Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Fredag

Av Kicki - 4 februari 2011 10:28

Igår morse hämtade gullemamman mig o vi for till Uppsala för att hämta min bil!

 

först hoppade vi in på ÖB för att se om de hade katt-toan jag spanat in - och det hade de!

 

Vi övade litet igårkväll så nu kan Tjickie redan gå genom luckan! Jag hade helst velat ha en svart o blå(samma modell) men det fanns inga. det får duga med med denna. den kostade bara 119kr så om jag får syn på en blå senare kan jag väl byta då   

 

det blev oxå en klöspelare inköpt. fröken stirrade på mig som jag vore knäpp när jag satte upp den igår men nu på morgonen har vi suttit på köksgolvet o lajjat lite med den. förhoppningsvis upptäcker hon att den är najs och låter bli soffan sen!

   

   

   

   

 

 

mamma skulle in en snabbis på Ikea och där hittade jag pepparkakskola för 1kr struten.

   

kunde inte låta bli att prova och nu ångrar jag att jag inte tog fler strutar för de var verkligen urgoda! som mild o god pepparkaksdeg!!

 

Nu är då bilen hemma igen och den gick fint hela vägen hem. det kändes ju lite halvkonstigt att sätta sig i den när jag nu vant mig vid mammas flygplan....

6477kr gick kalaset på    + en tusenlapp för bärgaren...

bilreparationer kommer väl ALDRIG särskilt lämpligt, men denna kom väl extremt i fel tid....

jag fick låna pengar av gullemamman som tur var   

 

hade ju egentligen tänkt åka till stallet nu på förmiddagen men jag vaknade lite väl sent...och ute vräker snön ner över isen....så jag fuskar och stannar hemma.

det känns ändå att det varit lite mycket senaste veckan.

nya arbetstider, trasig bil....nybliven kattmatte...

inte har jag haft tid/ork att cykla heller   

men jag hoppas att jag kommer i normala gängor nu, så jag får in bra rutiner! 

 

äntligen fredag!

 

tjao /K

 
 
Mia

Mia

4 februari 2011 15:10

Och här sticker en annan till jönköping nu om en liten stund! Årsmöte med connemaraföreningen väntar i helgen!

Och på tisdag far Kotten till sin nya ägare. Det är lite blandade känslor men vi får hoppas att han får det bra! lilla fina snälla söta kottis...

http://blackbenbeauty.bloggplatsen.se

Kicki

4 februari 2011 22:23

nej men oj, är han såld nu!

 
Ann

Ann

4 februari 2011 16:49

Ha en skön helg ivarjefall! :)
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

4 februari 2011 22:23

tack det samma =)

 
Ingen bild

Jocke

4 februari 2011 17:08

Va vare fö fel på bilskrället??

Kicki

4 februari 2011 22:22

lambdasonden o termostaten...den ena hade slagit ut den andra, minns inte i vilken ordning

 
Stina

Stina

4 februari 2011 18:23

Och jag gav 450 för min kattoa som ser precis likadan ut *muttrar*

Bilen ... kära nån ... så obilligt det blev =(((

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

4 februari 2011 22:21

hihi ÖB e bra det ibland =D det var tillomed kolfilter och kattspade till!

bilen ja...märkesverkstäder säger jag bara....

 
Carin

Carin

4 februari 2011 21:39

Skit med trasiga bilar... Vi fick tillbaka makens idag och det gick på 9000 :( För en liten skitbil! BLÄÄÄÄ! Bilar ska bara starta och rulla och funka! Hela tiden!

Hon är söt din kissemissa! (trots att jag nu inte supergillar katter)

Trevlig helg på dig!

Kramen

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

4 februari 2011 22:19

japp, ALL teknik ska funka HELA tiden och alltid göra som man vill!! *bestämma*

 
Kim

Kim

5 februari 2011 10:41

Jag trodde du bara skulle vara kattvakt ett tag?
Men ni ser ut att ha bestämt er för varandra :-))
ÖB är bra!
kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

5 februari 2011 10:44

nä inte kattvakt, jag är matte numera =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards