Kickis Blogg

Alla inlägg under november 2011

Av Kicki - 16 november 2011 15:46

Jadå, det blev som jag trodde.... jag hade min vanliga "tur"...

Det är inte aktuellt med någon operation sa läkarna på spinecenter.  

Känns rätt snopet....

Även om jag trots allt tänkt som så att eftersom det är mig det handlar om så kommer de skaka på huvudet o säga att det inte är ngt att göra åt, så har jag ju ändå byggt upp förhoppningar på att det skulle gå att operera och bli av med.


Hur som helst så ansåg de att enbart sjukgymnastik var inte heller aktuellt utan remitterar mig vidare till en ryggrehabklinik i vaxholm.


Känner mig kluven. Det hade som sagt varit toppen om de kunde ha opererat och skiten var sedan ur världen (typ) men samtidigt så är tanken på att de ska operera i ryggraden ganska läskig.


suck. Det känns inte alls muntert iaf, det är ett som är säkert.   /K 

Av Kicki - 14 november 2011 17:34

Idag har det blivit tillökning i inackorderingarnas hage!

Två stycken Islandsvalackar med tillhörande mattar har flyttat in.

hmm.. ja mattarna ska ju inte bo i hagen förståss men ni fattar vad jag menar  


Så nu är de fyra islandspojkar i den hagen, och så nordsvenska Jenta.

   

 Jenta och gamle Broddi tog nykomlingarna med ro medan brune Ljufur blev superlyllo över att få två kompisar till och sprang runt och bockade o brallade för allt han var värd! Smärtfritt ihopsläpp är skönt hur som helst!


Själv ägnade jag mig bla att röja runt lite i sadelkammaren och på hyllor så de nya tjejerna får plats med sina grejer.

Gubbe fick förståss käk och så fick han pedikyr, alla 4 tassarna.

Hade sällskap under tiden av Marika som mockade boxar o pysslade... och 17 vad tiden går.. Jag håller med Kim i hennes senaste blogginlägg , stallet är en egen tidszon....


Nu tror jag minsann att jag ska ta mig ett par kroppkakor till middag  


tjao får nåv /K 

Av Kicki - 13 november 2011 17:51

Japp, Idag har jag och mamma meckat kroppkakor så det står härliga till!


Passade på att slå två flugor i en smäll, det är ju fars dag idag. Så jag bakade en kaka och köpte ett gäng skumbjörnar till faderskapet och så blev det förståss kroppkakor till middag.


   

62 mumsiga underbart gottiga kroppisar blev det!

Massa mat i frysen  


  Vi brukar göra en rejäl omgång när vi håller på, det är ju sånt pyssel och tar tid så det är lika bra att ta i ordentligt.

Nu gick det extra smidigt idag, potatisen skalade o kokade mamma redan igår och fläsket köpte vi färdigskivat, vilket betyder ett moment mindre. Potatisen körde vi dessutom i köttkvarnen istället för att pressa för hand, Mkt praktiskt!


Proppmätt /K

 

Av Kicki - 11 november 2011 22:21

Av Kicki - 11 november 2011 18:34

japp, dagarna de går hur man än bär sig åt...

Inte har jag gjort så mkt värt att rapportera om heller direkt.

Har pysslat i stallet och legat på soffan,  i stort sett.


Igår var Marika och opererade åderbråck på ena benet så jag tog hand om eftermiddagsfodringen och fixade stallet. Idag har hon (hoppas jag  ) mest tagit igen sig så jag fixade stallet idag med.

Inte var jag ridsugen heller så gubbelubb fick äta mat medan jag verkade Bettan.

En fika inne köket fick jag sen tillsammans med nästan hela högen Teinert/Brönning  

Marikas ben ser ut som ett såll.... en hel massa hål har de gjort!

Fantastiskt hur de kan fixa, kirurgerna!!  Jag hade velat se hela högen med vener de dratt ut  ....


Inga nya bilder har jag tagit på ett par dagar... Det är litet trist att blogga utan fräscha bilder.  Men här är en som jag tog på kisse tidigare i veckan. Hon gillar att ligga på ryggstödet på soffan och sällskapa.
 

 


 Hej så länge /K

Av Kicki - 9 november 2011 18:08

      Dimmigt har det varit idag, minst sagt.

    

De här bilderna tog jag när Älskade gubbe o jag tog oss en ridtur, Vi vände in i skogen sen och då märkte man ju inte av dimman, men det var rätt läckert ändå.

Jag gillar dimma på ett sätt, allt blir så lugnt och dämpat på ngt vis.

Fast jag är ju inte så road av att köra bil i det...särskilt inte när det är mörkt förståss..





Nåväl, jag hittade lite andra bilder i mobilen oxå..




 

Minns ni bilden jag visade på kisses "tuss"? den röda virkade garntussen som hon älskar så dant... för en tid sedan så hade hon ju lagt den att bada i vattenskålen och det har hänt fler gånger sedan dess. Nu tycker kisse uppenbarligen att tussen inte bara behöver bada...

Den är visst hungrig oxå?






 


I Måndagskväll följde jag med  till Lingsbergs gård där Marikas döttrar Vilma och Vendela skulle rida hopplektion på Sesam och Samba för Jaqueline Paulsson.

 

Ett riktigt charmigt,gammalt välanvänt ridhus med god belysning, men trots det så tyckte mobilen såklart att det var alldeles för dåligt ljus för att ta några bra bilder  

speciellt inte när ekipagen var i rörelse så det får bli en "stillbild"  




 



    

  Innan vi for till Lingsberg så red jag ut med Bettan på släp. Hemma igen försökte jag ännu en gång att få med dem båda på bild.... Jag inser att jag antingen får ge upp de här försöken eller så får jag helt enkelt binda fast Bettan i gubbes sadel!




 

  



Tjao for now /K

Av Kicki - 8 november 2011 15:59

Ingen som vistats en längre tid på den förtrollande hästarnas ö Island kan ha missat att smaka den inhemska, högt älskade specialiteten Skyr !

Skyr är en syrad skummjölkprodukt som närmast kan jämföras med kvarg eller kesella här i sverige. Traditionellt så vispar man den med lite socker och mjölk till en slät, fluffig kräm och äter den sedan med mjölk och kanske lite bär eller sylt. Islänningarna slår gärna en skvätt grädde över härligheten oxå.

Skyr fungerar till frukost,mellanmål, lunch, middag eller efterrätt. Det finns även lite modernare varianter som är smaksatta och ätklara ur burken.

Den senare har nu äntligen hittat hit till sverige!!

  

Till alla Islänningar i exil och islandsfrälsta övrigas stora lycka!

Här kallas den Skyr - Isländsk youghurt, tillverkas av Kavli i Norge och säljs på Coop.

Att de kallar den "youghurt" tycker jag är litet galet, för den har inte mkt gemensamt med den youghurt vi är vana vid, men det är heller inte helt rättvist att kalla den kvarg.... 

Det tråkiga i fågelsången är priset, 17.50 för en burk med 160gram, man kan tänka att den onödigt påkostade förpackningen försedd med en liten plastsked bidrar till det  .

Jag hade mer än gärna hellre sett den naturella Skyr i större förpackning till ett bättre pris.... men jag klagar INTE! Jag är lycklig och mumsar i detta nu på en med vaniljsmak    

/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards