Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Lögardagen

Av Kicki - 3 december 2011 13:47

Jahapp, idag är det jag som ska ta hand om det berömda "Mt Tvättberg"  

Jag brukar annars inte ha så mkt tvätt, men nu ska här tvättas både mattor, sängkläder,hästkläder och lite annat....

huvva!

Nej jag ska inte klaga... hur ofta är det jag går ner i tvättstugan med två kassar tvätt?



En ridtur har jag tagit i blåsten idag. Det var minsann lite kallt om näsan...


Gubbe har fått ett nytt täcke  

Ett fleecefodrat regntäcke i fräck camouflagefärg!

Börjes hade sänkt pris på utgående färg, 399kr.  Det fanns visserligen inte kvar i 135 cm som gubbe brukar ha så jag fick ta ett 125. Vis av erfarenhet vet jag att Börjes täcken brukar vara rätt stora i storlek och detta funkade ju fint!

Nu ligger det härhemma för jag måste ju sy ihop och mysifiera det!   

Himla trevligt att greja med ett helt rent täcke... särskilt nu när jag dammsög o skurade igår!


 


Försökte fota balkongen när jag satt upp ljusslangen igårkväll...

 

 Det blev väl inte jättevackert eftersom nätet numera är i vägen, förr har jag ju lindat slangen om räcket,  men det får helt enkelt duga såhär! mysfaktor!



Nu tajm för tvättstugan!

hepp/K


    

 
 
Stina

Stina

3 december 2011 15:25

Likadant camofalgetäcke som en av stallhästarna har =)) Fräckt !

Jag tyckte det vart snyggt med slangen jag, allt ljus i detta mörker livar upp !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

3 december 2011 15:41

a det var rätt tufft =)

 
Kim

Kim

3 december 2011 20:43

Helmysifiering...Kickifiering min balkong skulle behöva det också.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

3 december 2011 20:46

ahhahah det fixar du!

 
Ann

Ann

4 december 2011 09:26

Fint med ljusslingan, det lyser upp lite i det mörka!
Mina barn vill också ha ljusslingor och lysande tomtar!

Nytt täcke igen! :)
Häftigt!
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

4 december 2011 09:44

jo... ska det vara såhär milt o blött så behövdes ett till lättfodrat regntäcke. eftersom han går ute dygnet runt så m¨åste jag ha ett att byta med =)

 
ylle

ylle

5 december 2011 20:02

Kicki - HUR MÅNGA TÄCKEN HAR HAN??????
"en som undrar"

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

5 december 2011 20:03

beror på hur jag ska räkna.... samtliga eller bara dem som faktiskt används... ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards