Kickis Blogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Kicki - 22 februari 2011 11:25

Jag har suttit o samlat lite bilder från olika shoppar på nätet....tänkte göra en bildönskelista. hästgrejer såklart!

 

men så kom posten! både filmer och en rykande färsk börjeskatalog!!

så nu blir det soffan,täcke,film och katalogdreggel!

 

ska gå till jouren på VC 16.30, till dess ovanstående!

 

kram /K

Av Kicki - 21 februari 2011 16:10

Nä...jag överskattade helt klart hur jag mådde...

 

efter knappt två timmar på jobbet fick jag ge upp å gå hem igen. benen bara darrade och hostan blev värre o värre....på hemväg hostade jag så jag nästan spydde flera gånger   jäkla skit!

 

chefen var iallafall helt förstående o sa att det hade hon sett direkt när jag kom att jag inte var frisk.

hon har själv legat hemma i två veckor i influensa...

men vad hjälper det mig..?

ska ringa vc imorrnbitti o se om jag kan få en tid fort, annars får jag gå på öppna mottagningen imorgonkväll. nu orkar jag fan inte gå ner.

måste vila.

suck.

 

bjuder på en favoritbild.

 

längtar faktiskt efter våren nu. en lagom torr o ljum vår. utan förkylning!

 

/K 

Av Kicki - 21 februari 2011 11:42

Var till Upplands Väsby och besiktigade bilen nu på fm och den gick igenom.

ja bortsett från att jag måste byta en lampa bak.

men inget jag behöver åka tillbaks o visa upp.

sååå skönt!

 

nu take it easy en stund innan det är dags att gå till jobbet igen...

Håll tummarna för att kroppen orkar börja jobba!

/K

Av Kicki - 19 februari 2011 15:39

Bestämde att detta skulle bli en lugn dag.

jag har nästan hållt det...

jag har tagit en försiktig promenad till Konsum för att handla lite och jag har faktiskt dammsugit oxå.

 

Men det får räcka. tillräckligt för att känna mig lite nöjd med att ha gjort NÅT men inte så mkt att jag känner mig sjukare.

 

har i flera timmar haft Animal planet på och det har varit flera program relaterade till havet....

just nu om korallrev bla...de är ju för underbart vackra!

    

Och som vanligt så har den korkade människan hittat på olika sätt att förstöra de här fantastiska miljöerna! ett av det dummaste sätten måste ju vara dynamitfiske...

växthuseffekten är en annan...

 

nu ska jag försöka hitta på ngn stillsam sysselsättning. det börjar dra i skapartarmen igen men jag vet inte riktigt vad jag ska pyssla med.

 

hej så länge /K

 

 

 

Av Kicki - 18 februari 2011 15:47

Igårkväll fick jag meddelat att jag blivit uttagen till:

 

Team Easyboot är 100 utvalda personer från hästvärldens alla hörn som alla använder boots från Easycare, allt från proffsryttare i distans till lilla mig   

Vi kommer under ett år få chansen att vara lite bollplank ang utveckling av Easycares produkter,  prova nya produkter och tycka till, samt att så att säga "spread the word" om Easyboots, allt utifrån våra egna förutsättningar och möjligheter.

 

Jag har ju redan nu haft nöjet att svara på fleras frågor om bootsen, gett råd om broddning osv så detta är ju bara skojigt.

att få en riktigt schysst "team-member rabatt" hos Easycare är ju inte heller fel!!   

        

Av Kicki - 18 februari 2011 13:57

Nu har jag varit i stallet o matat mina hjärtan och pussat på Happy.

mot bättre vetande....

 

nästan framme i stallet blev jag nästan prejad av vägen av en annan inackordering...eller rättare sagt, jag fick lov att ta en bit av snövallen annars hade det smällt.   

somliga har helt uppenbarligen inte vett att ta det lugnt.

 

hade dessutom precis passerat två andra bilar som smällt ihop rejält! och detta i en kurva som även sommartid nästan kräver krypkörning, för den är skarp och sikten är noll, en riktigt krökt s-kurva.

bägge bilarna var rejält ihoptryckta så de måste båda två haft rätt bra fart...

dårar...

när jag åkte hem igen syntes det att det runnit kylarvätska o grejer där de stått.

 

men hästarna var iallafall glada att se mig! och jag var glad att se dem förståss! båda två kom o mötte mig i grinden o gosade, så även Bettan fick följa med in för lite mineraler.

 

när jag kom hem så hade kattfröken lagt en bajsklutt i duschen   

det är andra gången det händer....

förra gången trodde jag att det kanske berodde på att jag missat rensa lådan på kvällen, för det låg tre högar precis innanför öppningen i lådan.

men nu var lådan ren.

 

hon gräver sin egen grav om hon börjar protestbajsa/kissa när hon blir lämnad....

 

urk. nu blir det absolut vila resten av dagen! *lovar*

 

/K

Av Kicki - 18 februari 2011 12:20

Näe!!! nu MÅSTE jag fan ut till stallet!!

 

/K

Av Kicki - 17 februari 2011 12:05

..och det var att gå ut med den överfulla soppåsen...

 

men jag funderar på att mycket långsamt ta mig bort till konsum oxå.

för jag är helt sanslöst sjukt sugen på chips   

      

 

det är inte så jättekallt ute och vädret är fantastiskt....längtar efter lite luft...

 

ska fundera på det en stund.

/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards