Kickis Blogg

Alla inlägg under september 2010

Av Kicki - 4 september 2010 21:30

fan man kan knappt göra annat än att garva.

filmen var såååååååååååååå kass!!

jag skulle helt klart gått på första intrycket...att den inte fångade intresset för fem öre.

det var tamejfan det mest värdelösa jag nånsin sett tror jag!

 

17 tummar ner för 7 mummies alltså!     

 

natti natti /K

Av Kicki - 4 september 2010 20:03

helt knäppt!!

plötsligt är klockan 20!

vadå?? jag kom ju hem nyss...13.30...eller ngt i den stilen..

skumt.

 

försöker för kanske femte gången att ge filmen 7 mummies en chans att hålla kvar min koncentration..

ingen höjdare alltså.

 

/K

 

Av Kicki - 4 september 2010 14:12

hehe

ibland lönar det sig att chansa vilt!

 

letade rätt på en ny ridrunda idag. det är inte klokt hur mkt mysiga rundor det finns.

jag vet, jag tjatar, men aldrig nånsin har jag haft sådan här fin tillgång på ridvägar! och halva nöjet är ju att chansa å leta på känn hehe...det är ju fördelen med att det är mkt hästar runtikring, för det syns ju var folk rider o då vet man ju att de leder någonstans!

 

Bettan fick en promenad runt terrängbanan.

hon var på sitt bästa goshumör idag   

 

stannade på ica på hemvägen o handlade litet. kollade om de hade nå liggunderlag eller sittunderlag. jag tänkte testa att klippa sulor till bootsen av sådant. inte lika hållbart som "äkta sulor", men väldigt mkt billigare.

de hade inga så jag åkte sen till järnaffären, de hade inte heller. åkte tillbaks igen o in på odal. nit där med.

sista chansen var OK. o där minsann hade de en hel hög med sittunderlag på en hylla   

 

jag vet ju de har billiga på tex ÖB, men jag hade inte lust att åka till norrtälje bara för det. de här kostade 20 kr st, inte mkt att fundera över det heller.

så det ska jag roa mig med i eftermiddag. göra mallar o klippa ut sulor!

 

/K

Av Kicki - 3 september 2010 11:46

har inte kommit mig för ngt än...

jag SKA dammsuga o röja lite. det är helt klart.

 

sen skulle jag kunna uträtta lite småärenden....men jag kan egentligen lika gärna göra dem på måndag.

hoppar nog över stallet för det blåser fan halv storm ute o växlar mellan regn o blå himmel snabbare än man hinner vända sig om. helskumt väder...

så då sitter jag här o får inte tummen ur.

 

behöver en megaspark i baken...  

 

/K

 

Av Kicki - 2 september 2010 19:47

hepp

idag kom Maxigrip-dubbarna jag beställt till älskade gubbens easyboots. det är inte vanliga hästskobrodd utan mindre, ser ut som korta skruvar med en hårdmetallskalle.

de finns i massa olika varianter från långa kraftiga grejer för traktordäck till små nätta saker för vanliga människoskor.

men dessa är ju förståss ämnade just för hästboots.

   såhär ser de ut, fast med mkt kortare gänga. ska bli kul att testa dem sen...men bergis, nu för jag varit förutseende inför vintern så kommer det säkert inte bli ngn is o snö hehe

 

 jag hade oxå beställt comfortpads, inte för att det verkligen behövdes utan mest för att kolla hur de var skapta.

   de klipper man till efter ett mönster i sulan så man får rätt storlek.

självklart sätter jag saxen på rätt storlek men fel sida o klipper efter markeringen till BOA-boots istället för Easyboot.   

hann visserligen inte klippa så långt men iallfall. klantigt värre.

troligast är ändå att jag kommer klippa ner dem till näst minsta storleken för att använda till bettan och då spelar det ingen roll.

det kändes som de är alldeles för tjocka att lägga i gubbens dojjor.

ska experimentera egna sulor till honom....hehe

 

har även beställt ett utprovningskit för easyboot glove så jag vet vilken storlek han ska ha på bakfötterna. hoppas det dimper ner i lådan imorrn.

 

min häl har kännts bättre med tejp! men skiten släppte redan idag   

gick lös med kirurgtejp men det blev inte riktigt lika tajt. men det får väl gå så länge. får väl hoppa in på det jävla apoteket o skaffa riktig tejp.

 

var ute på skrittrunda med gubben i förmiddags. jättehärligt väder.

nu börjar vi ta längre svängar så nu börjar faktiskt jag att känna av att man tappat de där musklerna " som man inte visste att man hade"...

 

för övrigt har jag i stort sett bara vilat foten idag. kollat på en komplett värdelös film.

Ghost lake.

varning för den.

en andra film, 7 mummies, går nu men jag har svårt att koncentrera mig...anar att den är i samma liga.

ska hålla mig vaken o titta på kniven mot strupen kl 21.

 

oj vilken lång blogg det blev nudå.

guldstjärna   till dem som orkade läsa ända hit   

 

tjao /K

 


Av Kicki - 1 september 2010 14:20

...nja nästan iallfall. har fått hälen ordentligt tejpad.

pajad fettkudde sa sjukgymnasten. inga nålar och bara liiite smärtsamt klämmande.

ska ha tejpen på så länge det går, o ska tillbaks på måndag.

hon rekommenderade 2 veckors sjukskrivning på 50 % efter denna veckan.

känns ju rimligt, gäller bara att få läkare att skriva det oxå. ringer ner till vc imorgon.

 

var ute på en härlig skrittrunda med gubben imorse. nu letade vi oss ut på en lite längre vända. först en bit på grusvägen o sen in på skogsstigar vi inte utforskat.

o det e så fint att jag nästan blev gråtfärdig.

kommer upp o finner breda fina SANDSTIGAR ute i skogen! mjukt fint underlag mitt i en öppen tallskog. tror knappt det är sant. det ska bli så spännande att utforska dem allihop!

och mest överallt tittar de små kantarellknopparna upp...

och lingon lyser röda över mossan...det e nästan som poesi.

 

längtar tillbaks ut till stallet och skogen.

men nu ska jag vila min tejpade fossing, nedstoppad i de hemstickade tumvantarna som får tjäna som som innesockor   

 

/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards