Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Både och

Av Kicki - 25 augusti 2010 17:00

Nu har veterinären synat älskade gubben.

tänderna var det inget som helst fel på iallafall, de var fina för åldern.

men benen hade hon inget klart svar på alls, hon tog blodprov med sig för att testa.

det skulle kunna vara ngn fästingburen infektion.

men det återstår att se.

hon tyckte iallafall att jag tänkt rätt med fodret, han såg ut att behöva lite extra proteiner.

det var ju bra det iallafall.

 

ordinationen tillsvidare var iallfall att börja ge honom litet kraftfoder igen och att börja skrittmotionera. det var helt okej att rida honom eftersom jag själv är halt hihi

hon tyckte inte det spelade ngn roll om jag satt på eller gick vid sidan av.

 

och så fasligt ont kan han knappast ha för när jag släppte ut honom i hagen igen så både travade o gallopperade han en liten bit.

 

under tiden veterinären kollade hans tänder så ringde de från jobbet. jag svarade inte för det passade liksom inte då.

jag tänkte att shit nu e det nåt jävelskap de vill. de brukar ju aldrig ringa om det inte är ngt negativt eller bök på gång.

nu när jag kom hem så ringde jag upp min arbetsledare o kollade vad hon ville.

det var inte alls ngt hemskt!

hon ville höra om jag ville hänga med o kolla på ladies night i oktober. det är kamratföreningen som ska boka biljetter.

  

men jag tackade nej, inte riktigt min grej. och även om priset är subventionerat så känner jag att de hundralapparna lägger jag hellre på boots till hästarna eller så...  

 

nåväl. nu e det bara att vänta på svar om blodprovet. hon skulle ringa ikväll eller imorgonbitti om det.

 

blev alldeles trött nu.

är så glad över att hans tänder var fina iallfall! det var en sten som föll, verkligen!

 

/K

 
 
Kim

Kim

25 augusti 2010 22:37

Skönt att du kan slippa oroa dej för hans tänder.
Och om det är någon med fästing, är det antibiotika som gäller då?
Så nu får ni ta lugna och sköna promenader i skogen, inte helt fel ;-)
Hoppas att du får ett bra svar på blodprovet.
Ha en bra kväll
Kim

http://varmt.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards