Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 5 november 2011

Lördag

Av Kicki - 5 november 2011 14:23

Nu har jag äntligen tagit mig en liten startvända efter vilan på gubben. Planen var att göra det redan igår men när jag kom till stallet hade hästarna precis fått komma ut i en annan hage en stund och hade världens rodeouppvisning.

30 hästar som brallar runt av hjärtats lust är rätt häftigt att se!

När de lugnat sig fick gubbe nöja sig med att komma in och äta, han hade fått nog med motion för dagen tyckte jag.


Idag blev det av som sagt och han var pigg och glad! Han fick faktiskt trava en liten bit annars hade han nog ruttnat på mig....

    

Och snygg i de blå bettskivorna jag inskaffat!  Visst passar han jättefint i blått!?  jag begriper inte att jag inte tänkt på det förr....  Jag hade blå grejer till mitt halvblod men gubbe har alltid haft grönt som "sin färg". Konstigt hur man kan snöa in sådär hihi



Bettan fick sig oxå en välbehövlig dust... Jag antar att hon smittats av halloween-andan och gjort ett tappert försök att klä ut sig till skatbo...

Jag tänkte inte på att ta ngt foto, men hon hade enormt snygga "pinnar" (grova strån av ogräs..)  prydligt intrasslade i man, lugg och svans som pricken över jord/halm inpackningen...

några varv i lina på ridbanan fick hon oxå stå ut med!



 

Gubbe vilar i sitt mysifierade täcke  


Nu ska jag tända ljus, bädda ner mig i soffan och vila resten av dagen, ryggen är så trött, så trött.... till kvällen ska jag frossa räkor, varma minibaguetter och avokado. Det blir mitt halloweenfirande det. Precis lagom det!


Tjao/K


ps. Hänglåset är fortfarande på fri fot....


 
 
Stina

Stina

5 november 2011 16:52

Han passar verkligen i blått, gubben =) Så du fick äntligen tag i de där klarblå bettskivorna du letat så länge efter ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

5 november 2011 16:54

yep =D

 
Anne-Lie

Anne-Lie

5 november 2011 19:27

Tjusig =)) Han passar ju hur bra som helst i blått!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

5 november 2011 19:53

ja visst gör han =D

 
ylle

ylle

5 november 2011 20:13

Supersöt i blått är han! Passar nog i alla färger, varför inte rött?

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

5 november 2011 20:15

nääääää rött funkar inte, annat än kanske lite till jul... men jag köpte ett rött schabrak o det funkade inte alls tyckte jag efter ett par dagar...
annars är faktiskt gult lite av en favorit till fuxar...men det är en sån otacksam färg det hehe

 
Ingen bild

Jocke

6 november 2011 10:54

Så det va Hallowen igår. Hadd ja ingen aning om. Dä ä bra.
Spela tv spel i 12 timmar.

Jag får fortsätta i den andan.

Kicki

6 november 2011 20:16

det var ju det....

 
Ingen bild

Jocke

6 november 2011 18:00

Såg du världscupstävlingen på tv ida? Hemska scener
R.I.P Hickstead

Kicki

6 november 2011 20:16

nej inte på tv, men jag har sett klipp. tragiskt...

 
Viveca

Viveca

6 november 2011 19:14

Så fin i blått Gubben:) Skitiga hästar finns det gott om. Höll på att aldrig få bort leran under Markos vinterulliga mage idag. För att inte tala om svansen...suck! Tänkte att det blir väl mörkt innan vi kommer ur stallet...;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

6 november 2011 19:15

det värsta med Bettan är att hon har större delen av kroppen i väldigt dålig arbetshöjd för matte....

 
Viveca

Viveca

6 november 2011 20:15

Förstår, inte lätt med ond rygg och allt. Du får väl lära henne kliva upp på något när du borstar...

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

6 november 2011 20:17

helst skulle jag nog vilja att hon kunde ligga på rygg med benen i vädret hehe

 
Kim

Kim

8 november 2011 14:20

Skulle stornjuta av att se en så stor flock hästar busa!!

Blått är flott :))

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

8 november 2011 19:00

ja det är rätt ballt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards