Kickis Blogg

Alla inlägg under november 2010

Av Kicki - 8 november 2010 16:51

Jag gick ner i förrådet.

De enda lådorna jag INTE tittat i när jag letat efter den där läderväskan, är lådorna med julsaker.

jag tänkte jag får fan rota igenom dem oxå.

och....det visade sig att den understa lådan med julsaker inte var just en låda med julsaker.

det var en låda med lädersaker!!!!!!!

så skam den som ger sig!!!

 

mina saknade verktyg får åter se dagens ljus!!

 

 

K - *lyllo*

 

Av Kicki - 8 november 2010 15:39

Började dagen med att åka till Alpackaprinsarna o deras matte.

  

bild från förra besöket tidigare i höstas.

 

 

Uppdraget var att stå bakom kameran o fånga klickerträningen på bild. jag hoppas verkligen att nån eller några bilder blev bra, för det där med att fota är jag ju inte så haj på...det ska bli roligt att se resultatet iallfall sen.

 idag fick jag klappa både Qatay och My !

och det roligaste av allt var att Tamya faktiskt vågade ta godis ur min hand tillslut!

Den varelsen har charmat mig med sitt fjära sätt.

 

efter en god pratstund,gott the o goda mackor for jag till stallet o matade älsklingsgubben.

 

sen åkte jag vidare till mamma o pappa för att göra ett nytt försök att finna min väska med läderverktyg....

har ju letat förut både högt o lågt, och jag har vänt upponer på mitt förråd i jakt på den...utan resultat.

en syl o en sporre hade pappa bland sina saker, han försåg mig oxå med lite lintråd och två färgskvättar.

men VAR 17 har väskan tagit vägen....

ingen av oss kan begripa det.

 

jag tog tom fram stege för att kolla genom luckan till vinden om den hade hamnat däruppe.

jag kommer leta ihjäl mig efter den...

vill ju hitta den!!!!!

måste fasen ta en tur ner till förrådet igen...

tänk om den bara kunde stå där o flina åt mig när jag kommer ner?

jag är ju riktigt sugen på att börja sy lite prylar igen...så det hade ju varit bra om jag haft verktygen.

suck.

 

hej så länge /K

Av Kicki - 7 november 2010 14:06

Lugn dag idag.

for till stallet o tog ut gubben på en liten mystur.

han var glad o pigg!

 

sen fick han stå i boxen o äta kraft o extra hö en stund medan jag fixade lite med hans täcke. sprättade loss o flyttade en bit kardborre i bogknäppningen.

tankemiss från tillverkarens sida minst sagt...

kardborren är komplement till de utvändiga spännena, men funkar bara om man har täcket spännt på det yttersta läget.

men det var ju lätt fixat.

 

har beställt lite grejer igen oxå!

igår sa mamma att jag skulle beställa den där grimman jag suktade efter   

  

jag var ju förståss "tvungen" att komplettera den med ett matchande grimskaft oxå   

 

o idag gjorde jag slag i saken o beställde grejer från börjes oxå.

dels ett par benskydd som jag varit sugen på förut.   sen två stycken bruna pannband med mässingsclincher.   

det undre alltså.

 

ett brunt träns med mässingsspännen föll jag för. likagärna som jag köper allt material till att göra ett brunt träns, med hjälp av de båda pannbanden, så kom jag fram till att jag köper ett träns o syr om nosgrimman bara. det blir billigare.

när jag så upptäckte att tränset var nersatt i pris, från 475:- till 195:-  då var det inte mkt att fundera över !!?

   det kommer bli ursnyggt med "guld"clincher på pannband o nosgrimma!

fick dock köpa till ett par bruna tyglar.

hehe.....slutar nog med att jag inte kommer gilla dem o använda mina gamla hemgjorda helflätade tyglar istället.

 

jag har aldrig haft ett brunt träns kom jag just på. mitt halvblod hade en brun lädergrimma med vitt foder men thats it. har alltid kört med svart.

bortsett från mitt hemsydda gröna stångträns med svart foder. det har tappat lite i färgen....men nån slags grön färg är det ännu.  

 

nu ska jag skrubba några potatisar o kasta in i mikron. bakad potatis med skagenröra till tidig middag blir det här.

 

hej så länge /K

Av Kicki - 6 november 2010 14:06

När jag kom till stallet mötte jag Julia som var litet upprörd. En av katterna hade fångat en mus o burit in o lajjade med. Musen levde o såg helt oskadd ut.

så jag agerade djurräddare till barnens lycka.

  

fångade den lilla sötingen i en hink 

  

   

är det verkligen säkert att gå ut? 

 

  

åter i det fria.

 

 

Började med att pyssla lite med Bettan. Vi gick en liten pyttepromenad.

 

hindren på ridbanan var ju liiiiiite högre efter gårdagens sista klass än när vi hoppade!

 

 

VÄLDIGT högt sa Bettan:

    

 

min superduktiga hoppgubbe fick komma in för lite borstning o kraftfoder. bara myste!

 

och så fick vi gratulationer för gårdagens insats. 

 Först av Marika som tyckte det hade sett jättefint ut och att han såg så himla lydig o mjuk ut. det berömmet värmde verkligen gott!

 

sen mötte vi en "ponnymamma" som tyckte att det var så häftigt att gubben var så duktig och glad fast han är så gammal o aldrig hoppat bana förut.

   

 

det här är en karamell att suga på läääääänge!

 

/K

 

Av Kicki - 5 november 2010 21:08

Tack Ylle för dina fina ord i din blogg och dina fina bilder!

 

  

  

  

  

  

Av Kicki - 5 november 2010 19:39

från framridningen



    

Av Kicki - 5 november 2010 16:59

Oiiii vad roligt att se!! det ser ju nästan lite snyggt ut!?

 

    

Av Kicki - 5 november 2010 16:35

Året är 2032. En läkare har uppfunnit en maskin som kan överföra smärtorna under en förlossning till barnets far via en satellit i luften. Ett äkta par vill ta chansen att prova maskinen. När det är dags åker de gemensamt in till BB.
Då födseln sätter igång blir maskinen inställd på att föra över 25% av smärtorna. Men mannen märker ingenting överhuvudtaget. Läkaren tycker att det verkar märkligt och höjer inställningen till 50%. 
Mannen märker fortfarande ingenting, men kvinnan mår märkbart bättre. 
Eftersom det går så bra, överför man 100% av smärtorna till mannen, som fortfarande inte känner något.
Förlossningen fortgår utan att kvinnan har några som helst smärtor och ett välskapt barn föds. 
    
  
Då mannen kommer hem från BB får han en chock. Brevbäraren ligger död i trapphuset........

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards