Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

glatt gäng i skogen

Av Kicki - 4 september 2011 20:05

Idag hade vi Äppelpaj-ritt  


Dvs vi var några som red ut tillsammans och efteråt fikade vi och mumsade Vivis urgoda äppelpaj och vaniljsås!


     Jag lyckades inte få med alla på bild därute i skogen, men hemma på stallplanen väntade Vivi o Helen med kamerorna i högsta hugg! Här närmast på bilden är Linn på Prinsessan.


 

foto: Vivi Brönning



     foto Helen Ahlgren

Skaran var i vanlig ordning ganska brokig:

fr v :

Lasse på 3åriga morganstoet Belize,

Marika på fjordingen Tore,

Jag på vackraste gubbstruttislänningen Vinur 26år,

 Linn 5år på British spotted pony Prinsessan,

 Vilma 8år på fullblodskorsningen Coca-cola och längst th Vendela 6år på Welshponnyn Samba.


Samba och Vendela galopperade för första gången tillsammans idag. Samba är 8år men ännu inte så mkt riden.

Även Belize gjorde galoppdebut under ryttare!

Linn har även hon precis börjat galoppera på sin Prinsessan så det var många hurrarop efter den här turen!


   foto: Vivi Brönning

hej så länge /K

 
 
Helen

Helen

4 september 2011 20:44

Mer äppelpajritter åt folket, de gör gott i både kropp och själv - även för den som bara är med och njuter av god paj o trevligt sällskap :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

4 september 2011 20:45

visst är det så!!! =D

 
Anne-Lie

Anne-Lie

5 september 2011 06:16

Ser ut att ha varit en riktigt trevlig ridtur!
Och äppelpaj....mums =D

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

5 september 2011 09:50

det var det =D

 
Ann

Ann

5 september 2011 09:04

Har sagt det förr och säger det igen, jag blir riktigt avis på hur kul och mysigt ni har!
Eget stall har sina fördelar men den sociala biten (när den funkar) saknar jag rejält..!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

5 september 2011 09:52

helt klart världens bästa stall har vi!! och det är ju just pga att det fungerar!
annars är det mkt skönare att sköta sig själv, men det ÄR ju faktiskt roligt med sällskap många ggr.

 
Stina

Stina

5 september 2011 10:34

Vad roligt ni verkar ha ihop i stallet !

Snygg header =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

5 september 2011 10:57

tack, det har vi =)

 
ylle

ylle

5 september 2011 12:12

Fin ny header!
Så ledsen jag blir att jag missade det här... ser urhärligt ut! *avis*

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

5 september 2011 12:50

det går fler tåg =)

 
Viveca

Viveca

5 september 2011 14:48

Det ser som sagt riktigt trevligt och mysigt och visst är det kul med sällskap. Är så glad för vår lilla grupp "Kalseröds musketörer" som finns även på fb så att vi kan komma ut ihop på hästarna. Ävan fast det inte alltid blir alla utan oftast två eller tre åt gången. Just att rida ut och småprata med andra är så himla mysigt:) Trevligt gäng ni fått med er i varierande åldrar och storlekar. Hade gärna hängt med:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

5 september 2011 14:50

det är ju det! rida själv är alltid lätt ordnat även om man har ständig tillgång på sällskap, värre är när förhållandet är tvärtom.
hurra för trevliga stallkamrater!

 
natalie

natalie

5 september 2011 22:16

åååh, jag vill också ha äppelpaj =( och han är riktigt snygging, din gubbstrutt :D

http://dressyrnatalie.blogg.se

Kicki

5 september 2011 22:18

äppelpaj är toksmasken!! ska nog ta å åka upp till vivi o hämta hem lite äpplen imorrn!

maaaawwww snyggaste gubbstrutten i världen ;P

 
Kim

Kim

6 september 2011 22:05

Åh ni har verkligen ett GOTT liv, på alla sätt!!
Vilken härlig brokig grupp!
Blir allt lite avis...njut på för mej med ;)

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

6 september 2011 22:12

jadå, det är inte illa =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards