Kickis Blogg

Alla inlägg under augusti 2010

Av Kicki - 25 augusti 2010 17:00

Nu har veterinären synat älskade gubben.

tänderna var det inget som helst fel på iallafall, de var fina för åldern.

men benen hade hon inget klart svar på alls, hon tog blodprov med sig för att testa.

det skulle kunna vara ngn fästingburen infektion.

men det återstår att se.

hon tyckte iallafall att jag tänkt rätt med fodret, han såg ut att behöva lite extra proteiner.

det var ju bra det iallafall.

 

ordinationen tillsvidare var iallfall att börja ge honom litet kraftfoder igen och att börja skrittmotionera. det var helt okej att rida honom eftersom jag själv är halt hihi

hon tyckte inte det spelade ngn roll om jag satt på eller gick vid sidan av.

 

och så fasligt ont kan han knappast ha för när jag släppte ut honom i hagen igen så både travade o gallopperade han en liten bit.

 

under tiden veterinären kollade hans tänder så ringde de från jobbet. jag svarade inte för det passade liksom inte då.

jag tänkte att shit nu e det nåt jävelskap de vill. de brukar ju aldrig ringa om det inte är ngt negativt eller bök på gång.

nu när jag kom hem så ringde jag upp min arbetsledare o kollade vad hon ville.

det var inte alls ngt hemskt!

hon ville höra om jag ville hänga med o kolla på ladies night i oktober. det är kamratföreningen som ska boka biljetter.

  

men jag tackade nej, inte riktigt min grej. och även om priset är subventionerat så känner jag att de hundralapparna lägger jag hellre på boots till hästarna eller så...  

 

nåväl. nu e det bara att vänta på svar om blodprovet. hon skulle ringa ikväll eller imorgonbitti om det.

 

blev alldeles trött nu.

är så glad över att hans tänder var fina iallfall! det var en sten som föll, verkligen!

 

/K

Av Kicki - 25 augusti 2010 10:43

Idag kommer veterinären mellan 14 o 15 för att kolla på gubbens ben och tänder.

återstår att se när hon verkligen dyker upp...av erfarenhet vet jag att de brukar vara tidsoptimister..

men ändå. skönt att ngn e på väg.

nu är jag mest nervös över hur hans tänder ser ut mer än över vad det e för tok med benen...

 

upptäckte oxå att min internetbankdosa sjunger på sista versen...displayen e paj.

får knata ner till banken o hoppas de har nya att byta med. måste ju pröjsa räkningar....

isch.

fick bra lön iallafall men ser inte fram emot hur mkt det är kvar på kontot...

kanske blir det en glad överasskning när man nu tror det sämre.

 

drömmer o dreglar över boots...vill köpa easyboot glove  till Vinurs bakhovar. ska mäta idag o se om de skulle kunna passa.

till lillskruttan skulle det kunna fungera med ett par Epics i strl 000 som man sätter i en kortare backstrap och lägger en comfortpad i.

för allra minsta storleken är för smala.

men jag tror hon skulle må väldigt bra i boots. då blev det lättare att dra med henne ut på turer.

 

nehepp. kläder o halta bort till banken då.

ajö /K

Av Kicki - 23 augusti 2010 16:58

Min häl gör pissont på mig just nu

  

sen doktorn klämde o tryckte i fredags har det varit en plåga...

 

var å röntgade imorse, nu e det bara att vänta ett par dagar på svaret....

 

 

efter röntgen o en påhälsning hos hästarna så for jag till mamma o pappa för att hämta några gurkor.

de mognar fortare i växthuset än vad de hinner göra av med.

 

kollade in hur fint mamma "muddrat" i sjökanten.

hon ligger på luftmadrass o rycker upp vass o annat så det inte växer igen.

 

  

det här är en bild från förra året.

 

 

nu kanske man skulle ta o dregla lite på hästdojjor igen...

hihi

 

men helst vill jag nog skära av mig fotfan...

 

/K

 

Av Kicki - 22 augusti 2010 21:05

ååååååh

nu har jag suttit o glott på olika boots o läst om barfotaverkning hela eftermiddagen.

är ju helt vimsig i skallen nu.

 

önskar så att jag fann några boots som passade lillan knäppa fötter...hon har ju så små runda hovar att det e löjligt.

 

.....

 

jahaja. å där glömde jag bort att jag höll på att skriva här.

jag svävade tillbaks till boots-sidorna   

 

likabra jag fortsätter med det då.

 

/K

Av Kicki - 21 augusti 2010 12:13

var till stallet o tittade till pållarna på fm.

gubben e inte ett dugg bättre i benen...vad fan kan det vara??

mkt märkligt.

 

nu ska jag dansa runt med dammsugaren en sväng.  

sen vete fan.

vila hälen.

 

kanske försöka hitta ngt att pyssla med...

 

...men vad?

 

nåja. dammsuga först.

 

suck

 

/K

Av Kicki - 20 augusti 2010 18:23

Det kom en regnskur förut men nu skiner solen igen.

ser så jättefint ut...men ute är det "kallt"

känns höstigt   

 

vill sitta ute på balkongen...men hur kul e det om man måste vara fullt påklädd...

 

bläääääääääää

Av Kicki - 20 augusti 2010 13:02

då har man varit till sjukstugan med den dumma hälen...

ska röntgas på måndag   

så här går man från semester till sjukskrivning.

doktorn befarade att det kunde vara ngn skelettförändring eftersom jag är så ruskigt tryckkänslig bakpå hälen. hälsenan ömmar inte och jag har heller inte ont under hälen, vilket är typiskt för hälsporre.

suck.

min vanliga tur...råkar alltid ut för mysko grejer.

jag har varit inne på att det kanske är slemsäcksinflammation...men det var inget han nämde.

inte vet jag, jag är inte läkare.

 

gubben är fortfarande svullen i benen. i början på nästa vecka skulle veterinär komma till stallet så jag tänker åka snålskjuts där. även om benen blivit bättre så ska hans tänder kontrolleras iallafall. jag tycker att han tuggar lite dåligt.

det skulle oxå kunna förklara att han är lite tunn i hullet.

 

jag provade iallafall bootsen igår o de passade finfint!

alltid ngt.

nu är det bara att hoppas på att inget sätter käppar i hjulen för att han kan få några år till som promenadhäst.

 

/K

Av Kicki - 18 augusti 2010 23:01

jahapp

då sitter man här ännu fast man borde lagt sig för längesen...

 

glömde dessutom att ta mina nattpiller i tid så nu vete attan när man somnar...

 

mamma ringde förut o ville ha sällskap till norrtälje för att handla imorrn så jag hakar på.

ska fan inte handla ngt särskilt.

efter gårdagens köpfrenzy på lantmännen så är det defenitivt tvärstopp för inköpen nu!

bootsen ska ju betalas sen oxå, men de går nog på kommande lön.

 

tar dem med till stallet o provar dem på gubben imorgon. hoppas hoppas hans ben har blivit bättre.

är de inte bra till måndag får det bli veterinär. ja såvida inget har försämrats alltså.

 

funderar hit o dit om jag ska anmäla mig till den där kursen...

skulle jag våga, och KUNNA, ta steget mot den gamla drömmen?

 

nä...nu ska jag inte börja grubbla på det igen.

sängen var det.

godnatt

/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards