Kickis Blogg

Alla inlägg under januari 2011

Av Kicki - 12 januari 2011 12:37

ok. nu har jag lyckats få till en ny header.

med hjälp av photoscape.....

men fan vad kass jag e på att fatta hur såna här program funkar!!

 

har för dåligt tålamod...

 

men det känns kanske som att photoscape är bättre än paint.net.

 

skulle behöva en privatlektion eller två....*flörtar med Ann*

 

nu måste jag nog pausa en stund från de där programmen....innan jag får en hjärnblödning.

 

/K

Av Kicki - 12 januari 2011 10:57

GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

  

sitter här o försöker byta header men det är f-n störtomöjligt!!!

har ändrat o dillat med storlek men den tvärvägrar komma upp!!!!

   jag hataaaaaaaaaaar teknik som man inte begriper sig på!!

 

ska ge mig ut på en kort promenad till Konsum o tilbaks, hoppas skiten vill samarbeta sen...

*morr*

 

/K

Av Kicki - 11 januari 2011 12:40

Vilket knepigt datum vi har idag....

110111

 

o tänk i novemeber!! vad skoj det måste vara att fylla 11år den 111111!!

 

ujuj

 

nåväl.

gick ur sängen, rakt i stallkläderna o åkte till stallet.

tog en liten ridtur på gubben, men det var knöligt i skogen så det var inte så skoj.

nu får man hålla sig till vägarna ett tag...

skönt att jag har broddade boots!

det måste vara lite tristare för de som rider helt barfota nu ju, det är för halt på vägarna o i skogen är det både hårt halkigt o knöligt...

får hoppas det kommer lite snö o slätar ut knölorna.

(jösses....när har jag önskat mer snö sist???)

 

nu ska jag sätta mig o laga reva i gröna täcket..igen...

jag tror jag  behöver ha ett lättfodrat täcke till   

  

för nu när jag måste ta hem det gröna o laga då fick gubben gå ut med gammeltäcket.

det sitter inte så bra om man jämför med nyare täcken, och det är lagat på massor av ställen...tror inte det står emot väta lika bra längre heller.

imorgon ska det visst bli ruskblötväder så jag hoppas han håller sig torr.

 

nåja. får se vad jag har råd med när lönen kommer...

 

 

 

hej så länge /K 

Av Kicki - 10 januari 2011 20:30

har just ingenting att rapportera om idag...

 

sov dåligt inatt så jag kom ur sängen sent och har varit trött hela jäkla dagen.

har bara legat på soffan o sen jobbat.

 

....hm..nej jag har faktiskt tagit några korta cykelturer oxå.

thats it.

 

blåser som fasen ute...lika bra det så det torkar upp det som tinar av snön.

får bjuda på en gammal bild idag oxå.

      

 

tjao/K  

Av Kicki - 9 januari 2011 12:10

 Ibland får man helt enkelt stå sitt kast...

igår efter att jag ridit så var jag i valet o kvalet om gubben skulle gå ut med tjocka täcket eller tunna täcket på sig.

valet föll på det tjocka och redan igårkväll började jag ångra mig då temperaturen steg.

 

imorse var det 3 plusgrader o jag kunde helt enkelt inte låta bli att ta mig ut i halkan.

jag tänkte att det var kanske bättre nu när det varit plusgrader sen igår och det var inte så farligt. stora vägen var helt ren o sen var det sandat.

så nu är gubben matad o bytt täcke på.

en sväng in på Ica blev det oxå.

"lyxade" til det o köpte en billypizza till frukost.

 

resten av dagen ska jag stöka härhemma. städa bort julen är tanken.

måste bestämma mig för vad jag ska ha för färgteman....

tror jag kör vitt här i vardagsrummet...lite vintrigt sådär.

 

   det får bli en gammal bild idag. 

Älskade Yrre till vänster som jag saknar av hela mitt hjärta, varje dag, sen han fick vandra till hundhimlen 2006.

till höger mammas o pappas nuvarande vovve Ragge som valp.


/K

Av Kicki - 8 januari 2011 15:25

Inte mkt nytt att skriva om idag.

har varit i stallet o ridit en sväng. Bettan fick komma in för lite gos o mineraler oxå.

 

såhär fint passar ländtäcket

 

 

 

Bettan är hårfager.....

    

nu har jag satt saxen i hennes hakskägg och hovskägg. ska det hålla på att töa o frysa nu i några dagar så kommer hon bara få isklumpar i det långa håret. trimmar jag ner det så blir det inte så mycket...

 

jag funderar på att börja städa bort julen...men jag har egentligen varken lust eller ork till det idag tror jag.

ska sätta mig o sy ihop några smårevor i halstäcket iallafall.

 

och så ska jag förståss cykla en liten stund!!

 

/K  

Av Kicki - 7 januari 2011 20:44

Fick nyss ett mail med lite bilder från en annan inackordering i stallet.

 

bla ett ganska talande bildbevis från tidigare i höstas på att det ännu är krut i gubbskrället. men några skott kan han tyvärr inte avfyra....

 

  

Memory ser inte direkt ut att ha ngt emot omfamningen....?

 

vilken tokhäst jag har!!  

Av Kicki - 7 januari 2011 20:02

Nu har jag äntligen fått datorn o mobilen att återuppta kontakten....

 

for till stallet i fm o hittade Bettan i ligghallen.

 

och så höll jag på att få hjärtsnörp!!

ser ni den där svarta högen till höger??

 

 

   

det var gubben som sov gott...

 

   

han var varken död eller döv! (tack o lov)

 

 

utan skuttade glatt upp när han fick nys på matte   

 

så fick han komma in o äta lite goematen medan jag sprejade impregnering på ländtäcket.

 

sen fick han gå ut igen, o möttes i grinden av Chess som uppenbarligen var lite leksugen!

 

  

    

   

snyggt grin vad?

 

   

   

   

 

Jag har aldrig sett gubben o Chess tillsammans på det här sättet förut så det var lite roligt! de kanske är bästisar utan att jag märkt det.

 

tjena/K        

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards