Kickis Blogg

Alla inlägg under november 2011

Av Kicki - 5 november 2011 14:23

Nu har jag äntligen tagit mig en liten startvända efter vilan på gubben. Planen var att göra det redan igår men när jag kom till stallet hade hästarna precis fått komma ut i en annan hage en stund och hade världens rodeouppvisning.

30 hästar som brallar runt av hjärtats lust är rätt häftigt att se!

När de lugnat sig fick gubbe nöja sig med att komma in och äta, han hade fått nog med motion för dagen tyckte jag.


Idag blev det av som sagt och han var pigg och glad! Han fick faktiskt trava en liten bit annars hade han nog ruttnat på mig....

    

Och snygg i de blå bettskivorna jag inskaffat!  Visst passar han jättefint i blått!?  jag begriper inte att jag inte tänkt på det förr....  Jag hade blå grejer till mitt halvblod men gubbe har alltid haft grönt som "sin färg". Konstigt hur man kan snöa in sådär hihi



Bettan fick sig oxå en välbehövlig dust... Jag antar att hon smittats av halloween-andan och gjort ett tappert försök att klä ut sig till skatbo...

Jag tänkte inte på att ta ngt foto, men hon hade enormt snygga "pinnar" (grova strån av ogräs..)  prydligt intrasslade i man, lugg och svans som pricken över jord/halm inpackningen...

några varv i lina på ridbanan fick hon oxå stå ut med!



 

Gubbe vilar i sitt mysifierade täcke  


Nu ska jag tända ljus, bädda ner mig i soffan och vila resten av dagen, ryggen är så trött, så trött.... till kvällen ska jag frossa räkor, varma minibaguetter och avokado. Det blir mitt halloweenfirande det. Precis lagom det!


Tjao/K


ps. Hänglåset är fortfarande på fri fot....


Av Kicki - 3 november 2011 16:47

Idag har jag haft tvättstugan.


När jag gick ner första gången för att ladda maskinerna hade jag med mig en kasse tvätt och en stolsdyna jag tagit in från balkongen.

Jag låser upp källardörren, går in, sätter ner tvättkassen på golvet innanför dörren och går sen för att lämna dynan i förrådet och hämta kassen med tvättmedel som jag har stående därinne.

Jag låser upp hänglåset på dörren, kliver in två steg i förrådet, släpper dynan ovanpå några andra grejer, vänder helt om, greppar tvättmedlet, kliver ut för att stänga dörren och - HÄNGLÅSET ÄR BORTA!!


      Nycklarna håller jag i handen...

Jag går tillbaks in och genomsöker nogsamt dynan och allt under den, golvet, tvättmedelskassen...allt runt omkring,även golvet utanför förrådet synas... 

Jag har inga fickor på kläderna.

Golvet är av betong så om ett tungt hänglås åkt i golvet borde det rimligen ha hörts?

Ingen mer än jag var i källaren.

Jag har varit ner flera gånger och letat men hänglåset förblir borta.....


/K

Av Kicki - 2 november 2011 20:30

Tja..har man inte bloggat på ett tag får man väl kompensera med dubbla inlägg då?


Kvällens lilla projekt:

  

Jag sydde på teddyfodring längs hela halsen på Bucastäcket. Jag köpte det ju begagnat som renoveringsobjekt tidigare i höstas.

Det har ju fått nytt innerfoder och blivit lagat samt ihopsytt i halsen och nu kände jag att en "helmysifiering" vore på plats oxå.

Gubbe är ju klippt om halsen så jag tycker att det nöter lite utan fodring. De andra täckena jag har sytt ihop halsarna på har jag ju fodrat med åtminstone 30-40 cm teddy i framkant och det har gjort stor skillnad! 


Gosigt ska de´ va´  


Tjao /K 

Av Kicki - 2 november 2011 14:50

Jodå, jag lever!!


Jag har bara inte haft någon bloggkänsla på ett tag....

har varit..eller är...lite "höst-inkurad" eller hur man ska säga..


Gubbe har vilat nån vecka, ska ta o kolla vad han säger om en ridtur imorgon eller till helgen.

 


  tja, det var det.... /K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards