Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

TADAAAA!

Av Kicki - 6 januari 2011 15:05

Det blev ett ländtäcke!

 

det blev litet vått när jag invigde det, därav fläcken. jag ska inpregnera det men glömde av det för jag var så ivrig att pröva.

 

det enda jag köpt till det är reflexbanden och ett bomullsrep som svansrem, resten är återanvänt eller sånt jag tagit från jobbet!

och det passade alldeles utmärkt!

 

Jag for till stallet på fm och blev förvånad över att det blåste så mkt. inte visste jag att det var världens jäkla snöstorm i antågande....

men jag red en kort sväng i skogen för att inviga ländtäcket iallafall.

 

så höll jag på o brottades med att byta kablar på bootsen...båda kablarna på easyup-spännet har gått sönder....varför funderar jag på, begriper inte alls hur det gått till...

jag har oxå köpt nya kablar till frambootsen, en storlek mindre än vad som är nu, för att få lite tajtare passform.

men jag behövde lite bättre verktyg än jag hade i stallet så jag tog hem alltihop. ska fixa det här sen.

 

Igår fick jag en del uträttat iallafall. först var jag till patientkontoret o fick högkostnadskortet fixat sen vidare till Rusta för att inhandla min efterlängtade motionscykel!!

   

699kr kostade underverket. den är ihopfällbar men ändå rejäl i konstruktionen tycker jag. utrustad med en liten datorgrunka så man ser hur långt man cyklar o sånt.

och tyst är den! låter inget alls!  

jag ahr förståss redan fått lite ont i rumpan men det får jag alltid första gångerna jag cyklar....

nu ska jag sitta framför tvn o motionera litet varje dag har jag tänkt!

 

tjao /K 

 
 
Carin

Carin

6 januari 2011 17:51

Du är så himla duktig! Varför har inte jag en sån ådra...? Ont i rumpan? Köp en gelsits som du drar över sadeln. Finns för strax under hundralappen på typ Citygross eller ibland billigt på Lidl! Funkar toppen för ömmande rumpor. Jag har till min vanliga cykel och hade innan när jag spinnade och det funkar lika bra med den billiga varianten!

Kramen/C

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

6 januari 2011 19:54

ja de finns ju lite varstans de där gelsitsarna, verkar bra! men jag tror det ger sig bara rumpenstumpen har vant sig heeh

 
Stina

Stina

6 januari 2011 19:00

Kicki är igång igen !
Du är ju bara för fantastisk vännen !

Känner pressen. En kompis har köpt en crosstrainer och du en motionscykel ...
*funderar* äh, jag skottar snö stället ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

6 januari 2011 19:56

den här gången har jag faktiskt imponerat på mig själv med det där ländtäcket! jag ÄLSKAR ju att göra saker, men det här med symaskin har jag inte haft tålamod med förr...men nu är det plötsligt hur lajban som helst!
jag e skitmallig över mitt hemsydda täcke hihi

 
Ann

Ann

6 januari 2011 22:36

Stina! jag har också en crosstrainer som jag tänkt damma av!

Kicki, du är en händig kvinna..!
Jättefint!
All rätt till att vara mallig!
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

7 januari 2011 10:33

=D

 
Kim

Kim

7 januari 2011 00:18

Bra jobbat!
Va bra att du kan få tag i lite material på jobbet ibland.

Jag har en trampmaskin...dammig..suck!
Vi kanske borde utmana varandra...eller inte, usch va jag känner mej lat.
Kram på dej hurtbulle, du får rapportera och motivera :-)

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

7 januari 2011 10:32

nah..ingen utmaning..tvång får mig i regel att lägga av...

 
Stina

Stina

7 januari 2011 12:26

Jisses vad motionsgrejjer ni har allihopa som står och dammar !
Känner mig inte ett dugg pressad, nejdå ... ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

7 januari 2011 17:13

Täcket blev hur fint som helst! Duktig är bara förnamnet!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

7 januari 2011 20:33

tack! det funkar iallafall!

 
Gitte

Gitte

8 januari 2011 19:25

Snyggt täcke. Skickligt. Och jag blev nästan inspirerad att hoppa upp på träningscykeln. Nästan.

http://www.nissebus.eu

Kicki

8 januari 2011 19:50

tack =)

 
Ingen bild

Jenny-Ann

2 januari 2012 09:47

Hejsan!
Jag hamnade in på din blogg när jag sökte om info om rustas ihopfällbara motionscykel. jag har funderingar på att införskaffa en sån. och såg att du köpte en för ca ett år sedan. tänkte fråga om du är nöjd med den och om den var värt pengarna?
Vore jätte tacksam för svar! du är nog den enda informationskälla gällande den cyklen på hela google :)

med vänliga hälsningar Jenny
Min mail är jenyac@gmail.com

Kicki

2 januari 2012 12:57

Svar är på väg via mail =)

 
Ingen bild

Louise

4 januari 2012 03:31

Hej
Hamnade oxå här när jag googlade på motionscykel rusta. Funderar även jag om du tycker den ok och värd pengarna?
Vill du skicka ditt svar till mig å? tack :)

Mvh Louise min mail lojsan_7@hotmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards