Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Kroppkakigt

Av Kicki - 13 november 2011 17:51

Japp, Idag har jag och mamma meckat kroppkakor så det står härliga till!


Passade på att slå två flugor i en smäll, det är ju fars dag idag. Så jag bakade en kaka och köpte ett gäng skumbjörnar till faderskapet och så blev det förståss kroppkakor till middag.


   

62 mumsiga underbart gottiga kroppisar blev det!

Massa mat i frysen  


  Vi brukar göra en rejäl omgång när vi håller på, det är ju sånt pyssel och tar tid så det är lika bra att ta i ordentligt.

Nu gick det extra smidigt idag, potatisen skalade o kokade mamma redan igår och fläsket köpte vi färdigskivat, vilket betyder ett moment mindre. Potatisen körde vi dessutom i köttkvarnen istället för att pressa för hand, Mkt praktiskt!


Proppmätt /K

 

 
 
Ann

Ann

13 november 2011 22:15

Det har jag fortfarande inte smakat men det verkar gott så jag måste nästan göra slag i saken och äta det snart! :)

http://annrosdahl,bloggplatsen.se

Kicki

13 november 2011 22:17

se till att prova rätt då, det är skillnad på öländska kroppkakor och småländska sk. finkroppkakor...
de öländska (rå potatis i smeten) är inte goda....om du frågar mig..
allra godast är förståss våra kroppisar hihi

 
Stina

Stina

14 november 2011 06:05

Har heller inte smakat nångång, känner mig vääääldigt skeptisk ... men så är ju jag lite knasig med mat oxå =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

14 november 2011 09:27

jomen tyvärr finns det ju trista kroppisar oxå...ofta handlar det om att fyllningen är slarvig, med en massa feta bitar...
fläsket ska vara magert, både rökt och rimmat, finskuret och välstekt. löken lika finskuren och alltihop ska vara väl kryddat med kryddpeppar. DÅ blir det mums =)

 
Kim

Kim

14 november 2011 17:49

Inte heller jag har provat på det nån gång.
Om vi har bloggträff någon gång så får vi väl testa kroppkakor ;)
Fast jag åt någon slags kokta bullar i Tyskland med skinka inuti ?

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

14 november 2011 17:51

hehe tyska kokta bullar med skinka i låter inte nåt vidare haha fast det på sätt o vis måste likna varandra trots allt =)

 
Ann

Ann

15 november 2011 22:47

Så vid en ev bloggträff fixar du kroppkakor? ;)

http://annrosdahl,bloggplatsen.se

Kicki

16 november 2011 09:31

hehehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards