Kickis Blogg

Alla inlägg under september 2010

Av Kicki - 26 september 2010 14:03

tog ett superläckert kort med mobilen när jag var ute med gubben idag. men av ngn underlig jävla anledning blev bilden för stor för att skicka som mms!!    och jag har ju ingen annan möjlighet att få över foton från mobilen till datorn.

så jäkla typiskt att just DET fotot blev för stort då...

det här funkade iallfall att mmsa. här är vi på väg hem på en av alla fina skogsstigar.

 

Det blev ingen ridning av Bettan idag. Moa var ju inte tvärsäker på att hon kunde komma. så det får bli en annan gång, nästa helg säkert.

Nu dröjer det till på fredag till jag har halvdag på jobbet igen. försöker nog komma iväg upp till stallet en kväll i veckan iallfall. så han får sitt kraftfoder. 

 

....usch vad sned jag blev på mobilen...ska kanske göra slag i saken o skaffa mig en ny mobil iallafall.

*muttra*

 

/K  

Av Kicki - 25 september 2010 17:57

 började dagen med en ridtur! det har varit gråväder hela dagen men inget regn så det var ändå ganska skönt.

Vi spanade in en bit av en ny väg. verkar vara en fin mjuk sandväg. fortsätter undersöka den imorgon   

 

imorgon kanske Moa ska rida på Bettan oxå. ska bli spännande. hoppas Bettan uppför sig o tycker det är roligt. är lite fundersam över om det kommer att funka med sadeln. har ju bara sådan liten syntetsadelputa o den är ju kanske inte bästa alternativet för ett lite större barn som Moa. westernsadeln är väl ändå kanske ett bättre alternativ men jag tror att stiglädren blir för korta för Moa.

när kassan tillåter så ska jag nog ta o köpa henne en riktig liten sadel!

får säkert låna nån av Marika om det inte funkar med ngn av mina.

 

när jag kom hem satte jag fart med en massa här hemma.

sydde av nackremmen på en nosgrimma till Bettan.

röjde lite på balkongen, städade, dammsög, tvättade, diskade, klippte ner hoyorna lite så de tätar till sig, duschade några andra krukväxter o pysslade lite med dem. satte en kruka med hoyasticklingar....gick ut med en jättekasse förpackningar o sorterade, ner med nå grejer i förrådet.....

så nu känner jag mig riktigt nöjd med dagen.

o det är ännu bara lördag hihi

har ju gjort hela helgens måsten redan idag ju   

nja...utom en sak, akvariet måste jag pyssla om imorgon. men det e lätt gjort. behöver inte fixa med filtret den här gången. bara putsa rutor o byta lite vatten.

 

betala räkningar ska jag göra oxå...ikväll eller imorgon.

bäst att jag slutar fundera så jag inte kommer på en massa annat att göra  


hoppas det är ngt bra på tv ikväll.

/K

Av Kicki - 24 september 2010 22:09

Inte då.

inte kom det nå skojiga saker till mig idag inte. inget Börjes o inga boots.  

hade behövt det som lite uppiggare efter jobbet. *suck*

 

trasssligt o stressigt på jobbet. trött och huvudvärk när jag kom hem.

men jag var iallafall ganska duktig o fixade tortellini till middag. åt lite för mkt dock.

men men

 

imorrn ska det visst bli dåligt väder...självklart, det e ju lördag o jag vill rida o greja med pållarna.

idag när man var instängd på jobbet har det varit jättemysigt väder...  

 

äsch fan oxå. nu kom jag på att jag glömt peta i mig mina nattpiller...

o hur trött jag än må vara vet jag att det funkar inte utan dem. kommer ligga å snurra ett par timmar.

*svära*

men orkar inte vara uppe heller.

så nu blir det piller o sen sängen!

 

godnatt o kram /K

Av Kicki - 24 september 2010 09:03

Bootsen är på väg och Börjes-grejerna är på väg!

hoppas hela klabbet kommer idag så jag kan hämta det imorgon när jag åker till stallet!!

det blir ju som julafton!!

 

men nu måste jag fixa till mig o pallra mig till jobbet först..........pyyyyyton

suck

 

och jag har halsbränna fan. vidrigt ju. varför vete 17.

blä

 

men det är freeeeeeeeeeeedag!

 

/K

Av Kicki - 23 september 2010 12:27

Åh. najs!

mår fint!

 

ett "härochnu" - konstaterande   

 

hade lite svårt att komma ur sängen i morse. trötter var bara förnamnet.

strax efter nio pallrade jag mig upp iallafall.

 

åkte ut till stallet och tog ut älskade gubben på en vända. vi travade ett stycke o sen tog vi en premiärgalopp på sandvägen!

såååå härligt! och han kändes så lätt och fräsch och glad! det hade han längtat efter,

härliga häst!

 

så jag mår gott nu. visserligen skall man till jobbet sen, men bara 4 timmar.

köpte mig en findus-lasagne till lunch som ska avnjutas om en stund.

ska relaxa till det är dags att jobba.

 

nöjd!

 

/K

Av Kicki - 22 september 2010 20:57

   ååååå äntligen halvdag imorgon!

börjar jobba kl 15 så nu läääängtar jag till i morgon så jag får åka ut till stallet o rida en sväng!

 

nästa vecka blir jobbig, då har jag halvdagen på fredag...då får jag nog ta o åka ut på tisdagen o mata gubben litet. han behöver sin extramat.

och när man ändå är där så kanske det blir en liten mörkerritt oxå hihi...

fast den här veckan har man ju varit helt slut när klockan slagit 19...inte mkt ork att byta om o köra till stallet inte.

 

fick besked att grejerna från Börjes har gått iväg därifrån nu   

 

bootsen däremot har jag inte hört ett ljud om...

ska maila o fråga.

vill verkligen ha dem snart så vi kan köra på lite mer obehindrat.

 

faktiskt så vill jag gå i säng redan nu    så  det blir imorgon fort.

men först ska jag döma Efterlyst och Hells Kitchen.


hejsan svejsan /K

Av Kicki - 21 september 2010 20:45

Inte mkt att skriva såhär en vanlig knegardag...

fick tejp igår så idag har jag varit tejpad på jobbet.

gick bättre då iallfall även fast jag e trött i foten nu. är föressten trött i den andra foten oxå iofs.

så svårt att hitta nå bra sulor eller inlägg bara.

vete 17 vilket som är bästa kombon.....

 

ikväll börjar ny säsong av House   

  

 

/K

Av Kicki - 19 september 2010 16:55

så var det söndag igen...

har inte ett dugg lust att gå å jobba imorrn...

arbete det bara splittrar fritiden   

 

var ut på en skön o trevlig ridtur på gubben. Mia o Jänta gjorde oss sällskap för första gången. gubben o Jänta känner inte varandra men det gick finemang. gubben tycker det e så skoj med sällskap o Jänta verkar vara en superbussig häst. vi visade en av rundorna som inte Mia ridit ännu.

 

Bettan fick komma in för lite småpyssel o sedan fick Julia springa terrängbanan med henne. det var så gulligt! o jag svor över att jag inte har ngn kamera. mobilen låg kvar hemma på köksbänken.....

Bestämde med en annan av småtjejorna där att hon ska få provrida Bettan, kanske nästa helg. hon "provåkte" henne i somras men jag skulle vilja att hon provade att rida henne lite på riktigt. det är en liten lätt tjej som är duktig på att rida. hon är lite i längsta laget tyvärr men vikten klarar hon.

det ska bli spännande. nästa helg blir det förhoppningsvis av.

hoppas bara att ponnyn sköter sig o tycker det är roligt hihi

och då SKA jag se till att om jag inte fotar själv så får ngn annan göra det. Julia har en alldeles ny kamera hon behöver öva hihi

 

hade egentligen tänkt att jag skulle dammsuga nu på eftermiddagen....men jag har högaktningsfullt skitit i det. hade helt enkelt ingen lust alls.

duschade efter stallet o sen satte jag mig i soffan med tidningen o lät snabeldraken stå kvar i städskåpet.

i ugnen står en fläskpannkaka o gottar sig.

Diska ska jag göra sen, men så får det räcka.

helgen har varit kort ändå.

 

/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards