fröken Misse hade kissat två pölar i min säng.....

men jag hoppas o tror att det helt enkelt berodde på att jag råkat stänga dörren till toa när jag for till stallet igår. (toalådan står ju där)

bara det inte är nåt slags protestbeteende för att hon blir lämnad ensam....

jag stängde dörren till sovrummet idag när jag for....för kiss i sängen står jag bara inte ut med.

och hon har iaf inte kissat någon annan stans nu medan jag varit borta. bara i toalådan.

håll tummarna för att det var mitt fel!

 

nu ska jag diska,städa,tvätta och göra en djupdykning i akvariet!

SEN ska jag mumsa en semla med varm mjölk!!

 

/K

Av Kicki - 5 februari 2011 21:15

Jag fattar fan inte varför jag kollar på eländet längre...?

dyngfestivalen...melodiskiten.

det ena bidraget uslare än det andra.

 

ska detta vara det bästa vi har??

vem fan sitter o väljer ut bidragen?

varför har inte vissa deltagare större självinsikt o inser att de faktiskt inte kan sjunga?

och varför i helvete har det blivit nåt slags tradition med dåliga skämt o sjuka sketcher i programmet???

 

hela upplägget ger mig utslag o klåda fan..

och ändå tittar man...  

 

suck

 

 

 

Av Kicki - 4 februari 2011 10:28

Igår morse hämtade gullemamman mig o vi for till Uppsala för att hämta min bil!

 

först hoppade vi in på ÖB för att se om de hade katt-toan jag spanat in - och det hade de!

 

Vi övade litet igårkväll så nu kan Tjickie redan gå genom luckan! Jag hade helst velat ha en svart o blå(samma modell) men det fanns inga. det får duga med med denna. den kostade bara 119kr så om jag får syn på en blå senare kan jag väl byta då   

 

det blev oxå en klöspelare inköpt. fröken stirrade på mig som jag vore knäpp när jag satte upp den igår men nu på morgonen har vi suttit på köksgolvet o lajjat lite med den. förhoppningsvis upptäcker hon att den är najs och låter bli soffan sen!

   

   

   

   

 

 

mamma skulle in en snabbis på Ikea och där hittade jag pepparkakskola för 1kr struten.

   

kunde inte låta bli att prova och nu ångrar jag att jag inte tog fler strutar för de var verkligen urgoda! som mild o god pepparkaksdeg!!

 

Nu är då bilen hemma igen och den gick fint hela vägen hem. det kändes ju lite halvkonstigt att sätta sig i den när jag nu vant mig vid mammas flygplan....

6477kr gick kalaset på    + en tusenlapp för bärgaren...

bilreparationer kommer väl ALDRIG särskilt lämpligt, men denna kom väl extremt i fel tid....

jag fick låna pengar av gullemamman som tur var   

 

hade ju egentligen tänkt åka till stallet nu på förmiddagen men jag vaknade lite väl sent...och ute vräker snön ner över isen....så jag fuskar och stannar hemma.

det känns ändå att det varit lite mycket senaste veckan.

nya arbetstider, trasig bil....nybliven kattmatte...

inte har jag haft tid/ork att cykla heller   

men jag hoppas att jag kommer i normala gängor nu, så jag får in bra rutiner! 

 

äntligen fredag!

 

tjao /K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards