Kickis Blogg

Alla inlägg under augusti 2010

MYS

Av Kicki - 14 augusti 2010 14:01

Det blev en riktigt mysig runda i skogen, pållarna tycker det är roligt att vara ute tillsammans.

Båda är litet ömma i fötterna ute på vägen om det är grusigt men på skogsstigarna är det mjukt o fint.

Bettan är så duktig att följa med brevid, men eftersom hon är så liten o Vinur är mkt snabbare så kan hon bara följa med på skrittrundor, hon får ju trava för att hänga med när han skrittar.

 

Jag har beställt ett par Easyboots Epic 

till gubben,    förhoppningsvis kommer de på måndag eller tisdag. Det ska bli så spännande att prova. Om de funkar bra så får nog lillan ett par oxå, fast inte Epic utan Traditional som är lite enklare i utförandet.

glömde mäta hennes hovar idag...tänkte jag skulle prova ngt av Marikas par på henne, om hon har några tillräckligt små hehe

Ska komma ihåg det imorgon.

Bettan har ju aldrig nånsin varit skodd ens...så jag undrar hur hon reagerar på att ha ngt som sitter fast på fötterna. men förhoppningsvis känner hon snart fördelarna med dem.

De är inte dumma på så vis inte.

 

   vad sur jag är över att kameran inte vill vara med längre....vill ju kunna visa nytagna foton.

Har kollat runt lite på vad en enkel digitalkamera kan kosta o så...men jag får helt enkelt avvakta litet.

Bilen kostade ju lite på verkstaden, och Vinurs dojjor e inte gratis.

snart är det dags för veterinären att se över dem lite oxå, kolla tänder o vaccinera. o det brukar inte vara gratis kan jag säga   

 

jag borde verkligen ta mig i kragen o försöka sälja lite prylar. Har en moped hemma hos päronen tex.

och cykeln ska jag nog sälja oxå.

och en sadel.

3 prylar som kan ge hyfsat klirr i kassan...men jag har helt enkelt inte fått tummen ur.   

 

/K

Av Kicki - 14 augusti 2010 08:51

jopp. morgon igen. lördag.

tiden går den. å inget har man att säga till om....

dags att få i sig nå slags frulle å sen blir det en tur till stallet igen.

idag blir det nog en liten sväng med Bettan som handhäst.

Har för ont av hälen för att ta en promenad med henne...

så får det bli.

 

hej så länge /K

Av Kicki - 13 augusti 2010 16:42

Snacka om tur!!

På den lilla stunden som det tog för mig att byta om o knata ner till bilverkstan hade reglaget hunnit komma o de hade snabbt som attan fixat det!

så nu e bilen fixad o hemma!!!

  

Jippiiiiiiii /K

Av Kicki - 13 augusti 2010 13:44

Nu ringde en kille från verkstan.

det nya reglaget har inte kommit än   

men nu kan jag iaf hämta bilen! så får jag lämna in den igen när det jäkla reglaget behagar ramla in hos dem.

Nuuuuu ska jag åka till mina bebisar!!

 

  

Av Kicki - 13 augusti 2010 13:35

Meeeeeeeen det var väl 17 vad det ska trassla för tillfället då...

klumpedumpekameran verkar ha kastat in handduken. har legat på laddning sen igår men är ändå död.   

 

vad triiiist!  fan oxå.

har ju inte direkt planerat in köp av ny kamera eller mobil i närmaste framtid direkt.

och jag tror knappast att det finns reservdelar till den här gamla reliken ännu...

avtändande...

ska glo på vad en enkel kamera kan kosta...

 

/K - suuuur

Av Kicki - 13 augusti 2010 10:07

Nu känner jag mig lite nere...det är redan fredag o 3 av mina semesterveckor har gått. hur kan de gå så jävla fort??

 

ringde iaf till vc o har fått läkartid nästa fredag så de får kolla upp min häl.

 

väntar spänt på att de ska ringa från verkstaden. om de inte får reglaget idag så hämtar jag bilen ändå så jag har den över helgen. det är värdo att vara utan bil!!

men det har jag ju skrivit 14 ggr nu.

  

 

Har satt min gamla digitalkameraklump på laddning. tänkte jag ska ta lite nya bilder på hästarna o annat. måste gå in på databutiken o köpa 3,5tums disketter så jag har (ja sååå gammal är den), palla att rensa gamla disketter.

då får jag dessutom dra igång min stationära dator, för i lapen har jag ingen 3,5"station.

men vad gör man inte?

 

njahe...måste hitta på ngt att fördriva tiden med.

 

/K -rastlös

Av Kicki - 12 augusti 2010 19:31

Jag ringde bilverkstaden. de hade kollat på den redan i tisdags när jag lämnade den, och beställt ett nytt reglage. O det var ju skitabra, jag hade ju ändå inte tid bokad för den förrn igår. men reglaget hade ännu inte kommit när jag ringde. killen menade att det avr ju lite löjligt för det kommer ta typ två minuter att fixa det när de väl fått det.

   dumma snigelpost. tänk om nån smarting ändå kunde uppfinna teleportationen...

tänk att kunna bara swoooscha till var som helst på ett ögonblick.

eller få hem en rykande varm pizza direkt från en ugn i italien....typ

hmm...o det finaste vore ju att om det var möjligt, då hade jag inte ens behövt vänta på att reglaget skulle komma så bilen blev fixad o jag kunde köra till stallet....

då hade jag swooschat till stallet!

tänka sig.

/K

Av Kicki - 12 augusti 2010 14:24

Nu har man handlat   

startade på lindex, hittade två bhar, den ena på rea!

på Åhlens köpte jag mig en duo-kajal, silverfox från viva la diva, me löööööv that one.

och så den efterlängtade mascaran

   Falsies från Maybelline. Har inte hunnit testa den men jag tror på den hehe. älskar maybellines mascaror. brukar använda Collosal tillsammans med Stilletto   

 

På ÖB fyndade jag ett par hinkar, hästgodis, hamstermat och ett par shortchaps. och vit eltejp som jag ska ha att märka hinkar o annat med i stallet.

 

På Blomsterlandet gjorde jag äntligen av med mitt 200kr presentkort som jag haft i två år eller så !

det blev 4 st höstastrar till balkongen,  2 krukor i rosa till sovrummet och en sån här:

 en Tilandsia, Väktaren i tornet.

för den är ju ROSA! även den till sovrummet.

 

Sista stoppet var Willys. mamma skulle ju veckohandla. jag passade på att köpa cheesedip för de hade najsprajs, 2 för 26kr. jag tog 4 burkar hehe. nu har jag ostgegga till många tacoveckor   

Nå, det blev ju lite annat käk oxå.

 

vi köpte jordgubbar oxå, har just mumsat i mig hälften med lite glass o chokladsås. mumma.

nu e jag faktiskt trötter...

 

bilmecken har inte hörts av    

jag vill ju ha min bil nuuuuu

jag vill åka till mina pållar ju!!

men jag får väl trösta mig med hinkarna...måste bara bestämma mig för vad jag ska skriva på dem med tejpen....

beslut beslut....

 

just fan...måste  besluta vad jag ska ha till middag oxå.

hmm...blir nog en kotlett med champinjoner...på ngt vis.

 

ne nu måste jag gå å plocka lite med mina grejor

 

tjenixen

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards