Kickis Blogg

Alla inlägg under december 2011

Av Kicki - 5 december 2011 20:21

Ylle ställde frågan hur många täcken högt älskade Gubben har....

 


Jag började fundera..jag vet ju att jag har en hel hög täcken i varierande skick, många av dem används inte ens av olika anledningar, ofta för att de inte passar bra. Men hur många??

Listan blev lång.... men jag måste få försvara mig med litet att det är bra, rentav klokt att ha två av varje sort som används då han faktiskt går ute dygnet runt med täcke så här års. Dels måste de ju få torka mellan användningarna och dels så känns det bra att växla så att det inte så lätt blir skav.   Och för alldel, man måste lappa o laga mellan varven...då kan han ju inte vara naken...


Nåväl.... håll i er!


* Turkos/svart 300gram med helhals

* Turkos/svart 300 gram utan hals

* Svart 300 gram, gammalt utan bogveck -reserv

* Blått 300 gram, lappat o lagat som 17 efter förra vintern - reserv

* Grönt jättegammalt tjockt vintertäcke med slitstyrka typ noll - används ej    men  bra att ha som undertäcke eller innetäcke

* Svart termoinnetäcke, omsytt sedan mitt halvblod. -används ej, han går ju ute!

* Grönt fleecetäcke med helhals från Boett

* Brunt fleecetäcke (som han fått av Ylle!)

* Grönt fleecetäcke,hemsytt till min första islänning -används ej

* Grönt inne/transport täcke från Krafft

* Grått ofodrat regntäcke

* Blått lättfodrat Bucas regntäcke

* Grått camouflage fleecefodrat regntäcke

* Lila 100 grams regntäcke

* Grönt 100grams regntäcke

*  Blått lättfodrat regntäcke - urgammalt,trasigt,stelt -används ej,borde slängas

* Jutetäcke - från "tiden innan moderna täcken" , RELIK - används ej

* Svart bomullstäcke, lite för litet -används ej



 

....18 !?  men som sagt.. alla används inte   

Finns nån slags risk för att jag kan ha glömt nåt som ligger undanstuvat i förrådet.... och eksemtäckena tänkte jag inte på att räkna... det är 3-4 stycken i varierande skick, men det är ju flera år sedan han behövde använda dem.  3st ridtäcken har han oxå.... ujuj...


 

Kan tillägga att Bettan har 2 täcken... 1 ofodrat regntäcke och ett jättefint fleecetäcke som hon fått av Ylle! 

Konstigt... Ylle hade oxå rätt mkt täcken när det begav sig   


 

        

            


Men ja... jag HAR pippi på täcken, jag erkänner villigt! Svårt att göra mig av med dem som gjort sitt eller inte passar har jag oxå...man vet aldrig när de kan komma till användning trots allt  .... Jag har täcken kvar efter mitt halvblod och hon gick över regnbågsbron 1997...


Somliga samlar på frimärken... jag samlar på täcken..  /K 

Av Kicki - 4 december 2011 19:44

     

Nu återstår bara några timmars pillrande med att få så mkt av fransgarnet till utsidan... så den blir riktigt fluffig !


/K

 
Av Kicki - 4 december 2011 14:04

Även om det tog en stund att bestämma mig och sen krävdes en tur till Konsum för lite komplettering så är jag nu igång....

Yngsta systerdottern skall få en mössa i julklapp!!


Hennes storasyster fick en av mig när hon var fem-sex år som hon använder fortfarande, hon är 11 nu, hon bara älskar den!

Hon har den på sig här på bilden... en rosa fluffig "pälsig" skapelse med öronlappar..

Nu skall jag alltså knåpa ihop en likadan till lillasyster, fast hennes blir blå, det är tydligen favoritfärgen!  .....jag som trodde att ALLA småtjejers favvofärg var rosa eller möjligen lila....??  hur som helst så var det bra för jag hade inte fransgarn i rosa och numera har vi ingen garnbutik här i hålan. Konsums utbud är lite för begränsat för att innefatta sådana sorter    

Nu gäller bara att fräscha upp kunskaperna och sätta igång! Jag är urkass på att sticka med stickor så jag använder stickring. Det är skitroligt!! 

Antagligen blir det väl en ny mössa till mig själv oxå när jag ändå är i farten.... Undrar hur många mössor jag har liggande?   

Jag älskar mössor!

Fula ska de vara oxå! tofflor och mössor ska vara fula!  fast å andra sidan.... inga mössor är väl egentligen snygga..det ligger nog i deras natur att vara fula...

Nog svammlat om det!



Gubbes täcke färdigställdes igårkväll!


   

Ja jag vet, ni har sett en hoper såna här bilder vid det här laget, men det är roligt att visa ändå   


   Nu måste jag sätta igång med mössan!! /K

 

Av Kicki - 3 december 2011 13:47

Jahapp, idag är det jag som ska ta hand om det berömda "Mt Tvättberg"  

Jag brukar annars inte ha så mkt tvätt, men nu ska här tvättas både mattor, sängkläder,hästkläder och lite annat....

huvva!

Nej jag ska inte klaga... hur ofta är det jag går ner i tvättstugan med två kassar tvätt?



En ridtur har jag tagit i blåsten idag. Det var minsann lite kallt om näsan...


Gubbe har fått ett nytt täcke  

Ett fleecefodrat regntäcke i fräck camouflagefärg!

Börjes hade sänkt pris på utgående färg, 399kr.  Det fanns visserligen inte kvar i 135 cm som gubbe brukar ha så jag fick ta ett 125. Vis av erfarenhet vet jag att Börjes täcken brukar vara rätt stora i storlek och detta funkade ju fint!

Nu ligger det härhemma för jag måste ju sy ihop och mysifiera det!   

Himla trevligt att greja med ett helt rent täcke... särskilt nu när jag dammsög o skurade igår!


 


Försökte fota balkongen när jag satt upp ljusslangen igårkväll...

 

 Det blev väl inte jättevackert eftersom nätet numera är i vägen, förr har jag ju lindat slangen om räcket,  men det får helt enkelt duga såhär! mysfaktor!



Nu tajm för tvättstugan!

hepp/K


    

Av Kicki - 2 december 2011 15:51

...Var tog veckan vägen?  Upptäckte just att jag inte fått ur mig nån blogg sedan i måndags!


hmmm... I onsdags var jag till frissan och fick håret avskalat! Såååå skönt! Nej det blir inget foto... det brukar inte gå alls särskilt bra när jag försöker fånga mig själv i spegeln...



Klart jag har varit i stallet och fnulat oxå... 

Idag har jag faktiskt varit duktig och städat, dammsugit o skurat! 

Svurit eder över att jag inte hittar min juldörrmatta och badrumsmattan med tomte på.... de SKA ju finnas därnere i förrådet... men var är en gåta! Har de gått samma öde tillmötes som hänglåset??

Däremot hittade jag den röda raggarslangen som ska upp på balkongen!

Det blir lite svårare nu när jag nätat in balkongen för kattfan... men nåt ska jag väl kunna hitta på?


Tar och försöker med det nu!

Hej så länge/K 

 

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards