Kickis Blogg

Alla inlägg under november 2010

Av Kicki - 13 november 2010 18:26

Ramlade över en hästsport webshop, de har inte jättemkt grejer men bra priser. framförallt på täcken!

 

http://www.hastprodukter.se/index.asp

Av Kicki - 13 november 2010 13:38

Här kommer bild på diskbänkshörnan i köket.

  

på högra sidan hade jag förut den korta stången som nu sitter till vänster.

blev ju kanon bra att sätta upp en längre o flytta den korta.

till jul då blir det vita krokar o vita burkar o vitt diskställ.

  och givetvis röd trasa o diskborste.

ja jag vet, jag e lite knäpp.

 

har varit i stallet o ridit.

skruvade i dubben i bootsen igen. provade nu att bara sätta två i varje boot. i trakten.

men det funkade väl sisådär....två dubb lossnade o försvann medan några satt fint o några hade vikt sig.

så jag tror nog att jag skaffar stora broddar o borrar hål i bootsen iallafall.

 

får väl köpa en ny uppsättning boots till våren   

så har man sommardäck o vinterdäck.

 

nu väntar tvättstugan.

 

hej så länge /K

 

 

Av Kicki - 12 november 2010 20:32

ojoj.ajaj.ojoj

 

min arma lekamen är inte i form för två varv på ikea, ett varv i en ny hästsportbutik, systemet och coop forum.....

HELA benen värker. foten inte så farligt, men jag fick sätta mig o vila stundtals på ikea.

 

först mötte jag o mamma upp med syrran och gick ett varv på Ikea. köpte ramar, en sån här lampa    fast röd, att ha brevid tvn i jul och en sån här najs kasse som ngn tipsade om (stina?)  runda nummer två köpte jag en till sån redskapsstång till köket o lite krokar o burkar till dem. har en kort förut men nu kompletterade jag med en lång oxå. både blå och vita burkar slank ner i kassen. de vita till jul å de blå till "vardags".

det blev såååå bra. fotar det imorgon, för mörkt nu.

 

julklappar till syrrans familj blev det oxå. skriver inte vad, har man otur så kanske nån råkar läsa....

 

på hemväg stannade vi i danderyd för att spana in en ny butik jag såg på förmiddagen när vi passerade. en häst-hund-katt butik som hette My One....

den lovade gott men föll lite platt.

priserna låg billigare än ridsportbutik men inte så billigt som tex citygross/Eko.

lite åt Hööks hållet, men med lite tunnare sortiment kanske. de hade väldigt mkt kläder men det kikade jag inte så noga på.

 

varför jag blev lite besviken var att jag hittade 3delade mässingsbett, men de var märkta med olika pris....12 cm kostade 256:- men 13,5 cm var märkt med 169:-

jag gick till kassan med betten för att påpeka detta och tyckte att jag ville ju ha det korta bettet till det lägre priset.  

efter MYCKET om och men, väntan på en personal som pratade i telefonen, samt väldigt många minuter letande på datorn och pillrande på etiketter så fick jag svaret att 13,5 bettet var felmärkt.

så var det med det.

de fick behålla sina bett.

 

där tyckte ju jag som kund att det är inte mitt fel att deras varor är felmärkta, och de kunde iallafall dealat lite, sagt att jag kunde få det för 200 eller ngt iallfall.

men icke sa nicke.

jag fick "snällt" vänta på att de skulle besluta sig för att det var felmärkt.

så då sa Westman tack o adjö!

Hasta la vista, dit går man kanske inte igen.

 

fast jag fick med mig en gratis t-shirt från Mustad ut. nu e jag kanske inte så jättesugen på att göra reklam för hästskor och söm...jag får väl ha den hemma   

 

 

nu tog det slut i huvvet....måste nog äta nåt. moster bjöd på lunch på ikea men det är ju en stund sen...

 

/K

Av Kicki - 11 november 2010 11:59

Jag kommer mig inte för ngt idag känner jag.

sovmorgon blev det eftersom jag stannade kvar vid tvn till efter 00 inatt.

 

kom inte ur sängen förrn strax före tio och åt frukost 11.15

gillar inte såna här dagar.

 

skulle behöva handla lite och egentligen hade jag ju planerat att åka till stallet o rida.

men jag har ändå ingen lust.

jag sitter fast.

som riktigt seg kola i en ryamatta.

 

imorgon ska jag följa med mamma till Barkarby. vi ska möta upp min moster o hennes barnbarn från gotland för att handla på ikea. moster har byggt sig ett litet hus o ska nu handla möbler. de åker hem till gotland på lördagmorgon igen.

o det ska bli regnväder imorgon iallfall så nån ridtur lockar inte då.

 

äh...jag får se vad jag får lust med.

man kunde ju önska att nåt hästprylpaket ramlade in oxå...men posten har redan varit här. tror inte att citymail har nån sån avi med sig.

då hade jag varit "tvungen" att åka ner till Ica o hämta paket, o då kunde jag ju lika gärna åka till stallet oxå.

men...jag lär nog bli sittande här idag.

känner det på mig.

 

mittåt.

 

   /K

 

Av Kicki - 10 november 2010 13:38

   Åkte till stallet.

tänkte trotsa gråvädret med en ridtur.

men när jag skulle hämta älsklingen låg han o sov i halmen i ligghallen.

jag satte mig på kanten längs väggen o tänkte att jag väntar en stund.

 

och jag måste ha kommit just i siestatimmen för en efter en vek hästarna ihop underredet o somnade.

det var ju riktigt läckert att sitta där o titta o lyssna på dem.

som mest låg 12 hästar ner samtidigt.

och mobilen hade jag ju givetvis glömt hemma.

typiskt!

 

när farbror sömntuta väl rest sig så hade lusten att rida försvunnit med duggregnet så han fick komma in för lite mat o borstning.

mysigt det med. eller mkt mysigare för alldel, när det är sånt här väder...

 

 

vad avlägset där här känns.....

 

/K

Av Kicki - 9 november 2010 20:28

....vi har iallafall duktiga snöröjare här i hålan måste jag säga!

 

  

   

   

två maskiner på samma parkering samtidigt! det gick i ett huj det att få undan snöhelvetet.

 

det snöar ännu men inte alls lika ymnigt, och det är blött. imorgon mildgrader så det blir nog inte långvarigt detta. på fredag ska det regna.

det är så onödigt att det kommer sånt här när det ändå inte är kallt.

 

men åh vad bra det känns att jag lät gubben ha kvar täcket på sig igår!

att veta att han är torr o go under.

  

tjock vinterpäls i all ära, men blötsnö är inte roligt.

och jag lutar nog åt att ha honom täckad i vinter trots allt, så länge han inte lägger på sig hullet.

 

snart e det house   

/K

 

Av Kicki - 9 november 2010 18:05

hela dagen har jag försökt att verkligen INTE hetsa upp mig över vädret.

det har gått rätt bra. jag har ju iofs inte behövt ta mig ut heller.skönt det.

men nu börjar jag bli lite lätt trött på det. ska försöka undvika att kika ut mer idag....

 

kl 10.40

 

 

kl 13.40

 

 

kl 18.00

      

Av Kicki - 9 november 2010 10:08

för en liten stund sedan ringde det på dörren. det var brevbäraren med ett tjockt kuvert till mig!

det visade sig vara en magnetisk hovkrats från Easycare i Usa!

 

  en liten present från dem för att jag skickat bild på gubben i sina easyboots till dem!

 

idag hade jag egentligen tänkt mig att rida på en ny sväng med gubben....men det ska bli ett förfärligt väder här enligt nyheterna...

så jag stannar inne och städar.

här ser ut som fan. lädergrejor o prylar överallt. ser ut som en bomb slagit ner.

 

hej så länge /K

 

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards