Kickis Blogg

Alla inlägg under januari 2011

Av Kicki - 7 januari 2011 14:15

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

 

nu har datorn o min mobil kommunikationsproblem!  

jag HATAR när tekniken inte funkar!

hatar hatar hatar!!!!

 

vad är det egentligen som händer från den ena stunden till den andra när saker o ting bara slutar att fungera???

 

ondsinta tomtejävlar!

 

/K

Av Kicki - 6 januari 2011 15:05

Det blev ett ländtäcke!

 

det blev litet vått när jag invigde det, därav fläcken. jag ska inpregnera det men glömde av det för jag var så ivrig att pröva.

 

det enda jag köpt till det är reflexbanden och ett bomullsrep som svansrem, resten är återanvänt eller sånt jag tagit från jobbet!

och det passade alldeles utmärkt!

 

Jag for till stallet på fm och blev förvånad över att det blåste så mkt. inte visste jag att det var världens jäkla snöstorm i antågande....

men jag red en kort sväng i skogen för att inviga ländtäcket iallafall.

 

så höll jag på o brottades med att byta kablar på bootsen...båda kablarna på easyup-spännet har gått sönder....varför funderar jag på, begriper inte alls hur det gått till...

jag har oxå köpt nya kablar till frambootsen, en storlek mindre än vad som är nu, för att få lite tajtare passform.

men jag behövde lite bättre verktyg än jag hade i stallet så jag tog hem alltihop. ska fixa det här sen.

 

Igår fick jag en del uträttat iallafall. först var jag till patientkontoret o fick högkostnadskortet fixat sen vidare till Rusta för att inhandla min efterlängtade motionscykel!!

   

699kr kostade underverket. den är ihopfällbar men ändå rejäl i konstruktionen tycker jag. utrustad med en liten datorgrunka så man ser hur långt man cyklar o sånt.

och tyst är den! låter inget alls!  

jag ahr förståss redan fått lite ont i rumpan men det får jag alltid första gångerna jag cyklar....

nu ska jag sitta framför tvn o motionera litet varje dag har jag tänkt!

 

tjao /K 

Av Kicki - 4 januari 2011 09:36

Idag hade jag tänkt åka till stallet i hyfsad tid o rida.

men jag känner mig trött o stel i kroppen.

ute är det 14minusgrader och all lust att gå ut har runnit av mig.

 

Jag stannar hemma o syr istället.

fast allra helst skulle jag vilja krypa ner i sängen o sova igen.

 

imorgon blir en intensivare dag istället, får samla ork till den.

ska till norrtälje för läkarbesök, patientkontoret, apoteket, Lindex (behöver verkligen en ny BH eller två) och Rusta. o kanske ska man hoppa in på willys för att se om de har nån liten billig julskinka....känner att jag är inte klar med julskinke ätandet för iår...

och på hemväg hoppas jag hinner stanna i stallet o mata gubben.

 

fiskbebborna mår fint föressten! 7 stycken räknade jag in häromdagen!

ingen av de andra större fiskarna verkar visa ngt intresse för dem så förhoppningsvis så klarar några sig!

  

 

tjao för nu /K 

Av Kicki - 3 januari 2011 20:53

Jag tog med mig några kasserade filtar i fleece hem från jobbet idag. jag hade oxå turen att hitta ett stort stycke kornblått tyg i "skräpvagnen" !

 

 

så....gissa vad det ska bli?

   

Av Kicki - 3 januari 2011 13:25

Idag är det dags för mig att börja jobba 4 timmar, 15-19.00

lite grinigt känns det allt....arbete bara splittrar fritiden   

men skönt ändå att komma igång igen.

 

Var till stallet på fm för att mata älskade gubben.

 

Hyllan glömde jag förståss att fota men det blev en del bilder ute i hagen.

 

 

när man varit inne o ätit mat måste man dricka vatten i ligghallen. syns ju inte men bakom stolpen sitter en elvärmd vattenkopp.

 

 

 

  

då kom de andra hästarna upp från mathagen...

   

 

gubben går för att kolla in....  

 

 

 

 

...Bettan som rullar sig. för...

 

 

  

 

...man måste ju passa på att rulla på samma ställe!  

   

  

gosad,mätt och nyrullad  = nöjd gubbe!

 

hej så länge /K

Av Kicki - 2 januari 2011 11:54

Nu är den jävla hasplåten väck!!

 

utrustad med diverse verktyg som jag kunde tänkas behöva angrep jag bedrövelsen. skyfflade undan massor av blöta snöklumpar och sen satte jag helt sonika igång att rycka o skaka hejvilt. behövde inga verktyg, bara lite envishet.

det tog inte mer än på sin höjd en kvart alltihop och jag känner mig lite som wonderwoman.... fast marauderwoman är nog mer passande.

 

  

  

   

 

nu är det bara att hålla tummarna för att Grejen (bilen heter så, döpt utifrån bokstäverna på regskylten...) inte blir ledsen av att inte ha sin skyddande "maggördel"....men ingen av mina tidigare bilar har haft hasplåt o de verkade inte ha några invändningar.

när man blir lite stadd i kassa igen kan den få en ny plåt.

 

nu väntar megabrontodisken, städning, tvättstugan och ett dyk i akvariet...

 

suck.

/K

 

Av Kicki - 1 januari 2011 17:11

Jag for till stallet med hylldelarna i bagaget trots allt.

hade inte ett dugg lust att städa eller diska.

 

så nu står hyllan på plats i foderladan! det blev jättebra men jag fotade inte för det hann mörkna innan jag var klar.

 

istället får Mias häst Jänta pryda bloggen idag!

  

   

Jag är såååå avis på Jäntas fantastiskt långa man o pannlugg....

syns kanske inte så jättebra här på bilden...svart häst med svart man i snöglopp o halvdager...men det syns kanske lite att manen faktiskt hänger ner bakom  grimskaftet... ?

hårfager är hon Jänta!

 

när jag kom hem från stallet upptäckte jag att hasplåten fram under bilen har lossnat framtill och agerat snöskovel....  

så imorgon får jag lägga mig på mage o krafsa ur all snö och se om jag kan surra fast den igen eller om jag får slita loss den.

alltid är det något...

 

hej så länge/K

Av Kicki - 1 januari 2011 11:25

jahapp. då är man velig igen...

har spetsat mig på att sätta upp min lagerhylla i stallet idag... men vädret....!

det har snöat som 17 inatt och det blåser och snöar ganska duktig nu med. dessutom är det bara nollgradigt så det kan ju vara rätt jockigt på vägarna...

med tanke på att det faktiskt är nyårsdagen så kan det vara si o så med plogningen oxå...

 

parkeringen här nere plogades för bara en liten stund sen...

det är kanske smartast att stanna hemma trots allt.

 

suck.

förnuftet får nog vinna över ivern den här gången...

 

men det känns lite kymigt minst sagt...som om jag förlorar en dag.

 

  

såhär fint var det igår...och idag bara snögrötgeggagrått.

urk.

känns bra att veta att gubben har gosigt täcke o halsen på sig iallafall. o ligghallen full med massa halm.

 

så vad ska jag hitta på idag då. istället för hyllmeck...

 

röja o diska.

fun!

*not*

 

städa akvariet....

 

nåja.  halva dagen har ju nästan gått åt till att vela så det blir väl inga problem att fylla den andra halvan med göromål.

 

*djup suck*

/K  

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards