Kickis Blogg

Alla inlägg under september 2011

Av Kicki - 7 september 2011 14:20

Tokigt blött ute idag...

Vi har haft veterinär Mathilda ute för vaccinering av stort sett alla pållar. De allra flesta tog vi ute i hagen och hade tur att pricka in en stund då det inte regnade såååå mycket.



Igår red jag ju Belize men det tydligen så var kameran på dåligt humör och beslutat sig för att sudda till de flesta bilder...

Här kommer de två som inte framkallar billigaste fyllan.


mitt i spöhandsbyte...

       ... och duktig tjej, tack för idag!

 

Nu ska jag vila ryggen en stund och sen ska jag göra äppelpaj på Malmlunds goda äpplen!


Tjao/K


Av Kicki - 6 september 2011 22:20

Bettan är ju ganska underrepresenterad här på bloggen....

så här kommer några bilder.

        Lillskittanten  



Jag svängde upp till Vivi o Lasse för att lämna en boot och efter en fika så "råkade" det bli en ridstund på banan på tjusiga Belize för mig!

  Uppsutten bild kommer nog i ett senare inlägg....


tjao/K

Av Kicki - 4 september 2011 20:05

Idag hade vi Äppelpaj-ritt  


Dvs vi var några som red ut tillsammans och efteråt fikade vi och mumsade Vivis urgoda äppelpaj och vaniljsås!


     Jag lyckades inte få med alla på bild därute i skogen, men hemma på stallplanen väntade Vivi o Helen med kamerorna i högsta hugg! Här närmast på bilden är Linn på Prinsessan.


 

foto: Vivi Brönning



     foto Helen Ahlgren

Skaran var i vanlig ordning ganska brokig:

fr v :

Lasse på 3åriga morganstoet Belize,

Marika på fjordingen Tore,

Jag på vackraste gubbstruttislänningen Vinur 26år,

 Linn 5år på British spotted pony Prinsessan,

 Vilma 8år på fullblodskorsningen Coca-cola och längst th Vendela 6år på Welshponnyn Samba.


Samba och Vendela galopperade för första gången tillsammans idag. Samba är 8år men ännu inte så mkt riden.

Även Belize gjorde galoppdebut under ryttare!

Linn har även hon precis börjat galoppera på sin Prinsessan så det var många hurrarop efter den här turen!


   foto: Vivi Brönning

hej så länge /K

Av Kicki - 3 september 2011 20:21

Idag fick jag följa med Vivi o Reykur på en körtur i det vackra vädret!


          


 Efteråt får duktig draghäst välförtjänt "regndusch"....

  

   
 

...och äpple förståss!

    


 


därefter for jag ut till mamma o pappa. Mammsen ville ha sällskap ut att vittja kantarellställena.  Skörden blev rätt god, nåt kilo i var samlade vi ihop!

Men efter skogsluff och grillmiddag var jag så jäkla trött i ryggen att jag orkade bara rensa nog så att det räckte till ett par svampmackor till mig själv, så jag lämnade resten till mammsen och for hem med gnällryggen.


Gissa om soffan är skön nu!

/K

Av Kicki - 2 september 2011 14:15

Häromdagen lånade lilla Linn och Prinsessan Bettans nyckelringsstora westernsadel.

   foton: Helen Ahlgren 

 Snacka om urgulligt! Fendrarna var i lite längsta laget, men jag ska försöka fixa lite, hänga på ett par mindre vanliga stigbyglar och försöka korta upp så mkt det går, för Linn tyckte det var jätteskoj att "rida cowboy"!

Prinsessan är en British spotted pony och klär alldeles utmärkt i en westernsadel, tycker ni inte?



Idag tog jag en halvdan liten tur på gubben.... jag kom visst mitt i siestan så han var inte ett dugg taggad, snarare proppmätt och i matkoma. 

Dessutom började regnet VRÄKA ner ungefär tio nanosekunder efter att vi kommit ut... ETT enda svart moln på himlen valde att sikta in sig på oss... antagligen enbart för att jag inte hade ngn regnjacka...

Vi räddade oss in under en hasselbuske och väntade ut kräket.

  


Thats it /K

Av Kicki - 1 september 2011 13:21

Av en o annan anledning har jag för tillfället tappat sugen att blogga.... 


2 random bilder. bara för att.


Nicke, Oscar, Daisy, Monia och Ronja har bildat en naturmatchad shetlandsponnyhög efter gårdagens regn... 



 

  Jag tänkte stänga dörren till balkongen för det drog kallt.... men därute låg kisse o spanade halvvägs under en kudde... vad gör man då? ...låter dörren stå öppen en stund till förståss...


/K

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards