Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Söndag

Av Kicki - 4 december 2011 14:04

Även om det tog en stund att bestämma mig och sen krävdes en tur till Konsum för lite komplettering så är jag nu igång....

Yngsta systerdottern skall få en mössa i julklapp!!


Hennes storasyster fick en av mig när hon var fem-sex år som hon använder fortfarande, hon är 11 nu, hon bara älskar den!

Hon har den på sig här på bilden... en rosa fluffig "pälsig" skapelse med öronlappar..

Nu skall jag alltså knåpa ihop en likadan till lillasyster, fast hennes blir blå, det är tydligen favoritfärgen!  .....jag som trodde att ALLA småtjejers favvofärg var rosa eller möjligen lila....??  hur som helst så var det bra för jag hade inte fransgarn i rosa och numera har vi ingen garnbutik här i hålan. Konsums utbud är lite för begränsat för att innefatta sådana sorter    

Nu gäller bara att fräscha upp kunskaperna och sätta igång! Jag är urkass på att sticka med stickor så jag använder stickring. Det är skitroligt!! 

Antagligen blir det väl en ny mössa till mig själv oxå när jag ändå är i farten.... Undrar hur många mössor jag har liggande?   

Jag älskar mössor!

Fula ska de vara oxå! tofflor och mössor ska vara fula!  fast å andra sidan.... inga mössor är väl egentligen snygga..det ligger nog i deras natur att vara fula...

Nog svammlat om det!



Gubbes täcke färdigställdes igårkväll!


   

Ja jag vet, ni har sett en hoper såna här bilder vid det här laget, men det är roligt att visa ändå   


   Nu måste jag sätta igång med mössan!! /K

 

 
 
Viveca

Viveca

4 december 2011 15:43

Jättemysig mössa. Fast hur funkar stickringen. Petar man på garnet då? Mysifierat täcke, mysigt:) Hoppas det inte blir snö då kommer du inte se camouflagegubben;) Inte förrän han står bredvid dig;) Han brukar ju alltid komma till dig, så du slipper väl leta i snön:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

4 december 2011 15:47

stickringarna funkar i princip som en såndär liten påtdocka man höll på med i skolan när man var liten, man gjorde långa korvar av garn. fast dessa ringar är ju mkt större o fler pinnar förståss. man kan sticka med olika tekniker, bla kan man få fram en stickning som ser ut som vanlig slätstickning.

hihi gubben hittar mig alltid, men blir det snö kommer han att ha andra täcken, detta är för tunt för vinter =)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

4 december 2011 18:29

Åh, då har vi något gemensamt =))
Jag samlar på mössor, gärna så fula som möjligt ;D och tofflor hör oxå till favoriterna!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

4 december 2011 18:54

mössor o tofflor SKA vara fula, annars förtjänar de inte namnet ;P

 
Helen

Helen

4 december 2011 19:16

Vad härligt att det finns fler som gillar mössor och helst fula såna :-D

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

4 december 2011 19:16

jajjemen! fula ska de vara!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards